Sportief Guzzi-geweld

Hallo guzzi 1100 sport,

Dus ook een Le Mans, die foto die V-Twin boy heeft geplaatst is mijn bommenwerper
uit welk jaar is jouw Le Mans, die je kwijt wil. Ik denk dat we maar eens moeten kijken, of er nog een bommenwerper in de schuur past.

Groeten Twin Power
 
Mooi-mooi-mooi allemaal. Alle Guzzis hier helemaal goed geproportioneerd, wat veel te maken heeft met de 18 inch wielen. Hoewel het zeer zeker niet opgaat voor alle Guzzi modellen. Latere Le Mansjes en sportmodellen lelijke eendjes. Geluid blijft wonderschoon.
 
bedankt voor de reactie!!!! inderdaad een gave(bommenwerper)!
heel apart zo met die kuip! maar nu even over mijn le mans....het is ook een 3 en hij is van 82 en rijd gewoon super en veel vermogen(ik moet wel zeggen dat hij niet in nieuwstaat is(wat wel het geval is van mijn 1100 sport,maar die gaat niet weg)maar het is zeker niet zo dat het een barrel is! maar goed misschien krijg ik nog eens een reactie....oja....vanavond nog even wezen brullen op een dijk bij monnickendam met de 1100 sport...jezus wat ging het weer hard...alleen jammer van het vele verkeer.....groetjes uit wormerveer(haha dat rijmt)
 
ok hier maar even een fotootje van mijn LM 3 die te koop is en zeer goed rijd...en wat een gigantisch geluid uit die lafranconi's! groetjes van ronald.
full
 
hallo allemaal!!(nou ja,allemaal?! jee wat is het hier rustig zeg!) hier nog een foto van mijn andere guzzi, de 1100 sport.
p.s de le mans 3 (zie foto hierboven)(van 1982) is te koop want ik wil daarvoor in de plaats een yamaha szr 660 1 cilinder(word in italie gebouwd(behalve het blok)dus heb ik nog een soort van smoes :P )

full
 
hallo allemaal!!(nou ja,allemaal?! jee wat is het hier rustig zeg!) hier nog een foto van mijn andere guzzi, de 1100 sport.
p.s de le mans 3 (zie foto hierboven)(van 1982) is te koop want ik wil daarvoor in de plaats een yamaha szr 660 1 cilinder(word in italie gebouwd(behalve het blok)dus heb ik nog een soort van smoes :P )

(Afbeelding)
zo prachtig ding, ja die le mans 3 is wel wat voor twin power!! maarja wat moet je nou weer met 2 van die monsters,

(schuurtje is nou wel groot genoeg\ :P
 
Nou, zo'n 1100 sport is ook een gloepes mooie machine.
En V-twin boy, wat ik moet met twee van die machines, is een beetje afwisselen anders gaat het zo vervelen, of eentje om in de kamer te zetten is ook mooi.
Of als mijn vriendin haar suzuki zat is en ook bereidt is om met zo'n bommenwerper van start te gaan, dan kan dat.
 
Is volgens mij een Le Mans I of II tank. Bral is nie thuis?

Zeg Bral, hoe bevalt die lichtgewicht koppeling?
 
Laatst bewerkt:
Om het hier levendig te houden post ik hem ook nog maar een keer.

Best mooi. Al vind ik de ruimte tussen kont en achterwiel wel erg groot. Daarom gaat mijn voorkeur nou net meer uit naar een 1100 sport. Eh, om naar te kijken vooral. 8-)
 
Potverdorie, die kont heeft me maanden werk gekost...... :X In het echt valt dat hoge wel mee. Door de groothoekwerking van de camera is het iets vertekend.
Ik vond dat hoge wel noodzaak voor de duikende lijn van de motor en ronding van de tank en kuip staat in de zelfde hoek als de kont. Ook loopt onderkant kont nu parallel met de uitlaten.
Maar niet iedereen vind zo'n hoge kont mooi. Groot gelijk, het is ook tegen de Guzzi-traditie in.
 
Voor wie het weten wil, het kontje is een Hadee XR replica, de tank is standaard LM 2 en die lichte koppeling zou verplicht moeten worden gesteld voor elke ouwe guzzi, rijdt echt super en je kunt nu ook normaal (lees: snel) schakelen enzo.........en Brullie, goed bezig knul :) , maar donder asjeblieft die wielen ff in een bak met zwarte verf........ ;) of nog beter, koop een paar Marchesini's ofzo want dit is gewoon echt lelijk ;) :)
 
Voor wie het weten wil, het kontje is een Hadee XR replica, de tank is standaard LM 2 en die lichte koppeling zou verplicht moeten worden gesteld voor elke ouwe guzzi, rijdt echt super en je kunt nu ook normaal (lees: snel) schakelen enzo.........en Brullie, goed bezig knul :) , maar donder asjeblieft die wielen ff in een bak met zwarte verf........ ;) of nog beter, koop een paar Marchesini's ofzo want dit is gewoon echt lelijk ;) :)

Ik dacht die kont al te herkennen van zo'n XR wat ik een vreselijk cool ding vind. Vandaar dat die is bijgebleven.
Die lichte koppeling gaat een keertje komen samen met de koprevisie, waarbij er tevens nog wat snellere (dynotec) spullen gemonteerd gaan worden. Maar dat gaat nog zeker een jaartje duren voordat dat echt nodig is.
Die wielen, daar zit ik al zolang ik hem heb over in dubio. Zwart is idd de enige kleur die goed combineert met rood. Ik ken er 1 die dat heeft gedaan. Het maakt de fiets veel somberder vind ik. Polijstwerk wil ik gelukkig niet. Ik vind het wel stoer dat grove zandgegoten alu, dus ook geen Duits/Japans randje erop. Marchesini's vind ik ook mooi. Die achtspaaks met die "voetjes" op de velg dan uiteraard. Hebben we al gezien wat die kosten? Tevens moet er dan meteen een 180-er achterband op, dat is dan meteen weer een hele verbouwing aan de achterkant en met die 18" is ie zo heerlijk stabiel. Wat ik wel leuk vind aan de originele wielen is dat ze bij Guzzi zelf zijn gemaakt. Niet 1 fabriek die dat nog doet. En qua vormgeving vind ik ze wel erg mooi. Mischien zwart met klein rood randje? Zegt u het maar.
En Bral, weet jij of die Guzzi-zaak bij jou om de hoek goed thuis is in Daytona techniek? Het gaat met name om de koppen en de injectie. Doen zij ook zaken met Dynotec?
 
Dr. Bral, wat voor lichte koppeling bedoel je eigenlijk? Ik rijd een california 1100 van '95. Koppeling is niet de lichtste maar je went er natuurlijk aan. Het gas vind ik eigenlijk te zwaar gaan (carb. uitvoering).
 
Er zit een koppeling van G&G in die 6 kilo lichter is als het origineel........en we hebben het hier dus niet over de bediening ;)

En Brulstra...voor Dynotec moet je echt bij Jens Hofman zelf zijn, Onno doet daar niets in......
 
Ok Bral, dan maar in de Heimat shoppen. Zij bieden een compleet pakket aan incl. 1200-zoveel cc. Auspuffanlage E-prom, nokkenwellen enz. met afdraaien van de originele koppeling. Lijkt me wel wat. Ze hebben ook nog carbonfibre kuipies. Scheelt weer 20 kg aan de voorkant.
Zag wel een Marchesini voorwiel voorbij komen op marktplaats. Dat is er iig al 1. Die wielen zijn nieuw ook niet zo duur volgens mij. Die driespaaks zijn wel makkelijker schoon te houden.

Of toch gaan sparen voor die MGS-01 die eraan zit te komen. Ben je net zoveel kwijt geloof ik............
 
Laatst bewerkt:
Setje marchesini's komt eraan. De Daytona blijft dus. Kan ik eindelijk weer fatsoenlijke banden kopen. Die BT-10's waren leuk voor de grip maar werden letterlijk aan stukken gescheurd. Nu de aanbieding van Jens Hoffmann nog afwachten. Kan toch snel gaan zoiets....

Bijlage: mgs01_02.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan