spyball alarm

fietske750

Die hard MF'er
14 aug 2003
778
2
Veghel
ik heb een spyball alarm ingebouwt op mijn gixxer, maar het werkt nog niet zo als het zou moeten.

ik heb het probleem dat de afstandbediening niet reageert op het alarm. (denk ik tenminste)
ik heb al een nieuwe batterij gekocht voor de afstandsbedienig, maar nu is het nog nix beter.

kan het zijn dat je de afstandsbediening en het alarm moet synchroniseren of iets dergelijks?

ik heb er geen elektrisch schema van, maar ik denk wel dat alles goed aangesloten zit. dit alarm is nog het oude type met de gekleurde draden.

wie weet er meer van spyball alarmen??
 
Het kan ook zijn dat het binnenwerk, printplaatje, van je zender stuk is. Had ik namelijk ook na een vette regenbui van 6 uur.. :X

En anders moet je hem weer synchroniseren met de ontvanger van het alarm: gedurende 1 sec op knop 1 (de hoge) van de handzender drukken.

opnieuw drukken, maar nu gedurende 15 sec vast houden. de handzender en ontvanger worden nu opnieuw gesynchroniseerd. Alarm schakelt nu aan/uit.

en werkt dit niet, dan zal er ongetwijfeld wat anders mis zijn....

suc6 ermee!
 
altijd wat met zo'n alarm.... als t je echt niet lukt kan je t zaakkie overbruggen met een paperclip , heb ik toendertijd ook es gedaan

je dealer kan je er meer over vertellen

succes
 
Ik heb problemen gehad met het 'dealer'stekkertje. Deze was gecorrodeerd en liet het alarm dus dan wel en dan niet in dealermode staan. Gevolg was dat het beessie niet meer van alarm of startblokkering af wou.

Heeft de dealer schoongemaakt (nadat ze mij een nieuw batterijtje hadden aangesmeerd, want dat zou het probleem zijn) en hey presto, probleem weg.


Verder naks geen probleempies met de Spyball, ook sneeuw regen en vrieskou geen probleempies.
 
ik had laatst ook problemen met mijn spybal , want hij ging gewoon spontaan af en kreeg hem niet meer uitgezet en heb uiteindelijk na veel dingen geprobeerd te hebben met iemand die er verstand van heeft (motormonteur)toch besloten om hem er tussenuit te knippen '(
weet niet of ik hem nog terug ga plaatsen.
 
Goedemiddag!

Vraag, zou je mij de montagehandleiding willen mailen? Ik heb doodleuk een spyball alarm gekocht, maar de handleiding (schema's) zijn bijna onleesbaar ;( ... kun je mij uit de brand helpen? :}

Bedankt!
Dennis.

rdm.helleman@hccnet.nl

Handleiding is bijgevoegd in attachment.

Ik heb ook nog wel een montagehandleiding, maar die is groter dan 100kb, effe mailen??
 
Had ik ook ,bleek dat de zekering niet goed zijn stroom doorgaf.
Ik had alles wel doorgemeten en er stond stroom op. alleen niet constant waardoor ik helemaal niets kon doen met de a.b.
na 2 weken toch nogeens alle draden en zekering opnieuw gefriemeld.
 
Die van mij is dus ook doorgebrand door regen, mopper de mopper.
Als iemand nog een unit wel verkopen ( silverblade ) omdat deze er niks meer mee doet. zou ik dit graag vernemen ;)

ikusa
 
Handleiding is bijgevoegd in attachment.

Ik heb ook nog wel een montagehandleiding, maar die is groter dan 100kb, effe mailen??

Hallo,
ik heb ook problemen met mijn spyball alarm. Waarschijnlijk kastje kapot. Startonderbreking staat nog aan, weet wel hoe je dit moet omzeilen. Heb alleen geen schema van de stekker. Als dit schema onder de montagehandleiding valt, is het dan mogelijk dat je dit naar mij kan mailen.

Bij voorbaat dank.
 
Hallo,
ik heb ook problemen met mijn spyball alarm. Waarschijnlijk kastje kapot. Startonderbreking staat nog aan, weet wel hoe je dit moet omzeilen. Heb alleen geen schema van de stekker. Als dit schema onder de montagehandleiding valt, is het dan mogelijk dat je dit naar mij kan mailen.

Bij voorbaat dank.

Meestal worden de onderbrekers (2 stuks) op startrelais en op benzinepomp of ontstekingskast aangesloten. Als je weet waar je deze onderdelen kunt vinden zie je vanzelf een onderbreking in de bedrading. Deze doorlussen en de onderbreker is eraf.
 
Meestal worden de onderbrekers (2 stuks) op startrelais en op benzinepomp of ontstekingskast aangesloten. Als je weet waar je deze onderdelen kunt vinden zie je vanzelf een onderbreking in de bedrading. Deze doorlussen en de onderbreker is eraf.

Ik ben erachter gekomen na veel zoeken dat je in de stekkerdoos met 2 paperclips de startonderbreking uit kan schakelen. Bepaalde aansluitingen moet je middels paperclips/draad met elkaar verbinden en de blokkering wordt opgeheven. In dit topic had gelezen dat je ook een montagehandleiding had. Vandaar dat ik vroeg of daarin ook een schema staat van de stekker. Moet namelijk weten welke aansluiting wat is. Kan wel van alles proberen, maar straks doe ik wat uit en ben ik nog verder van huis.
 
Ik heb ook problemen met mijn spyball alarm. Het vervelende is dat ik deze nog geen halfjaar heb. De vorige zat er nog geen maand in en vertoonde hetzelfde euvel. Ik kan (nog) niet geloven dat deze ook al stuk is...

De probleembeschrijving:
Als ik de motor afzet en het alarm activeer via knop 1 (de hoge) gaan de blinkers lang aan. Na *exact* 20 seconden volgt er een beep van ik denk ongeveer een halve seconde. Dan volgt om ong elke 3 seconde eenzelfde beep. Dit gaat even zo door en dan knalt het alarm er op en zet ik hem vlug uit ;)

Als ik het alarm activeer met knop 1 (de hoge) en daarna direct op knop 2 (de lage) druk dat beept deze. Volgens de handleiding staat nu alleen de startonderbreker aan. In deze mode komt de beep niet en gaat na 1 minuut het ledje om de paar seconden flikkeren.

Ik heb de unit losgemaakt en in diverse andere hoeken geplaatst om te kijken of een andere hoek wel zou werken echter zonder resultaat.

De accu is net vervangen dus een te lage accuspanning kan niet de oorzaak zijn.


Zou de sensor echt weer kapot zijn?


Welke spyball expert kan hier wat mee ;)
 
Alarmsystemen voor op de motor zuigen onnoemelijk..
en erkende alarm-installateurs weten vaak van toeten nog blazen.
Gewoon geen alarm op je motor nemen :N

MVG,

Iemand die een goed ingebouwd alarmsysteem heeft in zijn auto..
en die in vijf jaar nog nooit ook maar één foutmelding heeft gehad :)
 
Ramonneke,

Het kan zijn dat je een aantal mogelijkheden hebt;
a; De draden die voor een direct alarm zorgen (degene die bv de koffers etc beveiligen) staan verbonden of juist niet afhankelijk wat je moet gebruiken.

b; De bewegings sensor is zo scherp asfgesteld dat hij altijd denkt bewogen te worden

c; De interne accu is defect waardoor hij detecteerd dat er iets mis is.

Mail me effe als je geen handleiding of montage voorschrift hebt dan stuur ik het naar je toe.

Mijn adres is: hpruim@wanadoo.nl

 
Helemaal-van-harte mee eens.

De techniek is zo ver dat we sondes laten landen op Mars maar een motor-alarm wat 1 winter probleemloos doorkomt moet nog uitgevonden worden B|

Bij een auto moet ie gewoon goed geinstalleerd zijn..90% van
de SCM-installateurs heeft een cursus gevolgd..maar weet van toeten
nog blazen :X
Mijn vader heeft een GT-alarm op mijn koekblik gemaakt..
en die heeftv nog nooit een foutmelding gegeven :N
Vrienden met SCM-certificaten en Gemini's hebben aan de lopende band probs :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan