SSrijders:last van polsen,rug enzo

Op een GSXF zit je inderdaad relatief rechtop in vergelijking met echte supersports. Ik heb er zelf één gehad en m'n huidige GSX-R zit echt wel een tikkie sportiever.

Maar wat de rest ook al zegt, het went. Voordat ik de GSXF had, reed ik op een dragstar en vond in eerste instantie de zit van de GSXF ook behoorlijk sportief.

Maar om je vraag te beantwoorden, nee ik heb er geen last van en rij toch regelmatig ritjes van 700 km op diverse soorten wegen (bijna geen snelweg).
 
Wel eens wat last van lichaamsdelen...

350 km dijk: nergens last van...
150 km stad: beginnende irritatie in de polsen...

200 km op de autobahn met 240+, na een dagje Ring (die dag al minimaal 450-500km gehad voor dit stukje autobahn, waarvan 115 slinger op de terugweg, zonder enige ringrondjes die je dar nog doet): krijg soms wat last van de bovenbenen & de rug, door de winddruk... Gewoon regelmatig verzitten, niks aan de hand... :)

Na het afstappen na een half uurtje maximaal nergens last meer van... :)

In het begin waren vooral de polsen wat gevoeliger... Zelfs bij een uurtje snelweg (constant tegen de 120) nog wel eens irritaties gehad... Wordt meestal vanzelf minder... Misschien nog wat te krampachtig vasthouden?
 
Ok bikkeltjes, touren is iets anders dan even naar Italie blazen over de snelweg. Elke boerenlul (pardon my french) kan de snelweg op, gas open en gaan. Dat is niet zwaar, dat is saai. Ik wil diezelfde heren wel eens zien als ze in een bergachtig gebied met minmaal 10 bochten per kilometer 8-10 uur aan het sturen geweest zijn om 600km te rijden over wegen die zo klein en bochtig (en mooi!) zijn dat het vrijwel onmogelijk is om een hoger gemiddelde te halen. Doe dat een dag of 5 achter elkaar en kijk dan eens hoe je je voelt. (Suggestie: rij eens een midweektoer ofzo) Een R1 is op dat moment echt niet meer de geprefereerde fiets, als je het einde van de rit er al mee haalt. Kilometers zegt niet zo veel, hoe en waar ze zijn afgelegd destemeer.
Happy :]

1000 km snelweg knallen omdat je ergens naar toe wilt kan best vermoeiend zijn... Pak bijvoorbeeld het stuk van Milaan naar Genua in Italië, dan begrijp je wat ik bedoel... ;)
 
Ik ben op vakantie geweest met mijn zxr 400.
We hebben wel redelijk rustig gedaan , heen was 840 km en daar hebben we 2,5 dag over gedaan.
Maar omdat de zxr nogal klein is krijg ik er denk ik wel sneller last van.Hij zit extremer dan een zx-9r, zx-6r , fireblade , en ik ben 1.80.
Last van mijn kont , en mijn rechterpink begon te slapen.Maar dat was op de snelweg terug , heen binnendoor heb ik het alleen op een houten reet kunnen houden ;)
 
Op zaterdag 24 augustus 2002 11:43 schreef EdwinO het volgende:
Ik krijg alleen kramp in m'n benen en m'n reet van saaie ritten (snelwegen). Dat heeft niets te maken met de houding, alleen maar met het stilzitten. Maar op bochtige wegen kan ik het de hele dag goed uithouden zonder hier iets van te merken. Kies dus gewoon leuke stuurwegen ipv. saai-rechtuit. Trouwens de zit per supersport wil ook nog wel eens verschillen. Op een VTR SP1 heb je bv. dezelfde confortabele houding als op een ThunderCat terwijl je op een Duc 916 weer veel verder voorover hangt tegen een onconfortabele tank.

comfortabele houding op een sp1? ik ben van een blade over gestapt op een sp1 maar dan ga je toch een heel stuk 8eruit kwa comfort. ik wil mijn sp1 wel eens naast je thundercat zetten, dan kunnen we eens vergelijken.
 
Ok bikkeltjes, touren is iets anders dan even naar Italie blazen over de snelweg. Elke boerenlul (pardon my french) kan de snelweg op, gas open en gaan. Dat is niet zwaar, dat is saai. Ik wil diezelfde heren wel eens zien als ze in een bergachtig gebied met minmaal 10 bochten per kilometer 8-10 uur aan het sturen geweest zijn om 600km te rijden over wegen die zo klein en bochtig (en mooi!) zijn dat het vrijwel onmogelijk is om een hoger gemiddelde te halen. Doe dat een dag of 5 achter elkaar en kijk dan eens hoe je je voelt. (Suggestie: rij eens een midweektoer ofzo) Een R1 is op dat moment echt niet meer de geprefereerde fiets, als je het einde van de rit er al mee haalt. Kilometers zegt niet zo veel, hoe en waar ze zijn afgelegd destemeer.
Happy :]
Wat denk je dat ik in Italie gedaan heb? Hele dagen rijden natuurlijk, een week lang. En over de snelweg blazen was er niet echt bij (op stukjes na), met toerrijders daarheen, dan weet je ook het gemiddelde tempo ongeveer. ;(
 
comfortabele houding op een sp1? ik ben van een blade over gestapt op een sp1 maar dan ga je toch een heel stuk 8eruit kwa comfort. ik wil mijn sp1 wel eens naast je thundercat zetten, dan kunnen we eens vergelijken.

Dan moet zo'n blade helemaal wel lekker zitten :] Ik heb zo'n SP1 nog nooit bereden, maar de zithouding is vrijwel gelijk aan de mijne en de hoogte van het zadel schijnt van de SP1 zelfs nog een klein tikkie meer te zijn. Ik heb ook vaak gelezen dat Honda bewust een comfi racer wilde bouwen ipv. een superracer zoals de Duc.
 
Alleen langdurig(1/3 uur) snelweg rijden gaan mijn schouders en nek protesteren.....de hele dag op de B258 knallen en daarna op de Ring tuffen....hmm nergens last van *D .

Mijn advies,na ieder uurtje ff stoppen en een beetje rekkingsoefeningen doen....helpt vast wel.
 
Krijg ook bij lange snelwegritten of sukkelritjes (toeren) last van rechterpols door het in 1 houding zitten, links kun je af en toe effe bewegen. Na een hele dag rijden zoals de MF meeting ook een stijve reet.
 
Dan moet zo'n blade helemaal wel lekker zitten :] Ik heb zo'n SP1 nog nooit bereden, maar de zithouding is vrijwel gelijk aan de mijne en de hoogte van het zadel schijnt van de SP1 zelfs nog een klein tikkie meer te zijn. Ik heb ook vaak gelezen dat Honda bewust een comfi racer wilde bouwen ipv. een superracer zoals de Duc.

ik heb een thundercat gehad...

en ik heb op een VTR SP-1 gezeten

enige overeenkomst was dat het een motor was.. steppies zitten bij een VTR SP-1 véél hoger, clipons ónder de kroonplaat, het is een van de extremere motoren wat zithouding betreft

sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens :z
 
ik heb een thundercat gehad...

en ik heb op een VTR SP-1 gezeten

enige overeenkomst was dat het een motor was.. steppies zitten bij een VTR SP-1 véél hoger, clipons ónder de kroonplaat, het is een van de extremere motoren wat zithouding betreft

sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens :z

ik ook niet :+
 
Meestal 'pijntjes' aan het begin van het seizoen en na lomp veel km's op één dag (>750 km binnenweggetjes). Kwestie van wennen.

Rij wel altijd met een backprotector met niergordel. Zonder krijg ik wel last van m'n onderrug.
 
Ok bikkeltjes, touren is iets anders dan even naar Italie blazen over de snelweg. Elke boerenlul (pardon my french) kan de snelweg op, gas open en gaan. Dat is niet zwaar, dat is saai. Ik wil diezelfde heren wel eens zien als ze in een bergachtig gebied met minmaal 10 bochten per kilometer 8-10 uur aan het sturen geweest zijn om 600km te rijden over wegen die zo klein en bochtig (en mooi!) zijn dat het vrijwel onmogelijk is om een hoger gemiddelde te halen. Doe dat een dag of 5 achter elkaar en kijk dan eens hoe je je voelt. (Suggestie: rij eens een midweektoer ofzo) Een R1 is op dat moment echt niet meer de geprefereerde fiets, als je het einde van de rit er al mee haalt. Kilometers zegt niet zo veel, hoe en waar ze zijn afgelegd destemeer.
Happy :]

Okee, wanneer gaan we.
Ik doe als het even kan niet anders, al zal het aleemaal wel gaan veranderen met de baby, maar gingen altijd op KicXtour en vakantie, Alpen, Pyreneeen, Dolomieten, ik op een R1 en me vriendin op een Blade , incl. bagage en binnendoor, hele dag, en geen korte stukkie's.
Alleen je heb wel een beetje ervaring nodig om aan de houding te wennen, maar als je maar genoeg rijdt is het geen probleem.
 
Ik moet zeggen, respect. :} Ik zou het zelf niet zo makkelijk doen op een fiets als de R1. Heb zelf nooit veel problemen met lange afstanden, al heb ik een schurfthekel aan snelwegen, maar denk dat iets als een R1 te extreem zou zijn voor mij. Moet ik er wel bij zeggen dat ik het ook nooit geprobeert heb. Maar ja, tis ook niet iets wat je er zo even bij neemt. :)
 
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Suzu GSX-R750 '88. Die zit behoorlijk sportief, vooral voor de benen. Na een uurtje sturen voelde ik het wel in mijn polsen en mijn rug.
Verder kreeg ik soms "slapende" vingers. Maar dit was allemaal op de snelweg. Gister avond nog ff binnendoor gereden en toen was het al veel minder.
No pain ... :]
 
Ik moet zeggen, respect. :} Ik zou het zelf niet zo makkelijk doen op een fiets als de R1. Heb zelf nooit veel problemen met lange afstanden, al heb ik een schurfthekel aan snelwegen, maar denk dat iets als een R1 te extreem zou zijn voor mij. Moet ik er wel bij zeggen dat ik het ook nooit geprobeert heb. Maar ja, tis ook niet iets wat je er zo even bij neemt. :)

Ach, weet je wat het is, liefde voor de fiets, en de rest neem je op de koop toe.
Toen ik net was overgestapt van me cbr600 naar de R1, had ik wel degelijk last van me polsen, maar je moet er ook even aan wennen.
Nu heb ik geen last meer, behalve op rechte wegen onder de 100km/u.
Op binnenwegen heb je zo wie zo geen probleem omdat je dan niet stil zit.

En bij lange ritten heeft iedereen wel ergens last van, de een van zijn rug, de andere zijn polsen, de 3e weer pijn in zijn reet.
 
OP mijn chopper kreeg ik last van mijn rug. Heb ik op de duc geen last meer van. ALleen bij veel in de stad rijden krijg ik last van mijn rechterhand. Koppeling gaat beetje zwaar.
 
OP mijn chopper kreeg ik last van mijn rug. Heb ik op de duc geen last meer van. ALleen bij veel in de stad rijden krijg ik last van mijn rechterhand. Koppeling gaat beetje zwaar.

koppeling en rechter hand??
wist dat duc's rare machines waren maar zo apart?
 
Volgens mij is het echt een kwestie van wennen. De eerste keer dat ik een motor huurde heb ik 300km gereden op een zr-7s, en die is niet echt sportief. Ik had echt overal last van, dus ook van m'n polsen. In het begin had ik op m'n sv650s ook last van m'n polsen. Inmiddels kan ik een paar dagen achter elkaar 600km per dag (op bochtige wegen) rijden zonder last van m'n polsen te krijgen. Wel heb ik dan een zere reet. Ik had op een gegeven moment ook blaren op mijn gashand, maar daar zit inmiddels eelt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan