Met 'stalen' leidingen worden staalomvlochten leidingen bedoeld.
Doel is idd minder drukverlies door vervorming, niet bescherming tegen steentjes etc.
Metalen leidingen zitten bijv, ook op auto's maar zijn echt nooit massief.en ik maar teleurgesteld zijn met mijn rubber-met-staaldraad leidingen. Ik begon er meer over na te denken toen ik voor mijn stageverslag het remsysteem van een vliegtuig bestudeerde (die hebben dus letterlijk massief stalenalluminium leidingen. )
bedank!
Metalen leidingen zitten bijv, ook op auto's maar zijn echt nooit massief.
Ik weet uit ervaring dat de rvs mantel er niet aleen zit voor bescherming maar om de teflon binnenleiding te verstevigen.da's dus niet waar. de teflon kern van de leiding is namelijk al zo goed als non-elastisch, de stalen mantel dient om de kern te beschermen. het doel uiteindelijk is wel, dat is leiding niet meer uitzet als je hard remt, dit itt. rubberen leidingen
Kijk dan maar eens goed naar de punten waar het landingsgestel beweegt, Ik gok dat daar ook stukken staal-omvlochten leiding zitten. Vaste stalen remleidingen zijn op een motor niet zo praktisch omdat een voorvork moet kunnen in- en uitveren. Bovendien kan je een flexibele leiding wat makkelijker de goede richting uitduwen, en dus bijvoorbeeld de stand van je remhendel aanpassen (verdraaien).en ik maar teleurgesteld zijn met mijn rubber-met-staaldraad leidingen. Ik begon er meer over na te denken toen ik voor mijn stageverslag het remsysteem van een vliegtuig bestudeerde (die hebben dus letterlijk massief stalenalluminium leidingen. )
bedank!
Metalen leidingen zitten bijv, ook op auto's maar zijn echt nooit massief.
en ik maar teleurgesteld zijn met mijn rubber-met-staaldraad leidingen. Ik begon er meer over na te denken toen ik voor mijn stageverslag het remsysteem van een vliegtuig bestudeerde (die hebben dus letterlijk massief stalenalluminium leidingen. )
bedank!
Sorry, V.D.V. , Ik rijdt al jaren (sinds ± 1992 ) met puur teflon remleidingen zonder staalommanteling, en mijn motor remt als de beste!Ik weet uit ervaring dat de rvs mantel er niet aleen zit voor bescherming maar om de teflon binnenleiding te verstevigen.
Ik heb gehad dat de rvs een stukje beschadigd was maar de teflon niet.
Omdat ik het niet vertrouwde heb ik een keer stevig in de rem genepen en toen barste de teflon leiding open.
Bijna goed... dat heet een contradictio in terminis (op mn goeiste Nederlandsnou ja, massieve leiding kan je zoiezo niet zeggen, net als een massieve buis.
want dan is het geen leiding of buis meer
contradictie is dat geloof ik, maar nederlandse les is te lang geleden
Zijn dat remleidingen waar eerst staal omheen heeft gezeten?Sorry, V.D.V. , Ik rijdt al jaren (sinds ± 1992 ) met puur teflon remleidingen zonder staalommanteling, en mijn motor remt als de beste!
zit er verschil in de staal omvlochten leidingen??
bv goodrige of motozoom en nog meer merken
Heb ik zo gekocht (en zelf op maat gemaakt).Zijn dat remleidingen waar eerst staal omheen heeft gezeten?
als ze standaard zo verkocht zijn, zou het dan misshien kunnen dat ze die wat dikwandiger gemaakt hebben waardoor ze zonder de extra ommanteling sterk genoeg zijn?
Er zijn ook kevlar leidingen op de markt die geen ommanteling hebben.
Ik denk dat jij geen teflon leidingen hebt maar kevlarHeb ik zo gekocht (en zelf op maat gemaakt).
Ik heb doorsnedes gezien van leidingen met stalen mantel, en die zijn net zo dikwandig als de mijne. Misschien dat bij de leiding die jij om zeep hielp niet alleen het staal beschadigd was, maar ook de leiding zelf?
Er kunnen bij staalomvlochten leidingen i.c.m. aluminium banjo's problemen door corrosie ontstaan, dus let op bij de aanschaf, verder denk ik dat de meeste merken wel zorgen voor een goed product, vanwege het belang van een goed werkend stel remmen.zit er verschil in de staal omvlochten leidingen??
bv goodrige of motozoom en nog meer merken
Bijna goed... dat heet een contradictio in terminis (op mn goeiste Nederlands)