Mengselschroefjes staan goed ? Een 2,5 slag ?
heeftie wel, zitten alleen onder een plugje volgens mij. ivm USA uitvoering
koude start met choke ... dan zullen die nauwelijks invloed hebben.Mengselschroefjes staan goed ? Een 2,5 slag ?
koude start met choke ... dan zullen die nauwelijks invloed hebben.
kijk eerst het choke circuit na , gaan de plunjers ver genoeg open ?
Weet je wel zeker dat je accu nog goed is?Hoi allemaal, nu de zomer aan een einde komt heb ik de klus met de kawa weer opgepakt: ik heb de vlotters opnieuw afgesteld want het peil stond bij allemaal minimaal een halve cm biven de rand..
Het lekken is opgelost!
Maar helaas hetzelfde verschijnsel: bijna niet te starten en als het lukt dan alleen met volle volle accu en choke.
Na flink doorstarten (en niet gestart krijgen) heb ik de bougies nog eens gechecked en ze ogen droog! (Ruik wel benzine overigens)
Maar dan ook alle 4. Bij een verstopt kanaal zou ik toch niet het probleem bij alle 4 de carbs verwachten na de uitvoerige reinigings beurt..
Ik heb een compressiemeter besteld en ben van plan naar de klepspeling te kijken. Maar was een beetje verrast van de droge bougies, iemand een suggestie?
Ja die is vrijwel nieuwWeet je wel zeker dat je accu nog goed is?
Bedankt voor je uitgebreide suggesties!als de compressie goed is, je hebt een goede vonk (op het juiste moment), dan blijft alleen het lucht/brandstofmengsel als verdachte over. Je zou nog kunnen checken:
- Gaan alle gasschuiven even ver omhoog (kan getest worden met een stofzuiger). In ieder geval controle dat de rubber membramen in de carburateur niet lek zijn.
- Lucht/mengselschroef afstellen op de default waarde (check je wph). Ik heb een keer gehad, dat deze zo vast geschroefd zat in de carburateur dat het puntje was afgebroken. aangezien er nog een dopje op zit zal dit bij jou niet het geval zijn.
- Gasnaalden zijn niet versleten, en deze staan op de juiste hoogte (clip)
- en wat @Janbros al een pagina eerder genoemd heeft (checken dat alle stationair sproeiers/kanalen open zijn)
- Sationair toerental staat 'goed', oftewel je vlinderklep staat wel een fractie open... Als deze nl. helemaal dicht staat zal deze ook niet/nauwelijks starten.
Je geeft aan dat je het vlotterbak niveau hebt afgesteld, heb je dit goed gedaan, want als deze te laag staan dan wil deze ook niet lekker starten. Wat ik vreemd vind is dat alle nivo's te hoog stonden... Dat vind ik nl. verdacht. Check nog eens voor de zekerheid of je dit goed gedaan hebt,
Als je remmenreiniger in de inlaat van de carburateur spuit, loopt deze dan wel goed? Af en toe een beetje bijspuiten mocht het toerental omlaag gaan. Dan kun je een onstekingsprobleem uitsluiten.
In ieder geval succes met de zoektocht.... Welkom in de wondere wereld van carburateurs:-)
Stationair kun je pas afstellen wanneer de motor een minuut of 10 gelopen heeft. Daarvoor moet de motor beschouwd worden als "koud".Overigens starte hij zojuist op choke meteen, na wat warmbrullen kon ik m ook gewoon stationair stellen maar bij gas geven loopt hij erg langzaam terug. Dat probleem lijkt af te nemen als ik de stationairschroef helemaal terug draai naar dan blijft hij niet meer stationair draaien.
Hoe zijn je inlaatrubbers er aan toe? Trekt ie niet ergens valse lucht?
Datzelfde busje remmenreiniger daar eens op spuiten. Heeft het effect kunnen die de boosdoener zijn.
Update: vandaag wilde de kawa niet starten - met remmenreiniger in de luchtfilter wélRemmenreiniger tijdens bedrijf brengt de toeren omhoog.
Wel apart dat ie vandaag wel weer wil starten (zonder remreiniger) btw...