Hoi Allemaal,
Ik heb sinds enige tijd een kawasaki kz700 uit '84. Hij heeft wat kwalen met starten en stationair lopen. ik heb m gekocht van iemand waar ie lang stil had gestaan en goedlopend weggezet zou zijn... hmm.. Misschien heeft nog iemand goeie suggesties?
Hij start alleen op choke met volle accu, soms zelfs helemaal niet: dan slaat hij even aan en af en vervolgens niets meer (mogelijk verzopen)
Nadat hij wel op de choke is gestart en een tijdje op hoge toeren (4/5000) in de buurt heeft staan brullen wil hij zonder choke wel op een stationair toeren blijven draaien maar moeilijk. Ik moet dan met de stationair knop rommelen om te laten draaien maar wss staat hij dan te hoog omdat zodra ik gas geef de toeren niet direct erna snel terug vallen.
Wat ik gek vind is zodra ik mijn hand in de luchtfilter opening steek gaan de toeren hard omhoog gaan en erg langzaam dalen.
- De benzinekraan bleek niet goed op vacuum te sluiten dus om die uit te sluiten heb ik de tank eraf gehaald en een trechter op de slang gezet en de vacuumslang van de carb afgedopt met een schroef.
- De carbs zijn paar weken geleden ultrasoon gereinigd en ik heb er een revisie set en nieuwe sproeiers in gezet.
- ik heb er nieuwe bougies en bougiekabels op gemonteerd
- nieuwe benzine en vacuumleidingen
- nieuwe luchtfilter (en olie en oliefilter)
- de bobines en pickup coils doorgemeten: allemaal OK, hoewel de pickup coils de max weerstand blijken te hebben (boekje zegt tussen 380 en 540 en ze zijn ong. 540 Ohm)
- ik heb eerder eens een deo test gedaan op de inlaat rubbers, maar gaf geen resultaat
- laatst lekten de inaat rubbers benzine, vemoedelijk doordat de benzine kraan niet meer sluit op vacuum
Ik heb sinds enige tijd een kawasaki kz700 uit '84. Hij heeft wat kwalen met starten en stationair lopen. ik heb m gekocht van iemand waar ie lang stil had gestaan en goedlopend weggezet zou zijn... hmm.. Misschien heeft nog iemand goeie suggesties?
Hij start alleen op choke met volle accu, soms zelfs helemaal niet: dan slaat hij even aan en af en vervolgens niets meer (mogelijk verzopen)
Nadat hij wel op de choke is gestart en een tijdje op hoge toeren (4/5000) in de buurt heeft staan brullen wil hij zonder choke wel op een stationair toeren blijven draaien maar moeilijk. Ik moet dan met de stationair knop rommelen om te laten draaien maar wss staat hij dan te hoog omdat zodra ik gas geef de toeren niet direct erna snel terug vallen.
Wat ik gek vind is zodra ik mijn hand in de luchtfilter opening steek gaan de toeren hard omhoog gaan en erg langzaam dalen.
- De benzinekraan bleek niet goed op vacuum te sluiten dus om die uit te sluiten heb ik de tank eraf gehaald en een trechter op de slang gezet en de vacuumslang van de carb afgedopt met een schroef.
- De carbs zijn paar weken geleden ultrasoon gereinigd en ik heb er een revisie set en nieuwe sproeiers in gezet.
- ik heb er nieuwe bougies en bougiekabels op gemonteerd
- nieuwe benzine en vacuumleidingen
- nieuwe luchtfilter (en olie en oliefilter)
- de bobines en pickup coils doorgemeten: allemaal OK, hoewel de pickup coils de max weerstand blijken te hebben (boekje zegt tussen 380 en 540 en ze zijn ong. 540 Ohm)
- ik heb eerder eens een deo test gedaan op de inlaat rubbers, maar gaf geen resultaat
- laatst lekten de inaat rubbers benzine, vemoedelijk doordat de benzine kraan niet meer sluit op vacuum
Bijlagen
Laatst bewerkt: