Ik ben sinds kort in bezit van een '81er SR500.
Deze is lopend weg gezet een kleine 5 jaar geleden en startte toen nog met 1 trap.
Ik had niet de illusie dat ze nu weer meteen zou gaan lopen dus eerst de carburateur maar eens goed schoon gemaakt en vlotterpen en zitting vervangen.
Ze zag er nog netjes schoon uit, geen lekke membramen of verstopte sproeiers.
Benzine was nog kraakhelder, enige puntje was de vacuumslang; die was verdroogd.
Uit voorzorg alle slangen maar vervangen en de carb weer terug geplaatst.
Ik kan trappen wat ik wil, enigste resultaat is zo nu en dan een klap uit de uitlaat, waarschijnlijk benzine.
Haal ik de bougie er uit, is ze wel wat nat van de benzine en als ik ze na droging test buiten de cilinder, zie ik wel vonken.
Omdat vonken buiten de cilinder niet zoveel zegt, ook een nieuwe geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.
We hebben dus benzine en een vonk maar lopen....
Dus eerst maar eens alle verbindingen na gekeken en de bobine door gemeten. Geen problemen te vinden.
Blijft dus als enige de CDI-unit over die niet goed zou kunnen zijn.
Ik kan deze niet testen en ik heb geen flauw idee waar ik een andere zou kunnen vinden.
Kan iemand licht op dit gebeuren laten schijnen?
Deze is lopend weg gezet een kleine 5 jaar geleden en startte toen nog met 1 trap.
Ik had niet de illusie dat ze nu weer meteen zou gaan lopen dus eerst de carburateur maar eens goed schoon gemaakt en vlotterpen en zitting vervangen.
Ze zag er nog netjes schoon uit, geen lekke membramen of verstopte sproeiers.
Benzine was nog kraakhelder, enige puntje was de vacuumslang; die was verdroogd.
Uit voorzorg alle slangen maar vervangen en de carb weer terug geplaatst.
Ik kan trappen wat ik wil, enigste resultaat is zo nu en dan een klap uit de uitlaat, waarschijnlijk benzine.
Haal ik de bougie er uit, is ze wel wat nat van de benzine en als ik ze na droging test buiten de cilinder, zie ik wel vonken.
Omdat vonken buiten de cilinder niet zoveel zegt, ook een nieuwe geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.
We hebben dus benzine en een vonk maar lopen....
Dus eerst maar eens alle verbindingen na gekeken en de bobine door gemeten. Geen problemen te vinden.
Blijft dus als enige de CDI-unit over die niet goed zou kunnen zijn.
Ik kan deze niet testen en ik heb geen flauw idee waar ik een andere zou kunnen vinden.
Kan iemand licht op dit gebeuren laten schijnen?