Startmotor draait motor draait niet mee????

TommyG

MF veteraan
15 feb 2003
2.434
0
Kan een VF750F kopen waarvan de startmotor wel draait meer hij neemt de motor niet mee. Wie heeft een idee waar dit aan ligt? En of dit een redelijk betaalbare of zelf te repareren probleem is?

Zit toch ff iets anders!!!! Start gewoon niet op de startmotor, ligt niet aan accu want met starter erop doettie het ook niet. aanduwen is geen probleem en lopen hierna ook niet???
 
Laatst bewerkt:
Veel werk om te repareren of duur?

Het zijn van zichzelf al niet de meest geweldige motoren.
Bij een VFR750 is het de moeite wel waard, die blijven normaal gesproken wel heel.

Trouwens geen idee hoe het precies zit, maar bij mn VF400 (en die blokken lijken redelijk op elkaar) zit de startmotor boven het oliefilter en de startkoppeling aan de rechterkant, achter het koppelingsdeksel.
Weet alleen niet of die te repareren is oid.
En het is ook maar de vraag of de onderdelen nog (nieuw) te krijgen zijn, Honda ziet die dingen liever uit het straatbeeld verdwijnen denk ik, het is geen goede reclame voor ze.
 
Nog ff langsgeweest voor de zekerheid, het zit toch iets anders. Startmotor werkt zoals het moet alleen starten wil hij er niet mee. Aanduwen is zo gebeurd en dan looptie verder normaal???
Kan dit iets met de cdi te maken hebben?
 
Ik kan zo niet op de naam komen, maar het is een soort veertje wat bij het starten van de startmotor, het tandwiel naar buiten doet duwen, deze blijft dag hangen of is kapot, kost geen kloten, alleen wat gefrutsel
 
Het is niet wat ik eerder vermeld had he mannen, de startmotor neemt wel de motor mee maar hij start gewoon niet. Als je hem aanduwt start hij wel en loopt gewoon normaal.

Toch een accuprobleem? Maar ook met startaccu doettie het niet :?
 
Het is niet wat ik eerder vermeld had he mannen, de startmotor neemt wel de motor mee maar hij start gewoon niet. Als je hem aanduwt start hij wel en loopt gewoon normaal.

Toch een accuprobleem? Maar ook met startaccu doettie het niet :?

Sorry had het verkeerd begrepen, als je wikkeling van je startmotor rot is of de koolborstels zijn versleten dan kan het zo zijn dat er zoveel stroom weggetrokken wordt dat de CDI te weinig prik overhoudt om te starten.
 
Het is niet wat ik eerder vermeld had he mannen, de startmotor neemt wel de motor mee maar hij start gewoon niet. Als je hem aanduwt start hij wel en loopt gewoon normaal.

Toch een accuprobleem? Maar ook met startaccu doettie het niet :?
als ie het met aanduwen prima doet is er dus geen cdi of ander motorprobleem, haast zeker een slechte accu of slechte verbinding van accu aan frame en plus. ook als je dan een startaccu parallel zet zakt de spanning tijdens het starten zover in dat ie niet aanspringt. flink afdingen en aansluitingen oppoetsen en rijden maar
 
Dus het is een klein probleem met grote gevolgen als ik het goed begrijp? En kan ik hem gerust kopen voor een zacht prijsje natuurlijk!!
 
Keerring was niet los te koop toen, en het lager was ook slecht. Ik heb toen na schoonmaak de deksel uit laten draaien, een messing bus er in en een grotere maat keerring. (ik zeg niet dat dit bij jou de oorzaak is, maar zoiets kan ook)
 
Dr is je nu 2x de tip gegeven om m maar te laten staan.
Krijg je m voor 100 euro mee, heel misschien 200 en ziet ie er netjes uit, dan kun je het proberen (kun je je dr geen al te grote buil aan vallen).
Maar het zijn gewoon geen goede motoren, je moet dr gewoon geen kopen waar al problemen mee zijn, klaar uit.

Of je moet graag gokken.
 
Dr is je nu 2x de tip gegeven om m maar te laten staan.
Krijg je m voor 100 euro mee, heel misschien 200 en ziet ie er netjes uit, dan kun je het proberen (kun je je dr geen al te grote buil aan vallen).
Maar het zijn gewoon geen goede motoren, je moet dr gewoon geen kopen waar al problemen mee zijn, klaar uit.

Of je moet graag gokken.

Je bent vrij stellig, dat vind ik best hoor maar ik wil gewoon info hebben die ik hier ook netjes krijg en wil dan zelf bepalen wat ik doe en wat ik hem waard vind.
Ik rij nu al een tijd op een Duc en die zou ik volgens de meeste mensen ook nooit moeten kopen. Ik heb er een probleemloze fiets aan dus mij bevaltie best.
Ieder zijn mening en dit forum is vooral om dit soort ervaringen uit te wisselen.
Bedankt voor je info en mening maar de beslissing neem ik graag zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan