Benzinekraantje mag eigenlijk niets uitmaken. En met lekkende vlotternaalden loopt je hele inlaat wel vol en start het ook niet best.
Het kan natuurlijk ook ergens anders zitten (zwakke ontsteking).
Ook al mag het eigenlijk niets uitmaken, het lijkt er tóch wel heel erg op dat het kraantje de boosdoener is! Ik heb een CX500C gehad, ooit. Daar heb ik de kraan nog nooit uitgezet. Moet dus gewoon kunnen. Die optie kost je niets. Andere optie die de moeite waard is, is een nieuwe kraan. Kost je de kop ook niet :-)
Ik zal eens een paar dagen het benzinekraantje gewoon openlaten ... kijken of hij dan zonder problemen start. En hopen dat mijn vlotters goed afsluiten dan natuurlijk
blabla enzovoort... ...ofwel probeer eens 's ochtends van de startmotor af te blijven en geef em in de plaats een duwtje. Dik kans dat ie meteen start.
ofwelofwel zet een voltmeter op de accu bij je startpoging. Dik kans dat de spanning tijdens het starten zakt tot 7volt ofzo.
Misschien je accu beetje versleten? 's ochtends gaat het tegenwoordig al een eindje onder de 10graden celsius. Een kouwe accu (bijv rond nul grC) kan minder stroom leveren dan een warme. (bijv 20 grC)
Het enige geval waarbij een accu zijn maximale stroom levert is bij het starten. Eerste symptoon als een accu veroudert is 'n lagere maximale stroom die em kan leveren.
Op een gegeven moment levert zo'n accu alle stroom die em max kan keveren, waarbij de accuspanning flink terug kan vallen, waardoor de vonkies bij de bougies zowat minimaal inzakken. In het begin dus vooral bij lagere temperaturen.
blabla enzovoort... ...ofwel probeer eens 's ochtends van de startmotor af te blijven en geef em in de plaats een duwtje. Dik kans dat ie meteen start.
ofwelofwel zet een voltmeter op de accu bij je startpoging. Dik kans dat de spanning tijdens het starten zakt tot 7volt ofzo.
kickstart-brik rulesBrikkers met een kickstart-brik weten waar dit over gaat.
Dit probleem komt mij bekend voor,
Ik had een cx uit 78,
Een oplossing is om eerst de carberateurs leeg te laten, dat kan door aftapschroef onder de vlotterkamer las te draaien.
Bij mij starte hij dan altijd meteen.
Het lijkt erop dat de benzine in de carberateur verouderd.
...Een oplossing is om eerst de carberateurs leeg te laten, dat kan door aftapschroef onder de vlotterkamer las te draaien...
Hoe starte je hem eerder altijd?
Met choke, zonder choke. Moest de choke er nog een tijdje opblijven of reed het direct goed.
Het lijkt erop dat er zoveel benzine bij komt dat de bougie gelijk nat slaat.