Ik ben sinds kort de bezitter van een R6 uit '99 met circa 35.000 km op de klok. Deze heeft echter dat als hij warm en koud is, dat ik de motor traag vind terugzakken naar het stationair toerental (1200 oid).
Soms heeft hij dat als je wat gas geeft tot 8000 rpm dat hij wat sneller terugzakt naar 2000 rpm, daar heel even blijft hangen en dan terugzakt naar het stationair toerental. Soms is echter ook het geval dat hij blijft hangen op 2000 rpm als stationair toerental, als ik dan wat gas geef dan zakt hij meestal wel weer terug. Probleem is dus het traag terugzakken van het toerental en een verhoogd stationair toerental af en toe.
De motor is op 25kw gezet doormiddel van andere veren in het vacuüm gedeelte.
Mijn vermoeden wat het kan zijn:
Ik ben van plan dat als ik weer echt ga rijden over een maand hem naar de dealer te sturen om de carbs even na te laten kijken. Wat zou het kosten om alleen de carbs schoon te maken en/of te synchroniseren?
Alvast bedankt.
Soms heeft hij dat als je wat gas geeft tot 8000 rpm dat hij wat sneller terugzakt naar 2000 rpm, daar heel even blijft hangen en dan terugzakt naar het stationair toerental. Soms is echter ook het geval dat hij blijft hangen op 2000 rpm als stationair toerental, als ik dan wat gas geef dan zakt hij meestal wel weer terug. Probleem is dus het traag terugzakken van het toerental en een verhoogd stationair toerental af en toe.
De motor is op 25kw gezet doormiddel van andere veren in het vacuüm gedeelte.
Mijn vermoeden wat het kan zijn:
- carbs dienen gesynchroniseerd te worden
- een gas kabel die wat stroever is (maar echt stroef aan de hendel is hij niet)
Ik ben van plan dat als ik weer echt ga rijden over een maand hem naar de dealer te sturen om de carbs even na te laten kijken. Wat zou het kosten om alleen de carbs schoon te maken en/of te synchroniseren?
Alvast bedankt.