Stille Helmen

bluekiwi56

Rookie
20 mrt 2014
10
0
DELFT
Heeft iemand een suggestie voor mij. Ik wil graag een stille intergraal helm, heeft iemand ervaring en tips waar te kopen in de buurt van Delft?
bvd voor de input! :)
 
Alle helmen die ik tot nu toe gepast heb, waren ongeveer even stil.....
Tot ik ermee begon te rijden.

Heb ook een zogenaamde stille Schuberth R1 gehad, die was geen ene moer stiller dan de ook door mij gebruikte en de om de herrie berucht staande Suomy- en Araihelmen.

Grootste verschil in herrie is: wel of geen kuip en bij een kuip hoe hoog of laag en de vorm van de kuipruit.

Ooit een GPA SJ (met die hoefijzers) gehad. Op een BMW R 80RT een fijne stille helm, op een Honda NX 650 een drama.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een suggestie voor mij.


ga vooral voor de helm die je het beste zit. ga naar een zaak met ruime keuze. pas een hele zooi helmen en hou ze in de winkel ook even op.

Het lawaai heeft niet alleen met een "stille helm" te maken maar ook met je lichaam, je houding, je motor / naked / kuip / ruitje / hoe hoog is het ruitje ..

Een als stil bekendstaande helm is echt niet stil als die jou niet past.

en verder gaat iedereen hier Schuberth roepen. (een jelm die mij voor geen meter zit)
 
Precies altijd even proefrijden , shoei GT is goed stil en het schijnt dat de nieuwe SHOEi NXR nog stiller is


Fons
 
Had een HJC, die was toch wel een beetje rumoeriger dan mijn huidige Schuberth R1.
Maar het beste is toch echt een paar verschillende helmen te proberen. Zoals hierboven aangegeven is iedereen anders.

Tip: Oordopjes !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week oordopjes laten aanmeten bij Alpine. Er werden wat vragen gesteld. Ik gaf oa dat ik een stille helm had. De wedervraag was dat ik een Schubert of een BMW zou hebben.


Blijkbaar is dat hun ervaring met stille helmen. Zelf heb ik geen vergelijk. Heb alleen de Schubert R1, geen andere gehad of getest.
 
Deze!
Gewoon het volume zachter zetten :P
robocop-helmet-bike_zpsoayblxba.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan