Stoppie ook goed voor art. 5?

Stoppie ook goed voor art.5?

  • Jazeker!

    Stemmen: 42 73,7%
  • Neen....

    Stemmen: 2 3,5%
  • Wie is Da Liks?

    Stemmen: 13 22,8%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Verder komt er ook nog eens het volle gewicht van motor+bestuurder op dat ene kleine plekje waar je voorvoork aan je frame zit...
Bij remmen ook. Bij een remvertraging van 10 m/s2 is de kracht op het geheel (ongeveer) net zo groot als wanneer je de fiets verticaal hebt. De grootte van de kracht mag het probleem dus niet zijn. Hooguit de hoek waaronder die op het geheel wordt uitgeoefend.
 
Baksteen heeft gelijk! Allen, kleef dus alleen als je geheel links op de snelweg rijdt ivm geen mogelijkheid om in te halen, of houd tijdens het links rijden voldoende afstand om fatsoenlijk rechts te kunnen inhalen. Heb ik dit zo goed geformuleerd, Herr Baksteen ?
:W

Ik denk dat ik je even niet snap.

Heb je ergens problemen mee ofzo...mag je gewoon zeggen hoor ??

En dat herr mag je weglaten, tenzij je het over jezelf hebt, ik verneuk jouw nickname toch ook niet ??
 
Bij stoppie's en wheely's is naar mijn idee vooral het weer neerkomen van het wiel dat net omhoog was hetgeen schadelijk is voor je motor... O-)

Dat zijn toch behoorlijke tikken die het balhoofd/frame/vork krijgt op dat moment, zeker als je het landen nog niet zo goed beheerst...
 
Ik denk dat ik je even niet snap.

Heb je ergens problemen mee ofzo...mag je gewoon zeggen hoor ??

En dat herr mag je weglaten, tenzij je het over jezelf hebt, ik verneuk jouw nickname toch ook niet ??
Touchy !! Ok, zal het nooooit meer doen; sterker nog ik pas zelfcensuur toe en haal dit alsnog weg ! :X :Y :W
 
Ik ga art. 5 van de WVW niet opzoeken.

In het kort val je daar al onder zodra je geboren bent.

Het strekt zo ver dat wanneer een boer op zijn land (prive terrein) hooi verbrand en de rook daarvan over de openbare weg gaat, hij ook voor artikel 5 opgaat.

Zoals gezegd: het is een wet die willekeur onder de opsporings ambtenaren in de hand speelt.

Italiaanse toestanden dus -O-
 
Laatst bewerkt:
Zoek eens op wat je dat oplevert, kleven ,3 meter op de snelweg en kom dan eens terug met een opmerking over deze vergelijking !!!

Niet dom kletsen zonder onderbouwing.
ik had t vantevoren opgezocht en had t zelfde gevonden als director. heb t niet over 3 meter op snelweg maar over algemeen.
je hoeft niet direct zo aanvallend te zijn ofzo.
 
Touchy !! Ok, zal het nooooit meer doen; sterker nog ik pas zelfcensuur toe en haal dit alsnog weg ! :X :Y :W

Nee hoor, maar ik vraag alleen naar de redenen van je prikkelende reactie's.

Ik heb liever te maken met mensen die me niet mogen en dat uitleggen dan mensen die met je meel*llen die achter je rug om lopen de te zeiken, vandaar ;)

Met die eerste groep kun je nl nog wel eea uitpraten en dan weet je wat je aan elkaar hebt. Sterker nog, aan mensen die ik op die manier heb leren kennen heb ik ook goede vrienden overgehouden.

Die tweede groep daarvoor ken ik het spreekwoord..."wie met je l*lt, l*lt ook over je" O-) ;)
 
Ik ga art. 5 van de WVW niet opzoeken.

In het kort val je daar al onder zodra je geboren bent.

Het strekt zo ver dat wanneer een boer op zijn land (prive terrein) hooi verbrand en de rook daarvan over de openbare weg gaat, hij ook voor artikel 5 opgaat.

Zoals gezegd: het is een wet die willekeur onder de opsporings ambtenaren in de hand speelt.

Italiaanse toestanden dus -O-

Nahja, bij een behoorlijke rookwolk die over een snelweg trekt zie ik daar wel een gevaar in hoor.
Het gaat niet om wat je doet, maar om wat de gevolgen voor een ander zijn.
Iemand op zijn bek slaan levert geen strafbaar feit op bv.
Wel als diegene daar pijn of letsel van heeft ;)
Dat vuurtje stoken maakt dus niet uit, maar wel als de rook gevaarlijke situatie's veroorzaakt.

Overigens word art 5 helemaal niet zo vaak toegepast, veelal zijn er specifiekere artikelen die van toepassing zijn.
 
Nee hoor, maar ik vraag alleen naar de redenen van je prikkelende reactie's.

Ik heb liever te maken met mensen die me niet mogen en dat uitleggen dan mensen die met je meel*llen die achter je rug om lopen de te zeiken, vandaar ;)

Met die eerste groep kun je nl nog wel eea uitpraten en dan weet je wat je aan elkaar hebt. Sterker nog, aan mensen die ik op die manier heb leren kennen heb ik ook goede vrienden overgehouden.

Die tweede groep daarvoor ken ik het spreekwoord..."wie met je l*lt, l*lt ook over je" O-) ;)
Valt allemaal reuze mee Baksteen; ben een beetje in een vrijdagmiddag stemming, vandaar mogelijk mijn prikkelende reacties. Mijn nederige verontschuldigingen als dit verkeerd is gevallen. :} Ik mis overigens de traditionele vrijdagmiddag topic. Heeft iemand deze al gespot ?
 
ik had t vantevoren opgezocht en had t zelfde gevonden als director. heb t niet over 3 meter op snelweg maar over algemeen.
je hoeft niet direct zo aanvallend te zijn ofzo.

Over het algemeen krijg je voor een wheely ook geen PV art 5 en zeker niet met direct een invordering van het rijbewijs.
Er komen meer wheely'ers met een waarschuwing weg als met een PV. ;)



Overigens...ik ben absoluut nog niet aanvallend hoor O-) ;)

Maar je schrijft zelf een vergelijking die mank gaat, nl hier Post van anderS in topic 'Stoppie ook goed voor art. 5?'
Daar klaag je dat een wheely harder aangepakt zou worden ??
Voor kleven gelden veel hogere boete's als voor een wheely.
Naarmate je korter op je voorganger kleeft of bij hogere snelheden kleeft word de bon duurder. Ook voor kleven zijn er dus variabele bedragen.

Men doet dus precies wat jij daar vraagt, alleen breng jij het alsof het negatief is ;)
 
Nahja, bij een behoorlijke rookwolk die over een snelweg trekt zie ik daar wel een gevaar in hoor.
Het gaat niet om wat je doet, maar om wat de gevolgen voor een ander zijn.
Iemand op zijn bek slaan levert geen strafbaar feit op bv.
Wel als diegene daar pijn of letsel van heeft ;)
Dat vuurtje stoken maakt dus niet uit, maar wel als de rook gevaarlijke situatie's veroorzaakt.

Overigens word art 5 helemaal niet zo vaak toegepast, veelal zijn er specifiekere artikelen die van toepassing zijn.


tja mij bekruipt het gevoel dat wanneer men helemaal uitgekletst is, men dan op artikel 5 hun gelijk gaat halen.

Laat ik even in het midden wie 'men' is ;)
 
ik bedoelde er mee dat wheelies meer dan eens bestraft worden met rijbewijs afgepakt, wel vaker al gelezen. ik snap best op welke grond ze dat doen, maar artikel 5 gebruiken vind ik verschrikkelijk omslachtig, aangezien je alles onder artikel 5 kan zetten, en dan vind ik dat kleven net zo goed artikel 5 is, maar omdat ze daar wat meer aandacht aan besteed hebben kom je er vanaf met een boete.
en ik vind persoonlijk een wheelie maken minder erg dan kleven, want wheelie maken brengt meestal niet echt ergernissen met zich mee behalve als je het heel bont maakt, en kleven wel.
maja das mijn mening, ik zou t beter vinden als ze voor wheelies dan gewoon boete oid geven, dan artikeltje 5 erbij te roepen
 
tja mij bekruipt het gevoel dat wanneer men helemaal uitgekletst is, men dan op artikel 5 hun gelijk gaat halen.

Laat ik even in het midden wie 'men' is ;)

Gelukkig word een art 5 pv ALTIJD door een officier beoordeeld en niet door de verbalisant. Die schrijft alleen zijn bevindingen op.

En die officier heeft dan dus geen last van eventuele emotie's als " gelijk willen halen" ;)
 
Gelukkig word een art 5 pv ALTIJD door een officier beoordeeld en niet door de verbalisant. Die schrijft alleen zijn bevindingen op.

En die officier heeft dan dus geen last van eventuele emotie's als " gelijk willen halen" ;)


Volgens mij is dit een zinloze dicussie, zoals zoveel politie en burger discussies.

Art 5 is gewoon een heel breed artikel.
Ik ben blij dat het er is!!
 
Bovendien..afgezien van de gevaarzetting is kleven gewoon verkeerstechnisch dom, je ontneemt jezelf een boel zicht en de kans snelheid op te bouwen voordat je naar links gaat om daadwerkelijk in te halen.
Maar kleven is wel goed voor de aërodynamica.

En hoe kleiner het snelheidsverschil, hoe zachter de impact bij botsing... (er zijn dan nog wel een heleboel andere krachten aan het werk, maar de initiële botsing zal niet veel schade opleveren.)
 
ik bedoelde er mee dat wheelies meer dan eens bestraft worden met rijbewijs afgepakt, wel vaker al gelezen. ik snap best op welke grond ze dat doen, maar artikel 5 gebruiken vind ik verschrikkelijk omslachtig, aangezien je alles onder artikel 5 kan zetten, en dan vind ik dat kleven net zo goed artikel 5 is, maar omdat ze daar wat meer aandacht aan besteed hebben kom je er vanaf met een boete.
en ik vind persoonlijk een wheelie maken minder erg dan kleven, want wheelie maken brengt meestal niet echt ergernissen met zich mee behalve als je het heel bont maakt, en kleven wel.
maja das mijn mening, ik zou t beter vinden als ze voor wheelies dan gewoon boete oid geven, dan artikeltje 5 erbij te roepen

Tja...als er vaak genoeg motorrijders voor een wheely opgeschreven gaat worden, dan zal dat vast ook zo'n standaard feitje worden.....
 
Volgens mij is dit een zinloze dicussie, zoals zoveel politie en burger discussies.

Art 5 is gewoon een heel breed artikel.
Ik ben blij dat het er is!!

Geen enkele disdcussie is zinloos, je leert altijd wat bij of leert de deelnemers beter kennen ;)

Ik ben ook blij met het bestaan van het artikel, maar het kan niet overal zomaar willekeurig gebruikt worden, zoals hier geoppert word.

En juist die zorgvuldigheid is ook heel belangrijk, het moet een uitzondering zijn dat het gebruikt word, geen standaard.
 
Maar kleven is wel goed voor de aërodynamica.

En hoe kleiner het snelheidsverschil, hoe zachter de impact bij botsing... (er zijn dan nog wel een heleboel andere krachten aan het werk, maar de initiële botsing zal niet veel schade opleveren.)

idd, daarom komt inhalen en daarbij wegens te weinig zicht of door niet op tijd terug naar rechts kunnen ook zo hard aan....omdat het snelheidsverschil met de tegenligger veelal best groot is :Y
 
full




Nee, dat ben ik niet en dit is het terrein het circuit van Lelystad, dus geen openbare weg.

En z'n broek is te kort :P
 
Ik zat zo eens dat filmpje van Da Liks te bekijken, ging wat fietsen (echte fiets!), achteraf wat drinken (incl. cashew nootjes) en begon toen te filesoferen: is een stoppie net als een wheelie ook eigenlijk art. 5?

Drink jij cashew nootjes?
 
idd, daarom komt inhalen en daarbij wegens te weinig zicht of door niet op tijd terug naar rechts kunnen ook zo hard aan....omdat het snelheidsverschil met de tegenligger veelal best groot is :Y
OK
Wacht ik doe even mijn handschoenen en laarzen uit, dan kan ik het met handen en voeten voor je uitleggen... })

Ik bedoelde eerder botsing met de voorligger, uiteraard niet met de tegenligger.
 
Bijkomend voordeel van een stoppie:


Knalt mn oliekoeler tegen de uitlaat hoppa paar honderd euro verder.

B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan