Storingsmelding na installeren Rapid Bike module

Tyler890R

Die hard MF'er
13 feb 2017
426
130
Oirschot
Beste medemotormuizen,

Ik heb een rapid bike 3 module geïnstalleerd op mijn CBR 600RR 2003.
Sindsdien heb ik de storingsmelding: TP sensor circuit malfunction
Ook valt de motor uit boven de 8000rpm, al lijkt me dat iets te maken te hebben met de storing

Nu heb ik mijn twijfels of ik wel de goede draad heb gepakt met het installeren.
Volgens de handleiding moest ik de groene draad van de module aansluiten op de ROOD GEEL gestreepte draad. Ook op de foto die bij de handleiding zat(zwart/wit) LEEK het er op dat ze deze op de middelste draad van de connector hadden aan gesloten. Zie foto

schema cbr.jpg


Kan iemand mij vertellen of dit juist is, en of hij misschien op de rechtse geel/rode draad moet?
Is de rood/gele de +? of hoe werkt dit principe?
 
Was van plan om hem op de aanhanger te zetten 😋

Maar zat ook te denken aan wat hier eerder gezegd werd, het calibreren van de TP sensor.
Misschien is deze de weg wel kwijt omdat hij gelopen heeft toen de stekker er niet goed op zat.

Gisteren geen tijd meer gehad om hem te proberen zonder RB ertussen, ga dat eerst even proberen.

Als iemand weet hoe deze sensor te calibreren let me know 🤓
Ik ben benieuwd wat er uitkomt, laat je ook inlichten over de extra schakelaartjes.
ik ga zo eens kijken wat de RB3 allemaal kan, hopelijk staat dat nog op het www.
 
Ik ben benieuwd wat er uitkomt, laat je ook inlichten over de extra schakelaartjes.
ik ga zo eens kijken wat de RB3 allemaal kan, hopelijk staat dat nog op het www.

Zal de voortgang posten :]

Ook de calibratie als ik er wat over gevonden krijg, straks eerst even het wphb doorlezen of hier er iets over in staat
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191204_080506.jpg
    Screenshot_20191204_080506.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 17
De RB3 is natuurlijk
Ja dat is ie, massa en een grijze draad met dezelfde connector als de foto van jou link.
zo een heb ik ook, is inderdaad een mapschakelaar

Een Rapid Bike
rapid-bike-kit-3-tp_162600083355835679.png


De absolute controle over Uw motorfiets ontstekings en injectie management.

De Rapid Bike module is de meest complete oplossing om Uw motorfiets optimaal af te stellen.
Middels deze add-on module krijgt men volledig toegang tot het afstellen van de injectie en ontsteking.
Deze module werkt volledig digitaal en staat toe de brandstofmap te optimaliseren.
In veel gevallen is ook de ontstekingsmap te corrigeren.
De Italiaanse firma DIMSPORT, zeer gekend door hun gelijkwaardige toepassingen in de autobranche, bracht na 3 jaar research de Rapid Bike 1 op de markt.
Deze module is alleen in staat de brandstofmap te optimaliseren.

Daarnaast is ook de Rapid Bike 2 verkrijgbaar.
Deze staat, naast de injectie, ook toe de ontsteking af te stellen.

Sinds juli 2005 is er ook de Rapid Bike 3.
Deze nieuwste versie heeft een aantal revolutionaire mogelijkheden.
Zo bevat de Rapid Bike 3 maar liefst 6 te programmeren mappen, welke vrij zijn aan te duiden.
Er kan dan tussen twee sets mappen worden geselecteerd tijdens het rijden middels een switch op het stuur.
En men kan tot 1000 rpm meer programmeren. NB dit is model afhangkelijk.
In de praktijk kun je een setting maken voor circuitgebruik met een race en standaard uitlaat.
Of een regen en droog weer afstelling.
Alle drie werken volledig digitaal en worden via een USB kabel geprogrammeerd.
En er is één voordeel dat deze module uniek maakt!
Eenmaal gekocht kunt U hem overzetten naar een volgende motorfiets (welke ook geschikt is voor deze module).
Simpelweg door de module te laten herprogrammeren en de rapidkabelboom te verwisselen.
 
Maar met een door interesse opgewekte nieuwsgierigheid zeer vriendelijke boventoon!!

Haha dan is het goed, lastig beoorden bij geschreven tekst.

Bij een powercommander moet je een extra module kopen om die bovenste 4 (voor boven 8000rpm) injectoren aan te sturen, maar een rapidbike kan dat volgens mij wel gewoon zonder extra kastje/module.

Toch lijkt het overeenkomende toerental me wel een leuk aanknopingspunt, er zou een defect in de rapidbike kunnen zitten.
Al blijft het gokken hoe iemand alles aangesloten heeft, van die stroomdiefjes zou ik nooit gebruiken.
 
Haha dan is het goed, lastig beoorden bij geschreven tekst.

Bij een powercommander moet je een extra module kopen om die bovenste 4 (voor boven 8000rpm) injectoren aan te sturen, maar een rapidbike kan dat volgens mij wel gewoon zonder extra kastje/module.

Toch lijkt het overeenkomende toerental me wel een leuk aanknopingspunt, er zou een defect in de rapidbike kunnen zitten.
Al blijft het gokken hoe iemand alles aangesloten heeft, van die stroomdiefjes zou ik nooit gebruiken.
Het meest waarschijnlijke zou toch een storing in de aansluiting kunnen zijn, een gebruikersfout, een draadbreuk en of een kromme pin in een stekker. Mocht het probleem door het wegnemen van de RB3 opgelost zijn dan zou het het harnas van de RB3 kunnen zijn. Is het probleem er nog, ik neem aan dat het ook kan voorkomen zonder RB, dan zit het in een stekker of draad van de motor zelf. ik ken de RB3 niet maar aangezien het een systeem is dat je naar een volgende motor kunt meenemen omdat het harnas uitwisselbaar is kun je van stekker tot stekker de verbindingen doormeten.
 
Bedankt voor de info allemaal 👍

Het volgende wat ik ga doen/proberen:
Verbindingen RB stekkers doormeten van connector tot plug die in de RB gaat
TP sensor even na meten, maar sensor zelf is niet los geweest dus lijkt me sterk dat dit niet goed is maar zeg nooit nooit natuurlijk..
RB demonteren en kijken of motor in originele toestand wel nog goed functioneert

Al heb ik wel vrijdag avond pas weer tijd helaas 🧐 scheelt dat het geen weer is motor te rijden.. Heb het liefst alles weer zsm werkend zodat ik na de testbank kan :]
 
Bedankt voor de info allemaal 👍

Het volgende wat ik ga doen/proberen:
Verbindingen RB stekkers doormeten van connector tot plug die in de RB gaat
TP sensor even na meten, maar sensor zelf is niet los geweest dus lijkt me sterk dat dit niet goed is maar zeg nooit nooit natuurlijk..
RB demonteren en kijken of motor in originele toestand wel nog goed functioneert

Al heb ik wel vrijdag avond pas weer tijd helaas 🧐 scheelt dat het geen weer is motor te rijden.. Heb het liefst alles weer zsm werkend zodat ik na de testbank kan :]
Succes.
 
Heb op mijn FZ1 ook een RB3 zitten, als bovenstaande acties niks opleveren dan hang ik die van me Yamaha er gewoon even tussen💡
Ondanks de verkeerde mapping lijkt me dat de motor ook gewoon boven de 8000rpm moet komen
 
Kan je niet, zoals op bij een power commander, een nul-map inladen ? Dan is de RB wel aangesloten, maar doet hij in princiepe niets.

Dat denk ik wel, dat zullen ze ook wel doen als de motor op de testbank gaat.

Heb daar zelf ook niet de spullen voor denk ik. En onder de 8000rpm kan ik dat kwartiertje naar Nippon Bikes wel halen alleen maar 80 wegen 😋
 
Update:
Motor staat bij nippon bikes, blijkt de RB module niet goed waardoor de motor om onbekende reden in de toerenbegrenzer schiet. Met andere RB module functioneert alles na behoren.

Maar RB 2e hands gekocht dus garantie tot de deur helaas. Bij nippon bikes zeiden ze ook dat het nooit kan hebben gewerkt en de vorige eigenaar van dit ding dit wel moest hebben geweten. Gelukkig hadden hun er nog 1 liggen die ik kan overnemen. Heb ik er de motor iig niet voor niks heen gebracht 👍

Zou zelf nooit niks verkopen wat kapot is, of het er tenminste bij vermelden maar helaas is niet iedereen zo..

Ook maar meteen quickshifter laten installeren dat dan weer wel 🙃
 
Hello... I have Rapid Bike 3 and Rapid Bike QuickShifter... I want to instal that on Honda 600RR 2008 (PC40 model)
Rapid Bike 3 modul I think that I will manage to connect I don't know where it goes light gray connector which is all the way at the top of the picture (RB3 picture) , and I have disagreements on how to connect that QuickShifter to RB3 modul :/
I don't have any instruction. This what I have, any help would be appreciated:
Rapid Bike 3 Commander.jpg
QS.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan