Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Storm

Gewoon met het blikkie naar het werk vandaag.
En had al 'moeite' om dik 600kg tussen de juiste lijntjes te houden.
Begon bijna tegen te hangen

Woeide wel een beetje op de Brienernoord vanochtend
 

Yup, een van de redenen dat ik natuurkunde en biologie geef op een middelbare school, hopelijk kan ik een hele berg kinderen uitleggen hoe en waarom we over dat soort dingen denken.
 
Soms heb je mooi weer, soms heb je ijzel en soms heb je harde wind. NOU ÉN!!!
Al die paniek-makerij als de omstandigheden een keer minder gunstig zijn.......?

Kijk gewoon uit je doppen en handel ernaar!
Bijvoorbeeld: Niet in een bos gaan lopen bij zware storm.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook gewoon op de motor kunnen rijden, wel af en toe wat hardere wind maar niks extreems.
Wel veel bekogeld door rotzooi die uit bomen viel..

Eikels
 

Ik wil op zich wel weten wat voor omstandigheden ik ga tegenkomen, zeker als ik meerdere dagen op pad ga, is zo gek toch niet?

Dat het voor jouw situatie niet belangrijk is zegt toch niets over of iemand anders er wat aan heeft? Lekker egocentrisch geredeneerd.
 
ja is wel gek. het weer kan je niet veranderen het is zoals het is. je kleding kan je een beetje aanpassen op de verwachte temperatuur en andere omstandigheden en daar houd het mee op. maar of het nu 20 graden wordt of 15 maakt niet heel veel uit en of het nu 8 of 10 beaufort waait dat verschil ga je weinig van merken. dus waarom zou het een precieze voorspelling moeten zijn als het globaal in de richting komt is goed genoeg.
 
Inderdaad, ik heb het weerbericht gefilterd tot: Het gaat hard waaien, kan erbij regen en niet zo warm. De rest zie ik wel.

Rijden naar het werk ging trouwens prima, waaide idd wel hard maar vrij constant, dus knietje naar de wind en door. Moet nog eens lezen hoe dat zit op de genoemde link als ik hem kan vinden. Al moet ik wel zeggen dat het wel vermoeiend rijdt en ik er een koude zak van krijg ondanks de wintervoering in m'n Rukka motorbroek.
 

Omdat iedereen tegenwoordig nergens meer tegen kan, een kleine verandering is al te veel. Zo "moet" veel mensen hun woonwerkverkeer met een navigatie doen want je weet maar nooit wat er onderweg kan gebeuren.. Die zien dan op hun navi dat er 10 minuten file komt, dus nemen ze een andere route waardoor ze nog maar 8 minuten langer bezig zijn. Of mensen die al afspraken maken voor 2 weken in de toekomst, ik kijk op de dag zelf wel wat ik tegen kom.

Regent het? Dan pak ik gewoon een regenjas en een andere keer kan je die regenjas in je jas laten zitten en heb je hem de hele dag voor niets meegenomen. en of dat nou zo erg is...
 


Je hebt er zelfs idioten bij die op hun motor verschillende mappings hebben, iets met Rain, Normal en Sport geloof ik...
 
Die rijden alleen op dagen zonder wolken als de temperatuur tussen de 20 en 23,5 graden is.
Dat is wel het lekkerste voor een leren pak.
Ik heb vandaag gebruik gemaakt van een huurauto. Niet dat ik ergens heen hoefde, maar toch.
 

Transalp 650 rijdt zeker niet fijn met harde zijwind. Voelt inderdaad alsof de wind het voorwiel onder je vandaan wil drukken. Vermoed dat het kuipwerk dit veroorzaakt.
 
Transalp 650 rijdt zeker niet fijn met harde zijwind. Voelt inderdaad alsof de wind het voorwiel onder je vandaan wil drukken. Vermoed dat het kuipwerk dit veroorzaakt.

Als dienstmotor ook wel de Transzwalk genoemd o
 
Als dienstmotor ook wel de Transzwalk genoemd o

Voelt niet fijn, maar zover ik weet heeft de wind nog niet gewonnen van een Transalp 650 voorwiel. Wel apart dat andere motorfietsen dit effect niet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Voelt inderdaad alsof de wind het voorwiel onder je vandaan wil drukken.

Rij met een DR800 en dat gevoel is met deze motor heel herkenbaar. Vanmorgen bij het naderen van de Brienenoordbrug begon het net hard te regenen en ook harder te waaien. Maar buiten dit was het eigenlijk prima te doen.
 
Viel terug erg mee, of de wind was wat gaan liggen, of het opgevolgde advies boekte resultaat

Terug 2 100Amp. accu's in de top koffer, zal een kilo of 30 zijn, als compensatie een zak rijst (20 kg) op de treeplank
Zwaarder rijdt inderdaad stabieler

Verder lekker vandaag
 
Je hebt er zelfs idioten bij die op hun motor verschillende mappings hebben, iets met Rain, Normal en Sport geloof ik...

hmm, mijn ESA pretendeert dat ook. Rain/Normal/Dynamic...
Bij "rain" riskeer je hoogstens dat wielslip ook op bv zand/grind bij het wegrijden je (gevoelsmatig) een halve seconde kost omdat hij de power er even af haalt.
Verder niet veel verschil merkbaar.

heb ik na de 1e 5000 km niet meer mee gerommeld.
*gaat handboek weer eens opzoeken*