Wat ga jij doenaanmet jouw motor aankomende winter?
ff buiten de app om
Vd winter ga ik eens nieuwe balhoofdlagers steken, die conische allball's krijg ik maar kut afgesteld en/of zijn gewoon khudt.
O, en de einddempers eens mooi polijsten natuurlijk.
Wat ga jij doen aan jouw motor aankomende winter?
Koppelingscilinder moet eraf anders komt dynamodeksel niet eraf.
Naaldlagers uiteraard,maar de allballs gaan er gewoon uit. Geen vertrouwen in dat spul. Heb er nl eerder slechte verhalen over gehoord en gelezen.
Welke kleur worden de velgen?
Gelijk nieuwe lagers en keringen steken.
Ook het lager in de tandwieldrager zou ik hierin meepakken. Ook als je deze niet laat coaten.
Tevens de transmissiedempers/rubbers hierin vervangen mocht dit al 20 jaar niet zijn gebeurd.
Dan weet je dat alles gewoon goed is
Wat een rust hier, laat ik die maar eens doorbreken.
Vandaag een vrije dag dus alles weer gemonteerd en een mooi stukje gereden. Het resultaat van het lichtere vliegwiel in één woord WOW!!!!!nooit gedacht dat het effect zo groot zou zijn, ik ken de motor niet meer terug en dat is in positieve zin. Zoals anderen al zeiden lijkt het allemaal veel soepeler te lopen, net of de motor er minder hard voor hoeft te werken (wat feitelijk ook zo is door de lagere massa). Ervaring is eigenlijk gelijkwaardig aan die van de sp2, vooral tussen 7000 en 9000toeren is het blok getransformeerd. Veel responsiever en mischien wel één van de beste mods die je kunt doen. Daarnaast tussendoor ook nog ff wat gefinetuned aan de vering. Achter veer 1 tandje strakker en voor poten 8mm doorgestoken (was bij mij nog standaard). Dit in combinatie met het 16 inch fireblade voorwiel maakt voor een subliem insturende en zeer behendige fiets. Ook de rechtdoor stabilitiet is nog steeds erg goed. Ben weer opnieuw verliefd geworden, wat een machine!
We blijven maar bezig met die fietsjes he,...wanneer zijn we nu eindelijk eens tevreden