Ik zit met een vraag en vroeg me af of je misschien een antwoord hebt.
het gaat om een Kawasaki Z750LTD ’80-‘82
Het is allemaal begonnen na het kapot gaan van de koppakking net voor de winter. Enthousiast begonnen met het verwijderen van de kop, waarna ik er zoveel plezier in kreeg dat het hele blok binnen de kortste keren open lag. Ben best wel leergierig Nu is wel gebleken dat het blokje binnenkort toch wel aan een revisie beurtje toe is (+/- 50000 mijl gelopen) wat voor volgend jaar gepland staat. Verder heb ik wel de centrale luchtfilter vervangen door 4 K&N filters, samen met de sproeiers van 125 naar 152.5.
Dit zijn de problemen die ik nu ondervindt
- Wanneer de motor warm is loopt hij niet echt goed op een laag toerental. Er is een effect van stotteren waar te nemen. En een tik in het blok. Optrekken moet dan met wat meer toeren.
- In de 5e versnelling rond de 6000 toeren begint het stotteren (meer iets van verslikken eigenlijk) weer. Dit is rond de 120 km/h.
Bij een koude motor is er eigenlijk niets aan de hand (met de lage toeren dan, een koude motor op hoge toeren testen is niks) Ook de tik in het blok is dan weg. (tot de motor weer lekker warm is)
Dit is wat ik al geprobeerd heb:
- De carburateurs gesynchroniseerd.
- Nieuwe bougies gebruikt.
- Omdat de bougies erg wit waren grotere sproeiers erin gezet (160)
Nu geb ik nog niet gekeken wat de kleur van de bougies is met de 160 sproeiers, maar als het blok warm is dan keert het probleem van stottttteren weer terug.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mark
het gaat om een Kawasaki Z750LTD ’80-‘82
Het is allemaal begonnen na het kapot gaan van de koppakking net voor de winter. Enthousiast begonnen met het verwijderen van de kop, waarna ik er zoveel plezier in kreeg dat het hele blok binnen de kortste keren open lag. Ben best wel leergierig Nu is wel gebleken dat het blokje binnenkort toch wel aan een revisie beurtje toe is (+/- 50000 mijl gelopen) wat voor volgend jaar gepland staat. Verder heb ik wel de centrale luchtfilter vervangen door 4 K&N filters, samen met de sproeiers van 125 naar 152.5.
Dit zijn de problemen die ik nu ondervindt
- Wanneer de motor warm is loopt hij niet echt goed op een laag toerental. Er is een effect van stotteren waar te nemen. En een tik in het blok. Optrekken moet dan met wat meer toeren.
- In de 5e versnelling rond de 6000 toeren begint het stotteren (meer iets van verslikken eigenlijk) weer. Dit is rond de 120 km/h.
Bij een koude motor is er eigenlijk niets aan de hand (met de lage toeren dan, een koude motor op hoge toeren testen is niks) Ook de tik in het blok is dan weg. (tot de motor weer lekker warm is)
Dit is wat ik al geprobeerd heb:
- De carburateurs gesynchroniseerd.
- Nieuwe bougies gebruikt.
- Omdat de bougies erg wit waren grotere sproeiers erin gezet (160)
Nu geb ik nog niet gekeken wat de kleur van de bougies is met de 160 sproeiers, maar als het blok warm is dan keert het probleem van stottttteren weer terug.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Mark