Stotteren Suzuki T500

Dus toch een lekke krukaskeering, als een warme goed afgestelde T500 nog steeds blijft roken is het meestal dat.
 
Dus toch een lekke krukaskeering, als een warme goed afgestelde T500 nog steeds blijft roken is het meestal dat.
Ligt er aan, een te rijk afgestelde oliepomp zorgt ook voor excessief roken, mijn GT deed dat ook.
Olie verbruik door het verbranden van carter olie merk je doordat de rook vies stinkt en donkerder van kleur is dan ''normaal''
het geval is. Is het erg genoeg dan ziet ook je bougie er zwart en vettig uit, en stinkt naar carterolie.
 
Doet die van mij ook in het begin, ik heb eens een paar wandelaars in de schuur gehad die dachten dat de boel in de fik stond.
Maar als ie warm is, is de rook weg.
Het verschil is dat hij bij carterrook blijft roken, hoe je hem ook afstelt die rook krijg je niet weg.
 
Doet die van mij ook in het begin, ik heb eens een paar wandelaars in de schuur gehad die dachten dat de boel in de fik stond.
Maar als ie warm is, is de rook weg.
Het verschil is dat hij bij carterrook blijft roken, hoe je hem ook afstelt die rook krijg je niet weg.
Bij mij vluchtte de buurtjes het huis in als ik het waterorgel startte en zij in de tuin zaten})
Als je een tijdje langzaam had gereden en vol gas wegtrok rookte hij ook, dan moeten de onverbrande olie en benzine er uit.
Later heb ik de pomp een stuk armer gezet, en dat hielp een stuk, maar helemaal weg gaat het niet.
Nou deed ik ook altijd wat extra olie door de benzine, want je weet maar nooit, als zo'n oliezeefje kapot gaat of verstopt raakt ben je ''het haasje''.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er achter..
Na veel zoeken en onderdelen te hebben vervangen was het laatste wat ik heb gedaan zijn de 2 bobines en condensatoren vervangen voor chinese bobines en condensatoren.
Ze leken er aardig op de verkoop site en heb ze gewoon besteld. ze blijken dezelfde montage gaten enzo te hebben als de oude orginelen, echter moest de bedrading met een andere stekker er aan gemaakt worden .
Deze heb ik vast er aan gesoldeerd om reden dat je de tank er af moet halen om bij de stekker te kunnen komen. voor nu loopt hij weer als een zonnetje.
Hopelijk help ik met deze oplossing anderen die ook aan het zoeken zijn.
Veel veilige kilometers gewenst vanuit Zwolle.
Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan