Blontrock Peter
MF'er
- 15 mrt 2002
- 118
- 0
Oeps, stond iets over eerst nadenken en dan pas schrijven...Waarmee dan ????????? en wat??
Sorry??? Zorg dat je een goede (giet-) mal hebt of freesmachine of hoe die dingen ook gemaakt worden.
Wedden dat dat wiel zo rond is als rond maar kan zijn???
Nee jij denkt na, voordat je wat opschrijft.JEZUS CHRISTUS
enzovoort enzovoort
En denken jullie nou aub eens na voordat je wat opschrijft, en niet wat je ter plekke verzint.
AmenJEZUS CHRISTUS
Wat wordt hier toch weer een onzin uitgekraamd.
Zijn jullie echt zo achtelijk of doen jullie maar zo.
Een ketting gaat slapper of strakker staan door een afgeslten tandwiel, tuurlijk, denk nou eens na joh.
Versleten tandwielen doen je ketting echt niet strakker of losser staan, dit heeft alles te maken met de staat van je ketting, een ketting bestaat uit schakels, een heleboel, en elk scharnier punt kan slijten, en ze slijten niet allemaal gelijk, hierdoor krijg je scharnierpunten in je ketting die zwaar gaan, als je bij zo'n versleten keting kijkt, zie je ook dat niet recht is, maar een beetje hoekerig loopt, tijd voor een nieuwe ketting.
En denken jullie nou aub eens na voordat je wat opschrijft, en niet wat je ter plekke verzint.
JEZUS CHRISTUS
Wat wordt hier toch weer een onzin uitgekraamd.
Zijn jullie echt zo achtelijk of doen jullie maar zo.
Een ketting gaat slapper of strakker staan door een afgeslten tandwiel, tuurlijk, denk nou eens na joh.
Versleten tandwielen doen je ketting echt niet strakker of losser staan, dit heeft alles te maken met de staat van je ketting, een ketting bestaat uit schakels, een heleboel, en elk scharnier punt kan slijten, en ze slijten niet allemaal gelijk, hierdoor krijg je scharnierpunten in je ketting die zwaar gaan, als je bij zo'n versleten keting kijkt, zie je ook dat niet recht is, maar een beetje hoekerig loopt, tijd voor een nieuwe ketting.
En denken jullie nou aub eens na voordat je wat opschrijft, en niet wat je ter plekke verzint.
Nee jij denkt na, voordat je wat opschrijft.
2 uit 14 reakties zeggen iets over tandwiel-dinges en jij gaat alles en iedereen in dit topic lopen afzeiken. Vollegus mij was jouw verhaal over scharnieren/schakels toch echt al wel genoemd hoor.
Geeft nix hoor, ik neem 't iig niet persoonlijk op.
verklaar dan eens waarom nieuw set tandwielen+ketting meteen al na montage last heeft van een ovaaliteit.
ga niet vertellen dat de naaf/as krom is want dan zou het bij 1 omw. van het wiel het optreden en dat is niet het geval.
Zou je toch moeten doen hoor, mijn reactie ging juist over domme gepraat over tandwielen.
Ik herhaalde verhaal over ketting omdat dit de reden is, en dus niet de tandwielen, om alles duidelijk te maken.
Als er bijv. een fabrieksfout in je ketting zit, kan 't zijn dat sommige schakels niet goed scharnieren.
Als de variatie errug groot is kan het zijn dat er een fabrieksfout in de ketting zit, (heeft me zwager gehad op FZR) of natuurlijk dat 't zaakje gewoon versleten is.
Op dinsdag 21 mei 2002 07:35 schreef roestendoenze het volgende:Je bedoeld deze uitleg?Of deze?
Op vrijdag 17 mei 2002 16:49 schreef Gizzmo13 het volgende:
Versleten tandwielen doen je ketting echt niet strakker of losser staan, dit heeft alles te maken met de staat van je ketting, een ketting bestaat uit schakels, een heleboel, en elk scharnier punt kan slijten, en ze slijten niet allemaal gelijk, hierdoor krijg je scharnierpunten in je ketting die zwaar gaan, als je bij zo'n versleten keting kijkt, zie je ook dat niet recht is, maar een beetje hoekerig loopt, tijd voor een nieuwe ketting.
Ik snap heus wel wat je bedoelt, maar ik zie wel waarom je denkt van niet. Ik zal vorige post effe 'subtiel' editten. Zoek de verschillen.
jup gasten
mag ik er effe tussen komen
als ik hier alles een beetje door elkaar lees, dan zit ik met een afgesleten ketting.
Als ik de speling afstel op 15 mm op het strakste punt en de hoogste speling is 30 mm op het slakste punt, beschadig ik dan mijn motor als ik zo verder rij.
Zelf ben ik van mening dat die enkel de tandwielen vlugger zal doen afslijten.
In het handboek staat dat vanaf 50 mm speling deze het frame kan raken, en zo voor beschadiging kan zorgen. Als de speling in het oog wordt gehouden zou ik er toch nog een paar duizend km mee willen rijden.
Of is dit alles af te raden.
Thx voor de reacties, een low budget rider
Ikke denk van niet.Als ik de speling afstel op 15 mm op het strakste punt en de hoogste speling is 30 mm op het slakste punt, beschadig ik dan mijn motor als ik zo verder rij.
jup gasten
mag ik er effe tussen komen
als ik hier alles een beetje door elkaar lees, dan zit ik met een afgesleten ketting.
Als ik de speling afstel op 15 mm op het strakste punt en de hoogste speling is 30 mm op het slakste punt, beschadig ik dan mijn motor als ik zo verder rij.
Zelf ben ik van mening dat die enkel de tandwielen vlugger zal doen afslijten.
In het handboek staat dat vanaf 50 mm speling deze het frame kan raken, en zo voor beschadiging kan zorgen. Als de speling in het oog wordt gehouden zou ik er toch nog een paar duizend km mee willen rijden.
Of is dit alles af te raden.
Thx voor de reacties, een low budget rider
Meerkeuzevraag:
Hoe draaien jullie de wielmoer weervast??
A) Gebruiken jullie een momentsleutel om de wielmoer met het officiele moment vast te zetten??
B) Trekken jullie de rommel gewoon goed strak aan en zie maar wat er gebeurd??
C) Moer?? Wiel?? Ketting wat is dat??? Huh??
Dat laat ik eventjes door de dealer doen....