Stuur trilt na circuitdag

eggman

Die hard MF'er
2 dec 2008
589
0
Ede (Gelderland)
Na een dagje op het circuit met m'n gsxr 600 K8, km stand 10.000 blijkt bij het naar huis rijden dat m'n stuur trilt vanaf +/- 90 km/h. Er is die dag niks bijzobders gebeurt. Het lood zit nog op de velg, bandenspanning is 2,3, vering en demping staan goed ingesteld en de band lijkt niet op te zijn. Verder weining grote stukken rubber opgepikt. Als je het stuur vasthoud merk je weinig, laat je het stuur los dan zit er een kleine vibratie in die er eerder niet inzat.
Heb hem nog niet opnieuw laten ballanceren. Iemand misschien nog suggesties?
 
Na een dagje op het circuit met m'n gsxr 600 K8, km stand 10.000 blijkt bij het naar huis rijden dat m'n stuur trilt vanaf +/- 90 km/h. Er is die dag niks bijzobders gebeurt. Het lood zit nog op de velg, bandenspanning is 2,3, vering en demping staan goed ingesteld en de band lijkt niet op te zijn. Verder weining grote stukken rubber opgepikt. Als je het stuur vasthoud merk je weinig, laat je het stuur los dan zit er een kleine vibratie in die er eerder niet inzat.
Heb hem nog niet opnieuw laten ballanceren. Iemand misschien nog suggesties?


je zou eens moeten beginnen om je band opnieuw te balanceren dan komt gelijk naar voren of je banf eventueel verkeert is afgesleten, on rond is geworden of iets dergelijks.

succes.
 
Na een dagje op het circuit met m'n gsxr 600 K8, km stand 10.000 blijkt bij het naar huis rijden dat m'n stuur trilt vanaf +/- 90 km/h. Er is die dag niks bijzobders gebeurt. Het lood zit nog op de velg, bandenspanning is 2,3, vering en demping staan goed ingesteld en de band lijkt niet op te zijn. Verder weining grote stukken rubber opgepikt. Als je het stuur vasthoud merk je weinig, laat je het stuur los dan zit er een kleine vibratie in die er eerder niet inzat.
Heb hem nog niet opnieuw laten ballanceren. Iemand misschien nog suggesties?

Probeer zoals gezegd eerst te kijken of je voorband nog wel gebalanceerd is :Y


Dat er naast ... laat ook maar naar je remschijven kijken ,vermoedelijk is 1 van de 2 ,zo niet allebei krom :/

Dit is een bekende kwaal bij GSX-Ren ... zodra de remschijven te warm zijn geworden trekken ze heel snel krom
Je trillingsproblemen zijn hier een duidelijke aanduiding van ben ik bang '(
 
Probeer zoals gezegd eerst te kijken of je voorband nog wel gebalanceerd is :Y


Dat er naast ... laat ook maar naar je remschijven kijken ,vermoedelijk is 1 van de 2 ,zo niet allebei krom :/

Dit is een bekende kwaal bij GSX-Ren ... zodra de remschijven te warm zijn geworden trekken ze heel snel krom
Je trillingsproblemen zijn hier een duidelijke aanduiding van ben ik bang '(
Ga eerst maar eens laten ballanceren en hoop dat het weg is. Als het de schijven zijn lijkt me dat ik bij het remmen ook problemen zou hebben. Zijn dan overigens wel erg snel krom binnen 10000 km. Mag toch aannemen dat een gsxr enigzins schijven heeft die je fors kan belasten zonder problemen
 
Ga eerst maar eens laten balanceren en hoop dat het weg is. Als het de schijven zijn lijkt me dat ik bij het remmen ook problemen zou hebben. Zijn dan overigens wel erg snel krom binnen 10000 km. Mag toch aannemen dat een gsxr enigszins schijven heeft die je fors kan belasten zonder problemen
Mijn broertje was weggereden met zijn schijfslot op zijn motor die verboog uiteraard zijn schijf maar hij had geen problemen met remmen (en voelde daar dus ook niets in) wel met het trillen van zijn stuur dus wij na een paar km motor nagelopen was de schijf echt "goed" krom! Ik zou hem even laten uitbalanceren als dit niet werk... -O- gaat het je veel geld kosten ben ik bang
 
Ga eerst maar eens laten ballanceren en hoop dat het weg is. Als het de schijven zijn lijkt me dat ik bij het remmen ook problemen zou hebben. Zijn dan overigens wel erg snel krom binnen 10000 km. Mag toch aannemen dat een gsxr enigzins schijven heeft die je fors kan belasten zonder problemen

:N

Gewoon ow gebruik is geen probleem ... circuit gebruik wilt de schijven sneller slopen :/

De 1ne heeft het binnen 1 circuitdag al ,de ander na meerdere circuitdagen
 
:N

Gewoon ow gebruik is geen probleem ... circuit gebruik wilt de schijven sneller slopen :/

De 1ne heeft het binnen 1 circuitdag al ,de ander na meerdere circuitdagen
das lekker dan. Als het inderdaad de schijven zijn heeft het dus ook niet zoveel zin ze te vervangen voor dezelfde originele schijven. Iemand enig ideen wat de kosten zijn van remschijven die het ook op het circuit wat langer uithouden. Zit je dan ook gelijk aan andere remklauwen vast of valt dat mee?
 
geen schijven zijn los te koop.

maar als je nou eerst je wiel eens laat balnceren en naar je schijven laat kijken weet je teminste iets.

iedereen kan allemaal wel gaan beschijven wat vrienden familie buurman slager bakker mee gemaakt heeft maar daar hbe je niets aan.

lijkt mij in iedersgeval meest makkelijke
 
Je beschrijft dat het stuur trilt bij 90km/h, dat zit dus in de band en zijn niet je schijven. Schijven merk je pas als je remt. Als ik moet gokken zou ik zeggen slijtage van de band. Als het niet storend is, gewoon oprijden anders vervangen.

Balanceren is het denk ik niet maar is wel de juiste actie om mee te beginnen, altijd alles uitsluiten voor dat je allerlei dingen gaat vervangen.
 
das lekker dan. Als het inderdaad de schijven zijn heeft het dus ook niet zoveel zin ze te vervangen voor dezelfde originele schijven. Iemand enig ideen wat de kosten zijn van remschijven die het ook op het circuit wat langer uithouden. Zit je dan ook gelijk aan andere remklauwen vast of valt dat mee?
waveschijven kosten tussen de 200 en 250 per stuk -O-

Maar remmen wel heel goed en blijven ook goed op het circuit *O*
 
Beginners ...je band is gewoon op. Ga maar eens met je hand over het loopvlak dan voel je het. Komt wel vaker voor na flink dagje remmen op een "straat" band.
 
en het kan ook nog zijn dat de band een klein beetje verschoven is op de velg. dan is de ballancering ook meteen om zeep. en aangezien het trillen pas bij 90 begint is het waarschijnlijk iets met de band. remmen trillen meteen bij het wegrijden of drukken de blokken zo ver van elkaar dat het even voelt alsof je geen remdruk hebt tijdens het rijden.
 
en het kan ook nog zijn dat de band een klein beetje verschoven is op de velg. dan is de ballancering ook meteen om zeep. en aangezien het trillen pas bij 90 begint is het waarschijnlijk iets met de band. remmen trillen meteen bij het wegrijden of drukken de blokken zo ver van elkaar dat het even voelt alsof je geen remdruk hebt tijdens het rijden.

Ik doe m`n eigen banden eropzetten en gebruik geen loodjes, nergens last van hoor.
 
Heb de band opnieuw laten ballanceren, zat aardig wat onbalans in. Daarna stukkie rijden, trillen nog steeds aanwezig.
Vervolgens nieuw bandje erop en nergens last meer van. Band had dus ondanks voldoende profiel z'n beste tijd gehad.
Iedereen bedankt voor zijn/haar input.
 
Balhoofd lager misschien kapot, als je het stuur naar links of rechts doet en het stuur valt al uit zichzelf naar die kant moet je daar maar eens naar laten kijken.
Dit is een volhouder _O-
maare
Heb de band opnieuw laten ballanceren, zat aardig wat onbalans in. Daarna stukkie rijden, trillen nog steeds aanwezig.
Vervolgens nieuw bandje erop en nergens last meer van. Band had dus ondanks voldoende profiel z'n beste tijd gehad.
Iedereen bedankt voor zijn/haar input.

volgens mij is het opgelost O-) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan