Stuurdemper op CBR 600 RR 2003 ?

Kriz

MF veteraan
11 jan 2003
4.137
0
Mol, België
Hallo,

Ik wil eens weten of het nodig is om op de CBR 600 RR een stuurdemper te monteren of niet ?

Zo ja, met welk merk hebben jullie goede of slechte ervaringen ?

Alvast bedankt voor de feedback !!!

Greetz
Chris
 
Ik heb er geeneen opzitten. Mijn oude Gixxer 750 had 'm wel nodig, maar bij deze CBR is het niet echt noodzakelijk (IMO).
 
Zover ik heb kunnen ervaren totaal overbodig. Zelfs nu de vering anders is afgesteld schudt hij wel eens een beetje met het hoofdje maar lang niet zo erg als destijds mijn R6 :]
 
Ik mis hem.

Op de Ring al een paar keer een gruwlijke slapper gehad van aanslag tot aanslag. Op een gegeven moment zo heftig en lang dat ik op het punt stond van mn fiets te springen.

Ik zou er een opzetten als je gaat Ringen op een beetje tempo.

WP levert ze zeker, waren wel erg aan de prijs dacht ik.
 
Enkel als je erg hard (heel erg hard) op het circuit gaat rijden dan heb je een stuurdemper nodig waarvoor deze gemaakt is.

Maar op de één of andere manier tijdens fel accelereren met een paar stevige hobbels achter elkaar wil het stuur in een enkel geval ook wel eens gaan slaan. Dit heb ik drie keer gehad (in 14.000 km). De motor gaat wel 'gewoon' netjes rechtdoor. Eigenlijk is het je eigen schuld, niet goed op de weg letten natuurlijk...

Dus op de openbare weg kan het ook handig zijn. Al is het dan alleen maar om dit ongemakkelijke gevoel weg te halen.

:) (Ik heb er trouwens een WP opzitten. Deze heb ik echter voor een erg scherpe prijs, anders had ik dat niet gedaan. Met de kale prijs van ten Kate moet je erg oppassen, want het bracket hier op is veel goedkoper dan de bracket die niet op de plaats komt van je contactslot. Geen contactslot in Rotterdam is toch erg lastig... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Weet ik nog niet.

ALS ik verder ga dan zal het met een CBR 600 RR zijn, ben daarom eerst wat info aant vergaren.

greetz
chris
 
Terug
Bovenaan Onderaan