Superbike stuur op R1

je bent geholpen zie ik.maar vind het aleen geen gezicht om een sbk stuur er op te monteeren als je er een kuip op hebt zitten















voel ik daar een nieuwe r1 fighter op komen.
 
}) }) }) }) })

Zit al een lange tijd te twijfelen.. Ik wil eerst eens kijken hoe dit bevalt zonder al te veel aan te passen aan de motor. Ik wilde in eerste instantie een betere zitpositie, maar toen alles er af lag, en ik net het stuur gemonteerd had :9~ :9~ :9~ :9~











Wie weet ;) ;)
 
Heb je de nieuwe of de vorige kuip er nu op dan?

Tja, ik vind een sportmotor met kappen en superbike stuur ook altijd wel iets hebben :)

Lekker lompe ragmachine is t nu dus :P
 
Heb je de nieuwe of de vorige kuip er nu op dan?

Tja, ik vind een sportmotor met kappen en superbike stuur ook altijd wel iets hebben :)

Lekker lompe ragmachine is t nu dus :P

:Y :Y :Y :Y

Ik heb inderdaad de oude kuip er weer opgezet. Ik ga echt niet zitten zagen in een nieuwe topkuip. De oude mist was plamuurstukjes, maar dat komt wel weer. Eerst maar eens rijden, daar heb ik nog geen tijd (en weer) voor gehad.
Ik moet alleen nog even kijken of ik de kabels niet anders kan leggen, daar ben ik nog niet echt happy mee.
 
Hoi Oma,

Ik ben benieuwd wat je allemaal nodig hebt, voor de ombouw naar een sbk stuur

Complete sets bestaan uit:
kroonplaat
sbk stuur
langere koppelingskabel
langere remleidingen

maar heb je wel genoeg lengte met je standaard gaskabels ?

En hoe zit het met de lengte van de stroomdraden van de verlichting e.d.?
 
Als je een ombouw kit koopt is het gewoon een complete set.
Je kunt er dus vanuit gaan dat je dan alles hebt.
Bij mijn gsxr moesten de E-kabels en gaskabels alleen anders gelegd worden, alleen de remleiding heb ik moeten vervangen.

Dit zal per type verschillen, wat er bij een R1 allemaal nodig is zou ik niet weten.
Kijk eens op i'net wat er allemaal in zit.


En idd, het ziet er niet uit maar het rijdt SUPER :]
 
Hoi Oma,

Ik ben benieuwd wat je allemaal nodig hebt, voor de ombouw naar een sbk stuur

Complete sets bestaan uit:
kroonplaat
sbk stuur
langere koppelingskabel
langere remleidingen

maar heb je wel genoeg lengte met je standaard gaskabels ?

En hoe zit het met de lengte van de stroomdraden van de verlichting e.d.?

Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van een complete set, maar de losse onderdelen gebruikt. Een ABM kroonplaat, en een stuur van ehhh. Een langere koppelingskabel van een nieuwe R6. Verder hoefde ik de stroomdraden niet te verlengen, alleen iets anders te leggen. Remkabels heb ik trouwens wel vervangen door stalen remleidingen. De gaskabels zijn in mijn geval lang genoeg, dat gaf geen problemen.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het voortreffelijk stuurt zo! :] Ik wil echt niet meer anders. Het ziet er ook prima uit, al zijn er mensen die er anders over denken. En dat moeten ze maar lekker doen dan })
 
Hoi Oma,

Ik ben benieuwd wat je allemaal nodig hebt, voor de ombouw naar een sbk stuur

Complete sets bestaan uit:
kroonplaat
sbk stuur
langere koppelingskabel
langere remleidingen

maar heb je wel genoeg lengte met je standaard gaskabels ?

En hoe zit het met de lengte van de stroomdraden van de verlichting e.d.?


Ligt aan het bouwjaar.

Ik heb net een ombouw gedaan aan mijn 2005 R1 en hier moest ik de gaskabels, de koppelingskabels en de remleidingen vervangen. Verder de kabel van de toeter verlengen, maar dit mag geen naam hebben. Stroomkabels moesten verlegt worden, topkuip moest aangepast worden en kuipruitje ook. En spiegelverhoging, anders raakt het stuur de spiegels.

Maar het stuurt inderdaad super!

full

full

full
 
Thanks,

ik denk dat ik dit binnenkort (van de winter) ook maar eens ga doen dan.
het meest werk lijkt me nog om de breekbouten uit het contactslot te verwijderen
 
Ligt aan het bouwjaar.

Ik heb net een ombouw gedaan aan mijn 2005 R1 en hier moest ik de gaskabels, de koppelingskabels en de remleidingen vervangen. Verder de kabel van de toeter verlengen, maar dit mag geen naam hebben. Stroomkabels moesten verlegt worden, topkuip moest aangepast worden en kuipruitje ook. En spiegelverhoging, anders raakt het stuur de spiegels.

Maar het stuurt inderdaad super!

full

full

full
Mag ik vragen waar je deze kit hebt besteld, en wat je ervaring ermee is? Is het de moeite waard of kan ik beter doorsparen voor een MT10. Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan