Superbike stuurtje Hornet

mooi stuurtje! ik wil ook een ander stuur! bij mijn origineel stuur zitten er van die proppen in mijn stuur gelast waar de stuurgewichtjes in gedraaid zitten. ik heb stuurgewichten met RAW.

zitten er bij zo een superbike stuur ook al proppen in? ik ben namelijk niet zo goed in aluminium lassen.

groeten,
Tom
 
mooi stuurtje! ik wil ook een ander stuur! bij mijn origineel stuur zitten er van die proppen in mijn stuur gelast waar de stuurgewichtjes in gedraaid zitten. ik heb stuurgewichten met RAW.

zitten er bij zo een superbike stuur ook al proppen in? ik ben namelijk niet zo goed in aluminium lassen.

groeten,
Tom
Nee Tom, bij mij niet, heb ik apart moeten kopen 12mm in verschillende kleuren verkrijgbaar.
 
Voor een SB stuur moet je nieuwe stuurgewichtjes kopen, kost maar een paar euro en in veel verschillende kleuren verkrijgbaar. Ze blijven vastzitten door een rubbertje dat je opspant.
 
eh....volg dit topic omdat ik ook een superbike stuurtje wil monteren maar weet nu nog steeds niet welk stuurtje met welke breedte ik moet bestellen voor mijn (matblauwe) honda cb600 f4...iemand het verlossende antwoord?? *D
 
eh....volg dit topic omdat ik ook een superbike stuurtje wil monteren maar weet nu nog steeds niet welk stuurtje met welke breedte ik moet bestellen voor mijn (matblauwe) honda cb600 f4...iemand het verlossende antwoord?? *D

een origineel stuur is ongeveer 68 cm breed, de superbike stuurtjes zijn er tot wel 85 cm.. een goede keuze hangt af van persoonlijke smaak, maar ik denk dat als je ergens rond de 75 cm zit, dat het wel bevalt.
aluminum of staal is volgens mij gewoon het verschil in uiterlijk, de meeste vinden alu mooier.
welk merk moet je zelf even uitzoeken, bij bijna elke motorzaak kunnen ze wel van die sturen bestellen. vergelijk de vorm en de prijzen gewoon eens...


vraag1: hoe krijg je het linkse handvat er af en weer vast op je superbike stuur?

vraag2: in een origineel hornet stuur zitten proppen in die demontabel zijn. iemand ervaring hiermee? ik wil die originele proppen gebruiken in een superbike stuur, zodat ik hierin mijn richtingaanwijzer-in-stuurgewicht kan draaien.(imitatie kellerman)iemand ervaring hiermee?????

full


groeten,
Tom
 
Laatst bewerkt:
El_Scorpio, zoals ik al had aangegeven is mijn stuur op het breedste punt 76cm. (ik weet niet op welk punt de fabrikant meet). Dit was voor mij, bleek achteraf, ook het breedst dat ik kon hebben ivm de lengte van mijn kabels.

Voor wat betreft de proppen uit het originele stuur, die heb ik er gewoon met grof geweld uitgetrokken. En daarbij niet gesloopt overigens :) . Maar als je een alu stuur neemt kun je die proppen niet meer gebruiken, omdat een alu dikker is dan staal en je dus een kleiner gaatje hebt.
 
Oh, zag nog een vraag over het linker handvat. Dat viel niet mee. Ik heb 'm eerst met een föhn een beetje verwarmd, toen een lange schroevendraaier ertussen gestopt (niet al te ver uitrekken natuurlijk) en WD-40 ertussen (jawel, daar issie weer!!). Draaien, wrikken en nog een draaien en...floep, hij was eraf. Vervolgens even goed schoon en droog gemaakt. Niet bang zijn dattie voor altijd uitgerekt is door het gebruik van de schroevendraaier. Hij komt al snel weer in zijn oude vorm terug. Ik heb hem vervolgens zonder plakzooi op het alu stuur geschoven en hij zit goed strak.
 
vraag1: hoe krijg je het linkse handvat er af en weer vast op je superbike stuur?

vraag2: in een origineel hornet stuur zitten proppen in die demontabel zijn. iemand ervaring hiermee? ik wil die originele proppen gebruiken in een superbike stuur, zodat ik hierin mijn richtingaanwijzer-in-stuurgewicht kan draaien.(imitatie kellerman)iemand ervaring hiermee?????

(Afbeelding)

groeten,
Tom
Ik heb de linker handvat bij een kennis van mij die een autogarage heeft en daar in de werkplaats met lucht geblazen, binnen 1 min. was ie af, appeltje eitje dus.

Org. proppen kan je niet meer gebruiken. Je hebt bij een SBKstuur andere proppen nodig met een diameter van 12mm. althans bij de meeste SBKstuur.
|
|
|
O ja ..ik heb wel Bizonkit moeten gebruiken en vervolgens in het SBKstuur geschoven.
 
Laatst bewerkt:
jaja, ook ik heb nu een superbike stuurtje. althans.. gekocht, net op de rai. mooi alu stuurtje in zilverkleur. ga hem er ook zelf opzetten. post wel een piccie als ik hem er op heb zitten.

@ TOM: waar heb je die imitatie kellermans vandaan?
 
Laatst bewerkt:
jaja, ook ik heb nu een superbike stuurtje. althans.. gekocht, net op de rai. mooi alu stuurtje in zilverkleur. ga hem er ook zelf opzetten. post wel een piccie als ik hem er op heb zitten.

@ TOM: waar heb je die imitatie kellermans vandaan?

@ fitrefo: de knipperlichten zaten er al op toen ik de motor kocht, maar bij nader inzien zijn het hoogstwaarschijnlijk toch echte kellerman's...
maar er zijn wel imitatie kellerman's te krijgen, ik heb er ergens ooit iets van gelezen in een topic bij naked bikes. dus moet je maar eens zoeken op deze site. veel succes!

groeten, tom

ps: of koop echte op de duitse e-bay site, daar kun je opbieden...
 
Laatst bewerkt:
Dat kuipje is er eentje van harris nietwaar?
Wat kost zo'n ding?
Het is voor op m'n GSX 1400

alvast bedankt
Illy

:]
Hí Illy, het is idd een Harris type Plus, het kost 159 euries.
full

Het is niet alleen maar mooi maar het houd je uit de wind tot ongeveer 150km.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Hier ben ik weer met een vraagje,

Dit keer voor Zooranje.
Ik heb de site van die Rizoma spiegels eens bekeken en heb mijn keuze gevonden. Eindelijk, want ik zoek al een tijdje een setje exclusieve spiegels.
(ik ga voor de logic in't zwart)

Hoe kan ik deze bestellen in NL of Belgie?

Op de site zie ik nergens een Dealer adres of zoiets in NL

Help?
Alvast bedankt Illy
:]

Alvast be
 
Terug
Bovenaan Onderaan