Superbike stuurtje Hornet

Zien jullie met die nieuwe spiegels nog genoeg ? Zijn er niet teveel trillingen op de spiegels ? Want ik kan aannemen als die spiegels van ander materiaal zijn, en lichter zijn dat ze ook wel feller gaan trillen..
 
Zien jullie met die nieuwe spiegels nog genoeg ? Zijn er niet teveel trillingen op de spiegels ? Want ik kan aannemen als die spiegels van ander materiaal zijn, en lichter zijn dat ze ook wel feller gaan trillen..

dat kun je wel aannemen ja. zie niet echt veel meer als ik mijn snelheid boven de 100 heb liggen (F1 replica spiegels). maar ja, ik kijk gewoon even om dan.
 
Tengai, die tankpad...vind ik errug mooi....is die zilverkleurig of doorzichtig en welk type/merk?
Het is zilverkleurig en in het midden is 't idd doorzichtig gaas. Het is van Harris type Hi-Tech, in verschillende kleuren verkrijgbaar.
full
 
Zien jullie met die nieuwe spiegels nog genoeg ? Zijn er niet teveel trillingen op de spiegels ? Want ik kan aannemen als die spiegels van ander materiaal zijn, en lichter zijn dat ze ook wel feller gaan trillen..

ik zie vrij weinig in mijn spiegels, ik moet mijn arm een beetje naar me toetrekken en dan zie ik wel goed. de meeste die andere spiegels monteren doen dit omdat ze het mooi vinden. dat je minder in de spiegels ziet weet je vantevoren al . Maar vanwege dode hoeken enzo kijk ik eigenlijk gewoon altijd over mijn schouder als ik bijvoorbeeld van rijstrook verander, dat geeft mij het veiligste gevoel. als ik perse in mijn spiegel wil kijken om bv een net gepasseerde mooie meid na te kijken trek ik mijn arm wel een beetje naar me toe..

groeten,
tom

volgens mij kan de naam van dit topic beter veranderd worden in: 'accessoires voor een hornet' ;)
 
ik heb ook zo'n stuurtje op de cb gezet maar onlangs bedacht dat daar ook knippers op moeten aan de uiteinden. kan ik gewoon in het midden 2 kleine gaatjes (6-8 mm??) boren om de kabels uit te laten komen of wordt het stuur dan te zwak?
 
ik heb ook zo'n stuurtje op de cb gezet maar onlangs bedacht dat daar ook knippers op moeten aan de uiteinden. kan ik gewoon in het midden 2 kleine gaatjes (6-8 mm??) boren om de kabels uit te laten komen of wordt het stuur dan te zwak?

ik ben gisteravond bezig geweest om mijn SBK stuur op mijn hornet te zetten, een simpel werkje, maar ik heb ook van die kellermanknipperlichten. Die knipperlichten hebben alleen een + kabel die naar de koplamp loopt , de - pool pakken ze op het stuur. Mijn SBK stuur is van alluminium dus geleidt het niet |(
ik heb de knipperlichten gedemonteerd en een extra mindraad bevestigd. nu lopen er dus aan elke kant 2 draden door mijn stuur. Je kunt gewoon een gaatje boren in je stuur waar de kabels uitkomen. je stuur blijft sterk genoeg hoor! boor geen te groot gat! Ik heb de rubbers waarmee de knipperlichten vast zitten in het stuur ook wat slanker moeten snijden, omdat een alluminium stuur een grotere wanddikte heeft en dus een kleinere binnendiameter.

Vanavond moet ik alleen nog enkele gaatjes in het stuur boren en de boel monteren. Als het stuur erop zit post ik wel een fotootje...

groeten,
tom
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn alluminium superbike stuur bij hein-gericke gekocht in eindhoven. Het is van het merk ABM. De breedte is 75 cm en het stuur is goedgekeurd. het is alluminium-zilverkleurig.
hieronder een plaatje van het stuur.

full


groeten,
tom
 
ik ben gisteravond bezig geweest om mijn SBK stuur op mijn hornet te zetten, een simpel werkje, maar ik heb ook van die kellermanknipperlichten. Die knipperlichten hebben alleen een + kabel die naar de koplamp loopt , de - pool pakken ze op het stuur. Mijn SBK stuur is van alluminium dus geleidt het niet |(
ik heb de knipperlichten gedemonteerd en een extra mindraad bevestigd. nu lopen er dus aan elke kant 2 draden door mijn stuur. Je kunt gewoon een gaatje boren in je stuur waar de kabels uitkomen. je stuur blijft sterk genoeg hoor! boor geen te groot gat! Ik heb de rubbers waarmee de knipperlichten vast zitten in het stuur ook wat slanker moeten snijden, omdat een alluminium stuur een grotere wanddikte heeft en dus een kleinere binnendiameter.

Vanavond moet ik alleen nog enkele gaatjes in het stuur boren en de boel monteren. Als het stuur erop zit post ik wel een fotootje...

groeten,
tom

Okidoki!

Wil zelf eerst eens proberen om de imitatie miniknippers erin pas te krijgen aangezien ik de kellermans nogal prijzig vind. Eerst maar eens bekijken of het bevalt enzo, andere knippertjes eraan is een fluitje van een cent, de bedrading aanleggen ben ik iets langer mee bezig maar leuk klusje voor een regenachtige middag :)

Edit:

Zit dus zelf ook met twee draden. Denk ze met een stuk koperdraad wel door het stuur te kunnen trekken, dan terug naar onder de tank waar de rest der bedrading sinds kort ligt en dan tijdelijk met de pas gemaakte standaard mini knippers. Die verwisselen voor mooiere is slechts loskoppelen en verwisselen terwijl de bedrading netjes wegwerken het meeste werk is.

Omtrend deze stuurtjes; ik vind ze ideaal!

Heb een rechte gehad, een m stuurtje gehad maar ben toch weer terug gekomen op het superbike model. Vind het optisch niet de mooiste maar rijdt het fijnst. Motor prima in de hand, wat met het m stuurtje niet echt het geval was en ik zit er gewoon beter op.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend ook een superbikestuur op de Hornet (S) gemonteerd.
Dit is een Edelstaal uitvoering van LSL en kost bij Louis.de €49,90
Stuurgewichtjes ongeveer €10,-
De breedte van dit stuur is 76cm.
Breder kan echt niet, want de chokekabel is eigenlijk al krap zat zo.
Voor piccies en een beschrijving even naar mijn site bij Techniek:
http://teddamen.tripod.com/horn_superbike.htm
Bestelnummer stuur en zwarte gewichtjes is resp.
10021187 LENKER SUPERBIKE LSL 22 MM EDELSTAHL 1 49.95 EUR 49.95 EUR
10005353 LENKERENDEN TYP D SCHWARZ LIEFERUNG PA 1 9.95 EUR 9.95 EUR

Geeft echt een hele verbetering in het stuurgedrag en handling.

Ik ben zelf nog op zoek naar crashpads, maar ik vind die van LSL niet zo mooi?
wie heeft tips en ervaring hiermee?
 
Geeft een alu stuurtje niet meer trillingen. Ik veronderstel van wel want de stuurgewichtjes wegen loodzwaar van mijn zrx. ;)

Ik merk persoonlijk geen verschil met het origineel vwb de trillingen. Iemand andere ervaringen? Ik vind het gewicht van de stuurgewichtjes ook wel meevallen. Door je lichaamsgewicht worden de trillingen goed tegengegaan. Als ik mijn gewicht eraf haal en mijn handen losjes op het stuur houd, merk je wel dat er trillingen zijn. Dit heb ik echter bij het origineel nooit uitgeprobeerd.
 
heb ook geen last van extra trillingen. vindt het echter wel een stuk fijner rijden. komt denk ik doordat het voor mijn gevoel beter past bij mijn zithouding en lichaamslengte. ik ben 1:87, geen idee of kleinere hornetrijders dit ook ervaren.
 
bij deze de foto's van mijn superbike stuurtje, het zit er pas op. ik vind het echt beter rijden! het is een alluminium stuur van ABM. ik heb het bij hein gericke gekocht. het is 75 cm breed. het was dus alleen even lastig om de kellerman knippers te monteren. alluminium geleidt niet, dus ik heb een aparte minpool kabel moeten monteren op de knippers. en een allu stuur heeft een kleinere binnendiameter. maar alles is goed gekomen!
hier de foto:

full


groeten,

Tom
 
Da's niet verkeerd. Ik moet zelf nog overwegen waar ik mijn knippers ga plaatsen. Maar iig niet aan de stuuruiteinden. Dan wordt het stuur mi te breed.
 
....
Het was dus alleen even lastig om de kellerman knippers te monteren. alluminium geleidt niet, dus ik heb een aparte minpool kabel moeten monteren op de knippers.
groeten,

Tom
Aluminium is toch ook gewoon een metaal, moet toch gewoon stroom geleiden ?
Het zal wel door de eloxide laag komen dat die isoleert.
Lijkt me sterk dat aluminium geen stroom geleidt. :?
Zitten de stuurklemmen niet toevallig in de rubbers gemonteerd dat je een aparte massadraad nodig hebt ?

Of ben ik nu gewoon abuus?
 
Aluminium is toch ook gewoon een metaal, moet toch gewoon stroom geleiden ?
Het zal wel door de eloxide laag komen dat die isoleert.
Lijkt me sterk dat aluminium geen stroom geleidt. :?
Zitten de stuurklemmen niet toevallig in de rubbers gemonteerd dat je een aparte massadraad nodig hebt ?

Of ben ik nu gewoon abuus?

shit, volgens mij heb je nog gelijk ook! de stuurklemmen zitten wel in de rubbers, maar om de rubbers zijn veertjes gemonteerd voor de geleiding. Maar ik denk dat het inderdaad door de oxidelaag komt dat het niet (goed) geleidt....
 
Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook een superbike stuurtje plaatsen op mijn Hornet '03.

Nu ben ik er aan het denken om een goudkleurig erop te zetten, terwijl ik een metalic blauwe Hornet heb.

Iemand die een gouden stuurtje op zijn hornet heeft ?
 
Hey

Ik wil ook een superbike stuur op mijn hornet gaan zetten maar zie dat er best veel verschillende zijn. Breedte maakt niet zoveel uit alleen de hoogte is nog niet helemaal duidelijk. je hebt ze van 70 mm en 50mm en 45mm (zogenaamde streetbar)hoog tussen de bochten. Welke hebben jullie erop en welke rijd het best? Maakt het nog uit met monteren? ik heb er een tophalf op maar krijg ik dan geen problemen met de max. stuur uitslag als hij op stuurslot moet?

Groetjes karsten :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan