Suzuki´s gestolen - GSX-R1000 en GSX-R600

Echt heel erg klote zeg, ik hoop dat je ze ongeschonden terugkomen en de daders aan de galg gaan. Walgelijk zoiets. Nergens is je trapfiets meer veilig. '(
 
Fak man.. dit begint echt ernstige vormen aan te nemen.
Moest gelijk denken aan die R6 (dacht ik) die een tijdje geleden ook uit een garage was gejat en langs de auto was meegenomen. Ik dacht toen nog: "Hmm dan moet je de auto zo neerzetten dat ze je motor er niet uit kunnen krijgen". Maar ook dát is dus geen probleem voor ze. Man man man wat nasty.

Ik woon weliswaar aan de andere kant van de stad, maar ik zal mijn ogen voor je openhouden.
Probleem alleen is dat er hier in de buurt sowieso geregeld nog twee anderen met dezelfde motor rondrijden. (die GSX-R1000 dan)
 
Ik zou's voor de grap even rond amsterdam noord rijden. Bij floraparkbad om precies te zijn.

Daar schijnt nogaal een hoop gestolen motoren te rijden met het originele plaat er nog op.

Als je fiets gestolen wordt kom je achter zulke info. Want dat had ik toen gedaan toen de mijne gejat werdt, gewoon even tussen die mensen mengen.
 
Is al me tweede fiets, eerste was ook gejat hier.

Maar nu is ie beveiligd met sloten en een 9** die klaar staat.
Ze mogen komen die tyfus flikkers, heb wel zien om eentje hard aan te pakken voordat ik politie belt }).

Waarom ook slechte ervaring(en) met osdorp?

Geen slechte ervaringen, maar ik weet dat dat een zogenaamde "aandachtswijk" is.


:Y
 
Aaaaah f*ck in hell!! Ik voel met je mee. Wat klote voor je!! Volgens mij gaan die motoren (als ze op deze manier worden gejat) zo huppakee de grens over... naar 't oosten. Denk je dat je wat terug gaat krijgen van de verzekering?

Sterkte iig, en een hartelijke groet
 
Als je in osdorp woont, ben ik errug benieuwd hoe jij je fiets beveiligd.

Net ALSOF je je fiets kan beveiligen tegen diefstal. Al die kettingsloten, ankers en weet ik veel gadgets. Als ze willen, breken ze alles binnen 1 minuut open hoor. Dus dat maakt geen ene drol uit. Al die kettingen e.d. het enige, ziet er mooi en stoer uit, waar ze voor zorgen is "preventief". Afschrikking. Maar de feitelijke diefstal belemmeren? NEE. Als ze hem willen, nemen ze hem. Heb trouwens nog ergens een filmpje waar iemand verschillende kettingslote demonstreert tegen "openbreken". De langste waar die over deed was 1.5 minuut dacht ik. En dat was meer omdat die moe was van de vorige kettingen in plaats van diens sterkte van de ketting zelf.

Zelfs als je je motor elke dag in beton zou gieten nemen ze hem nog mee op een kraanwagen, zo gek zijn die lui ja!

Ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven.

@ TS: Sterkte met dit verlies! En veel sterkte met de afhandeling van dit hele gebeuren. Verwacht er niet teveel meer van terug... Weg is meestal weg :( Eikels!
 
Sterkte ermee, succes met de afhandeling met de verzekering ook.

Ik woon ook in de buurt van Osdorp, en als ik het zo hoor moet alles in de garage maar met een alarm geequiped worden..
 
jezus, that sucks man.

Ik weet hoe het voelt.
Mijn Z1000 uit 77 hebben ze een paar jaar geleden in de fik gestoken.
Ratten zijn het die niet van andermans spullen kunnen afblijven.
Gewoon geen respect :(

Veel Sterkte[afbeelding]


:( Das dezelfde motor als een oom van mij had...mooie dingen '(

Je zou bijna die jongens vast willen pakken en hun benen in de fik doen. Kijken of ze vuur dan nog steeds leuk vinden..
 
Sterkte ermee, succes met de afhandeling met de verzekering ook.

Ik woon ook in de buurt van Osdorp, en als ik het zo hoor moet alles in de garage maar met een alarm geequiped worden..

Er lijkt heel weinig tegen te doen te zijn.
Mijn motoren stonden in een afgesloten garage, met dikke schijfsloten, met alarm en ingebouwd tussen de auto's. Dus zoals anderen ook al zeggen..... als ze willen, pakken ze ze wel.... Ze hebben bij mij trouwens de motoren met sloten en al een bus ingetild, moet dus minimaal een man of 4 geweest zijn. Die sloten zullen ze dan wel ergens rustig op het gemak openen... ;(
Ik vrees ook dat ik ze nooit terug zal zien, maar ja, je weet het nooit, eerst maar eens afwachten wat de verzekering zegt. Hoop alleen dat ik binnenkort weer op de motor zit :]
 
Er lijkt heel weinig tegen te doen te zijn.
Mijn motoren stonden in een afgesloten garage, met dikke schijfsloten, met alarm en ingebouwd tussen de auto's. Dus zoals anderen ook al zeggen..... als ze willen, pakken ze ze wel.... Ze hebben bij mij trouwens de motoren met sloten en al een bus ingetild, moet dus minimaal een man of 4 geweest zijn. Die sloten zullen ze dan wel ergens rustig op het gemak openen... ;(
Ik vrees ook dat ik ze nooit terug zal zien, maar ja, je weet het nooit, eerst maar eens afwachten wat de verzekering zegt. Hoop alleen dat ik binnenkort weer op de motor zit :]

Als je diefstal verzekerd ben, krijg je genoeg centjes om 1 hele dikke motor te kopen.


:Y

Succes
 
Had je ze te koop staan?
(ivm fotos op marktplaats is die link snel gelegd).

wellicht wat kijkers.. die niet wilden betalen als je die had...

sterkte met het verlies
 
Laatst bewerkt:
Chrisworp, doe zelf ook eens wat onderzoek naar de prijzen van vergelijkbare fietsen bij dealers. Je hebt dan een idee van de dagwaarde. Onder dagwaarde wordt namelijk niet verstaan wat de ANWB koerslijst als waarde geeft, maar wat het je kost om een vergelijkbare machine terug te kopen. Laat je dus niet meteen met een veel te laag bedrag afschepen. Ook ik heb ervaring met diefstal van mijn motor (drie keer) en met "experts" die met een niet bepaald realistisch bedrag komen. Bereid je dus goed voor.
 
Alle sloten zijn binnen een minuut open te knippen en dat is ook te zien op YOUTUBE. Als je kijkt zie je ook dat alle sloten op de grond liggen waardoor je de maximale kracht met een "betonschaar" kan uitoefenen. Als het slot van de grond ligt wordt het al een stuk moeilijker maargoed als ze je motor willen hebben wordt ie gewoon ingeladen.
 
Djeez man... ;( ;( ;(

Hoe kan je een fiets dan fatsoenlijk beveiligen in een garage. Die zit toch ook op slot zou je zeggen... Mijn garage wordt nl binnenkort ook bewoond door een fiets.

Verankeren aan de muur ofzo ?
Extra hek in de garage ofzo ?
 
Laatst bewerkt:
Djeez man... ;( ;( ;(

Hoe kan je een fiets dan fatsoenlijk beveiligen in een garage. Die zit toch ook op slot zou je zeggen... Mijn garage wordt nl binnenkort ook bewoond door een fiets.

Verankeren aan de muur ofzo ?
Extra hek in de garage ofzo ?

Mijnenveldje bij de oprit. Stroomdraad met 10.000 Volt. Berenklauwen achter de deur. En uiteraard valkuilen met daarin rechtopstaande spijlers gedompeld in gif, verder kan je er als extraatje een waakhond bijnemen. Uiteraard niks minder dan een valse pitbull, succes verzekerd. Verder kan je ook nog in of rondom de garage boobytraps plaatsen. Denk aan handgranaten in een blikje met een struikeldraad. Als je niet weet wat ik bedoel, deze truc stammen onder andere uit de "vietnam" tijd. Gegarandeerd succes!

:+

Maar het begint er inderdaad wel op te lijken dat je bovenstaande INDERDAAD moet doen om je fiets tegen diefstal te beveiligen... :( !!!
 
om maar ff t filmpje te laten zien waar iedereen het over heeft


B|

Moet je wel zo'n schaar in je binnenzak hebben zitten dus.

Een ketting is dus alleen handig voor overdag - ik neem tenminste niet aan dat je met zo'n schaartje overdag gaat lopen. Dat valt echt op. 's Nachts lig je dus wakker -
 
Djeez man... ;( ;( ;(

Hoe kan je een fiets dan fatsoenlijk beveiligen in een garage. Die zit toch ook op slot zou je zeggen... Mijn garage wordt nl binnenkort ook bewoond door een fiets.

Verankeren aan de muur ofzo ?
Extra hek in de garage ofzo ?

Volgens mij had Luigibernau z'n GSXR1000 met 3 sloten op slot staan plus nog eens een grondanker in een garage die op slot stond.

'T mocht echter niet baten...:N -O-

Tja, wat Wolfman al zei, als ze 'm willen hebben, nemen ze 'm, en dan maakt 't niet zoveel uit waar dat ding allemaal mee op slot staat.

(daarom heeft sandberg ook maar een gewoon vrij anoniem 900 kawaatje, ipv van een R1, R6, GSXR600 750 of 1000 :) , die jatten ze gewoon wat minder snel )
 
Alle sloten zijn binnen een minuut open te knippen en dat is ook te zien op YOUTUBE. Als je kijkt zie je ook dat alle sloten op de grond liggen waardoor je de maximale kracht met een "betonschaar" kan uitoefenen. Als het slot van de grond ligt wordt het al een stuk moeilijker maargoed als ze je motor willen hebben wordt ie gewoon ingeladen.
Sloten zijn leuk tegen gelegenheids dieven, maar de "echte" nemen wel een schaartje mee.
Wat ik me afvroeg: helpt een goed alarm op de motor?
Xtra in "Zat er alarm op toen jouw motor gestolen..."


TS: Sterkte!

Edit: ze hebben dus ook je auto opengebroken om hem te kunnen verzetten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan