Suzuki B-King

Status
Niet open voor verdere reacties.
die uitlaten zijn een probleem.
maartoch, die yoschimura dempers... ik zie het wel gebeuren...
powercommander erbij.. 200pk.. circuit op.. :P
daarom, die wielbasis... ik zou er zeker eens op willen testrijden })
 
nou besteld nog net niet :P maar heb al wel met de dealer afgesproken dat ik een proefrit ga/mag maken. Hij gaat bellen zodra de demo binnen is. *O* *O* .

Vind hem zo ontzettend gaaf op de foto's............. :9~

Dus als het zover is dan laat ik het weten :Y


:] mys :]
 
Ding heeft voor mij ook een hoog hebbe hebbe gehalte :P

En daarna verbouwen :X
 
Ding heb ik IRL gezien. Op de fotos van Susuki zijn ze allemaal van beneden voor of beneden opzij genomen.

Ziet die er lekker vet uit.

IRL is die van opzij een stuk lager en valt vooral die uitlaten en die enorme tank op. M.a.w. hij lijkt niet op de foto's. Oerlelijk als je het mij vraagt.

De foto's van Suzuki zijn een stuk mooier.

Maar zoals altijd met excentrieke eigenzinnige fietsen wellicht wordt het een trendsetter en moeten we er gewoon aan wennen.

Dezelfde geluiden hoorde je bij de 1e katana ook. De een vond hem mooi en de ander oerlelijk.

Nu is het de vraag of degenen die hem mooi vinden qua aantal een markt vormt.
 
WOW WOW tis dat ik nog niet de centjes bij elkaar heb..anders had ik vanmiddag de eigenaresse van een zwarte B-King kunnen zijn :P ...Ik vind hem echt heel erg mooi de dealer had er al andere uitlaten onder zitten ..*Boss* .Hij is flink maar niet te groot..

Proefrit staat gepland over paar weekjes als de bandjes }) niet zo spiksplinter nieuw meer zijn :9~ *O*


:]
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ook een proefrit gemaakt op een zwart-zilveren B-King bij Goedhart in Bodegraven.
Ik zag hem staan in de showroom in het zwart en viel me niet tegen in het echt na zoveel foto's gezien te hebben. Erop zitten; mmm, past lekker - prima zit. Stuur is smaller dan ik verwacht had, maar ik ben een superbikestuur gewend. Ik vindt het chromen plaatje op de tank wat goedkoop aandoen, maar verder mooi afgewerkt.

Toen rijden; bij het wegrijden meteen het gevoel van 'staat 'ie nou op stand B in plaats van A ?' Miste de echte power onderin die mijn huidige bike wel heeft. Rolde wel heel soepel weg, schakelde vlot, en die remmen - lekker agressief, stukken beter dan mijn 12.
Ik ben de snelweg niet opgegaan maar heb mooie binnenwegen gekozen en daar had de B-King het prima naar z'n zin en ik ook. Hij laat zich soepel van links naar rechts omgooien, voelt stevig aan maar toch wendbaar.

Daarna wat vlotter gaan rijden, en als de motor meer toeren maakt merk je beter welk vermogen deze bike heeft. Ik geloof dat een Duits motorblad al meldde dat hij in de eerste 3 versnellingen bij lage toeren elektronisch wat geknepen wordt (vanwege tractieproblemen), en ik geloof het meteen want hij voelt niet aan alsof je met 184 pk onderweg bent. Ik heb het gas er een paar keer goed opgezet, maar dit is geen bruut wheelie-beest zoals hij wel in de pers gepresenteert wordt. Het gaat te gepolijst, het is een allemansvriend die graag met iedereen goed wil opschieten.

Ik geef de styling een dikke voldoende maar ik had meer power verwacht uit het Hayabusa blok. Het stukje sturen was goed maar niet bijzonder, je merkt toch wel dat het leeggewicht 235 kg is, dus rijklaar zo'n 265-270 kg en dat blijft gewoon veel ! De remmen zijn wel ruim voldoende bemeten.
Vond ik het een mooie bike ? Ja, dat zeker wel - je hebt veel bekijks onderweg en vooral van niet-motorrijders. Vindt ik hem 15.000 euro waard ? Nee, dat niet en dat komt vooral door het motorblok waarvan ik meer verwacht had (ik rij nu ook een naked met hetzelfde vermogen); hij voelt aan als mijn vorige bike - een ZRX1100R - en die had zo'n 125 pk aan boord, dus voor mijn gevoel klopt er iets niet.

Iedereen die nog een proefrit gaat maken wens ik veel rijplezier, dat zul je zeker hebben op deze dikke fiets, maar verwacht geen killer-bike qua vermogen, da's mijn gevoel tenminste.
Veel succes !
 
smaken verschillen nu eenmaal, heb ik daarom geen smaak :? . ik persoonlijk kan niets aan die motor vinden dat mooi is, zelfs met de andere uitlaten :N ( die veel te ver uit het achterwerk steken) ,denk ook wel dat de meeste alleen maar op de pk's kikken, die je trouwens toch nooit kunt gebruiken op de openbare weg.

Als je zo ongenuanceerd je mening geeft dmv die smilies, dan moet je niet raar opkijken als er op dezelfde manier op je gereageerd wordt...
 
Ook ff op de B-K gereden bij goedhard... :]
En miste toch ook wel wat koppel onderin...(voor en 1300)
Maar in zn 2 gaat het wieltje ook wel los... :Y (geen lichtgewicht)
Jammer van dat 8er(lijk)licht en die uitlaten, als er wat komt voor de
nummerplaat achterlicht en knippers...ga ik er serieus over denken...

Verder rijd hij geweldig...60 in zn 6 als het moet bij zo'n 2000 rpm, beetje gas
en daar gaat ie alweer...heerlijk... :}

wel ff 2500 euries eigen risico :X bij de rit
 
Laatst bewerkt:
@ flagg: de andere doen het met woorden, ik met smilies ;) . de eerste pagina zit vol negatieve commentaar, kan ook niet anders, dat ding wat een motor moet voorstellen heeft alleen maar een berg vermogen en dan heb je het wel gehad :W .
 
Oke....over het uiterlijk zal ik het niet hebben. Laat ik het zo zeggen; ik koop hem niet.

Maar een proefritje heeft me toch wel versteld doen staan. Het ding is poeslief te berijden maar als je het gas opengooit........ :} :}
Hij verraste mij nergens, ik had constant het gevoel dat ik de boel op elk moment onder controle had. Ik vond het echt een heerlijke fiets/bonk om te rijden.
Ik had ook heel even mijn zoon achterop...... Ik schakelde een beetje lekker in toeren terug van 4 naar 3 en gooide toen ineens het gas open; hij heeft nu een whiplash. })

Ik wens de kopers van dit model veel plezier. Als je van het uiterlijk houdt heb je er een prima fiets aan! Ook voor het bochtenwerk. (ja ik weet het; er zijn betere gooi en smijt fietsen maar ja....wie rijdt er nou op een 250 cc-tje? :] Dat zijn er maar weinig!)
 
PKs ? 250 cc ? weinig koppel ?

Ik wil hem er nog steeds wel bij hebben en dan lekker verbouwen.
 
@ flagg: de andere doen het met woorden, ik met smilies ;) . de eerste pagina zit vol negatieve commentaar, kan ook niet anders, dat ding wat een motor moet voorstellen heeft alleen maar een berg vermogen en dan heb je het wel gehad :W .

Ga er eerst even op rijden voordat je dat soort dingen schrijft.
Alleen al die handelbaarheid en remmen zijn geweldig... :}
Daarbij gaat het meer om het koppel dan het vermogen voor mij... :9
En het is weer eens wat anders dan een SS.
Je heb weer eens een motor onder je i.p.v. een grote brommer.
Echt het "king of the road"gevoel.

gelukkig zie je die 8erkant niet al je rijd
 
Laatst bewerkt:
~
@ flagg: de andere doen het met woorden, ik met smilies ;) . de eerste pagina zit vol negatieve commentaar, kan ook niet anders, dat ding wat een motor moet voorstellen heeft alleen maar een berg vermogen en dan heb je het wel gehad :W ik had het wel op het uiterlijk alleen. twijfel er niet aan dat die motor goed zal rijden ;)
 
Heb je er ook een piccie van? *O* *O*


full

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan