Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toevallig vanmorgen mijn zuinigste tankbeurt ooit geregistreerd; 280km op 14,2 liter; 1:19,7.
Dat was met rustig woon-werk verkeer (enkele rit 46km).
Ik weet niet precies waarom deze keer nu juist zo zuinig was, heb het er niet om gedaan...
Ik ben het met Sancho eens dat het Bandit zadel wat slap is, ik zelf zou het ook liever steviger zien. Bijna alle toerfietsen hebben stevigere zadels en dat is niet voor niets ..
Das heel netjes gedaan,maar je had nog genoeg liters over voor je hoefde te tanken
Ja maar bij mijn werk zit de goedkoopste pomp, en nog een keer op en neer lukt niet (of ik neem dat risico iig niet..
Dus ik tank elke 3 dagen bij dezelfde pomp, na ca 280km..
Dat het zadel niet fijn is snap ik, maar is het te hard??
Je hebt het over hyperpro vering. Watvoor soort komt er onder dan? Ook een andere schokdemper?
In mijn 1250 zit de schokdemper van een GSXR1000K8. Die rijdt wel een stuk fijner als de originele; minder schokkerig en meer demping.
En de hardheid (demping) is veel beter en over een groter gebied in te stellen.
De originele demper heeft een zware veer en veel gasdruk, maar weinig demping.
Wel heb ik andere "dogbones" moeten plaatsen omdat de GSXR demper iets korter is (om te compenseren wat de motor achter lager komt te staan).
een set kan ook vanalles zijn, een set veren, een modificatie set voor originele schokdemper, of een vervangingsdemper...dat bedoelde ik..Is gewoon te hard,komende zondag gaat ook me vrouw mee achterop,ook benieuwd wat die er van vind.
En wat de hyperpro betreft,daar komt een compleet set op dus voor en achter,dus ook benieuwd hoe dat aanvoelt tijdens het rijden
De bandit is weer terug.
Het was de tipover sensor die kapot was.
Hoezo dure beurt? je kan een hoop zelf doen,scheelt je toch een aardig bedrag aan uurlonen.@palooka_gpz900: Ik heb er nu 23300 opzitten. Nog geen enkel probleem mee gehad. De "dure"24000 beurt met kleppen nakijken/stellen zit er aan te komen. Een gemiddelde andere beurt kost (bij de dealer) ongeveer €200. Bij mij is er wel altijd wat bijgekomen ( een band; remblokjes....). Een 1250 is (persoonlijke ervaring) tamelijk gevoelig voor het merk en de mate van verslijt van de banden. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van je rijstijl. Ik heb geen ervaring met een Varadero (hou niet zo van hoogpoten). Ik zou dus zeggen: proefrijden.
Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten bij 2de hands aanschaf? Ik kijk naar model 2008/09/10.
Alvast bedankt!!
Let wel op dat dat imitatie tandwiel geen 40,000km mee gaat!
Je hebt die motor dus inmiddels niet meer, maar ik gebruik alleen originele voortandwielen, deze zijn echt van betere kwaliteit. Plus de geluidsdempende ring ontlast het tandwiel ook enigszins op de dragende flanken.
En.. niet iedereen is handig en kan/wil onderhoud zelf doen..
voor mij is het ook een sport alles zelf te doen, incl kleppen stellen trouwens.
Niet dat dat een pretje wordt bij de B1250, want je kan er niet zo lekker bij!!
Vwb de "dure" beurt bij 24,000km; het kleppenstellen kan je eigenlijk rustig uitstellen tot 36,000km.
bij 24000 hoeft een Suzuki eigenlijk nooit gesteld te worden. dus ze meten het, en maken het blok daarna weer gelijk dicht omdat alles nog binnen tolerantie staat.
Dwz dat pas bij 48.000 meestal iets gesteld wordt.
Ik heb er met mijn GSXR'en (4 stuks) altijd voor gekozen om bij 36,000 te stellen, dan stond er nog nooit iets buiten tolerantie, maar stelde dan alles af op de bovengrens van de tolerantie.
Dan kan hij er weer minimaal 36000km tegen..
@ Theun: wat bedoel je met gevoelig voor merk en mate van verslijt?
Ik denk dat dat meest aan de banden zelf ligt..
Ik sleutel zelf niet meer. Dat heb ik niet meer gedaan sinds mijn 24ste.....
en de 3 nieuwe (potentiele) Bandit rijders; welkom natuurlijk!
@ Palooka: een Varadero is ook een fijne motor, maar het grootste verschil is dat een Varadero een Allroad is met lange veerwegen en allroad banden, een B1250 is een echte straatmotor met stevigere vering en een strakker weggedrag. De zit is iets sportiever.
Dus het is niet alleen een kwestie van 'het beste' maar vooral van "wat wil je"....
Waar je op moet letten bij een B1250; volgens mij niks specifieks. Dus vooral de algemene dingen; uiterlijke staat, onderhoudsverleden, km stand, staat van banden, ketting, remschijven/blokken e.d.
En sporen van schades natuurlijk, maar dat is ook algemeen.
@ Castelane en gsxf750: Welkom hier.
quote]
dank je
Ik zal niet lachen!Hallo Nippon,
De gsx werd overgenomen door Caset en nu rij ik met een Yamaha tmax 530 (volledig getuned ....of wat had je gedacht)
Heb deze vooral gekocht voor het gebruiksgemak.
En niet lachen hé met de scooters
[afbeelding]
[afbeelding]