Suzuki Burgman 650 als politie motor in Belgie

In de bochten vast niet maar rechtuit is dat toch wel vrij funest met zo'n torretje van een motorblok en die voorremmen lijken ook wel érg klein...
 
In de bochten vast niet maar rechtuit is dat toch wel vrij funest met zo'n torretje van een motorblok en die voorremmen lijken ook wel érg klein...

Werkt allemaal prima :) ,remmen zijn berekent op hun taak en prima te doseren,blok verrassend sterk (0-100 in 6 sec met power mode) top echte 175 km/uur :]
Vanaf stapvoets merk je niks van het gewicht :P ,ook stabiel op hogere snelheden 8-)
 
Zolang een Burgman 650 duurder is dan een Street Triple R is de keuze snel gemaakt lijkt me. :]

Niet als je in de winter ook door wil rijden :) ,op de executive,standaard handvat/zadel verwarming,super windbescherming,enorme opberg mogelijkheden/kofferbak,comfort etc

Ik rijd al een hele tijd de gekuipte versie,een street voegt weinig/niks meer toe aan mijn collectie :N ,die burgman wel :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Werkt allemaal prima :) ,remmen zijn berekent op hun taak en prima te doseren,blok verrassend sterk (0-100 in 6 sec met power mode) top echte 175 km/uur :]
Vanaf stapvoets merk je niks van het gewicht :P ,ook stabiel op hogere snelheden 8-)

Het nieuwe model loopt nog een tikkie harder :9
Spiegels inklappen en ruit naar beneden dan gaat ie naar de 190 *D
 
Laatst bewerkt:
Het nieuwe model loopt nog een tikkie harder :9
Spiegels inklappen en ruit naar beneden dan gaat ie naar de 190 *D

Dat gaan we nog testen }) ,tot nu(ik heb hem pas ruim een maand,daarvoor 2 jaar een 400),heb ik "pas" de 180 op de teller aangetikt.
Is ie wel verrassend snel :]

full
 
Laatst bewerkt:
Allemaal aannames. Je hebt er blijkbaar nog nooit op gereden.

Ik doe alleen een aanname over acceleratie, en dat is gebaseerd op natuurkundige wetmatigheden.
Ik zou verwachten dat zoiets rond de 180kg droog zou zitten, dat is dan 60kg (ofwel een lichte passagier) verschil. En ik heb genoeg km's gemaakt op een CB500 en GS500 met vergelijkbaar vermogen/koppel om te weten dat een passagier verschil nogal wat doet :Y

Dat de remmen klein zijn in vergelijking met andere moderne motoren van rond de 240kg droog is geen aanname, dat is een feit. Ik roep niet dat ze niet zouden voldoen (al kan ik me voorstellen dat ze tijdens een bepakte vakantierit in de bergen eerder zouden overhitten).


Maargoed gaat me er verder niet om hoe zo'n ding rijd, want nee ik heb er inderdaad nog nooit op gereden en heb ook geen behoefte dat in de nabije toekomst te gaan doen.
Ik ben alleen oprecht verbaasd over het immense gewicht terwijl het bovenhuids allemaal kunststof is en onderhuids vooral allemaal erg klein is: de wielen, remmerij, achtervork, het blokje, de voorvork enz enz.
 
Laatst bewerkt:
Al het gezuig op scootah's er naast
( t is weer eens een ander doel als HD's , hayadingensen of ouwe vfr's :) )

Als je geen B hebt lijkt me zo'n ding best makkelijk,
ruimte zat ( te maken ) om boodschappen te doen ,
En met kut weer zal je vast beter zitten als op wat anders.

En die dingen willen best rap van hun plaats, niet tegenop te schakelen
als je er naast staat :)

Alleen.. ok .. smaak, ze zijn zo idioot lelijk, is d'r nu echt niks van te maken
door een of andere snelle armani Italiaan of geflipte Brit / rare Japanner ?


Ok, neem dit ding.. een Vultus (?)

honda-unveils-the-all-new-nm4-vultus-photo-galleryvideo_2.jpg


Ziet er best aardig uit ( vind ik , ok... schiet maar )
Maar het lijkt echt of ze zijn gestopt met ontwerpen bij het zitje.. alles wat er
achter zit ( kont / kenteken ding, uitlaat ) ..
Was het geld op ofzo voor tekenpapier ?

.. en je poten worden nat :) ...
 
Zolang een Burgman 650 duurder is dan een Street Triple R is de keuze snel gemaakt lijkt me. :]

Kost hier €10790
Gewoon veel te veel voor een scooter...
Zeker als je weet dat ik bij mijn Suzuki-dealer een nieuwe Suzuki GSF650S mét ABS kan kopen voor slechts €5990 :)
 
10 ruggen voor zo'n ding ?
de tering.. dacht tot dit moment dat die scooters goedkope pekelfietsjes waren.

Zou voor dat geld wel iets anders weten uit te zoeken ja.
 
10 ruggen voor zo'n ding ?
de tering.. dacht tot dit moment dat die scooters goedkope pekelfietsjes waren.

Zou voor dat geld wel iets anders weten uit te zoeken ja.

Idd, en bij jullie in Nederland zijn de meeste motoren dan nog duurder dan hier in België (als ik MotoPlus mag geloven)...
Dus ik weet niet hoeveel jullie ervoor zouden moeten betalen? :)
 
10 ruggen voor zo'n ding ?
de tering.. dacht tot dit moment dat die scooters goedkope pekelfietsjes waren.

Zou voor dat geld wel iets anders weten uit te zoeken ja.

Technisch gezien wijkt de burgman 650 af van de meeste andere motorscooters.
Qua constructie is het nl een motor (frame).
De cvt is nogal complex en er wordt er veel electronisch geregeld zowel in het blok als ruitje en spiegels(inklapbaar),dat zal hem wel duur maken.
Je kunt : automatisch schakelen,de power mode gebruiken,trekt dan hoger in toeren door en heeft een sterkere motorrem,of je kunt manueel schakelen met drukknopen bij de hand vaten.
Verder is het ding van alle gemakken voorzien en is aardig te vergelijken met de meest luxe motor tourders :]

Ik heb hem niet nieuw gekocht maar 1 uit 2008 voor een hele mooie prijs :)
 
Best wel een leuke discussie aan het worden zo.

Gewicht is geen 240kg maar aanzienlijk meer, rond de 280kg. :)

Ben ook wel benieuwd naar de verkoopcijfers t.o.v. de goedkopere, veel mooiere en superieure street triple.
 
Terug
Bovenaan Onderaan