suzuki DR 800 afstel-euvel

diederik01

Rookie
29 apr 2019
27
3
Hoi!
Even voorstellen...Diederik. Trotse bezityer van omgebouwde suzuki DR 800 1 cilinder uit 96...

specs:
-36 mm mikuni bst carbs ipv 33 mm carbs
-high flow luchtfikter (Dus schuimfilter zonder behuizing)
-45 mm uitlaatpijp met aftermarket demper.

Euvel....

Veel met dempers zityen rommelen...en daardoor veel met sproeiers. Nu mooie demper gemonteerd die het geweld van 800 cc op 1 cilinder enigszins weet te temmen. Maar...
Het lijkt erop dat deze demper te weinig flow heeft waardoor de motor bij volgas verzuipt. dus. hoofdsproeier te groot.

was bij oude uitlaat 145 en zit nu al terug op 135. de originele sproeier in de originele 33 mm carb betreft maatje 130 voklgens werkplaatshandboek.

Vraag.
Ligt het aan de flow van mn uitlaat (beperking door db killer) of maakt het niet uit om bv ondanks de (iets) grotere carbs terug te gaan naar maatje 130???

Ben benieuwd naar jullie bevindingen...

Mvg. Diederik
 
Wat ik meestal doe als ik zelf af ga stellen.

Origineel luchtfilter mee en een met wat meer doorgang (KN oid), dit kan soms de makkelijkste stap zijn om te bepalen of je te arm of te rijk zit.

Sproeierkitje mee met het gereedschap om ze uit te wisselen en een lege fles om de carbs in af te tappen.
Naar een afgelegen (doodlopende) weg toe, goed warmrijden, bij voorkeur rijk beginnen en stapsgewijs andere sproeiers proberen.
Hierna kun je altijd nog met de stand vd gasnaald gaan knoeien.
 
Wat ik meestal doe als ik zelf af ga stellen.

Origineel luchtfilter mee en een met wat meer doorgang (KN oid), dit kan soms de makkelijkste stap zijn om te bepalen of je te arm of te rijk zit.

Sproeierkitje mee met het gereedschap om ze uit te wisselen en een lege fles om de carbs in af te tappen.
Naar een afgelegen (doodlopende) weg toe, goed warmrijden, bij voorkeur rijk beginnen en stapsgewijs andere sproeiers proberen.
Hierna kun je altijd nog met de stand vd gasnaald gaan knoeien.
De symptomen van te arm of the rijk kunnen heel erg op elkaar lijken, vooral als je dicht in de buurt komt van goed..
 
allereerst dank voor al jullie snelle en soms uitgebreide reacties en uitleg. en ja...bij de 800 cc zitten er origineel dubbele 33 mm carbs op...2 dus 😆. deze heb ik vervangen voor 36 mm met ipen fikters...zit op de goede weg...stotteren wordt minder naarmate ik stapsgewijs kleinere hoofdsproeiers monteer. echter met oude luidruchtige open pijp zat ik op maat 145. nu met nieuwe beter dempende uitlaat moet ik terug naar 130....die origineel ook op de 33 mm carbs zitten...vreemd...wel heb ik de stationairsproeier vergroot van maatje 45 naar 47.5. heeft dit ook invloed op rest van toerengebied??
 
Of je de goede stationair sproeier hebt merk je met afstellen van de luchtomloop schroef. Als die zonder resultaat helemaal in of uit kan is hij niet goed. En ja, de stationair sproeier is ongeveer verantwoordelijk voor de eerste kwart tot derde gas.
 
top thnx! stationairsproeier is spot on met 1 maatje groter. aantal slagen zijn exact volgens werkplaatshandboek...gasreactie is perfect en zakt direct terug in toeren. mijn gevoel zegt me echter dat er ook enig resultaat te merken is over gehele toerengebied...
 
Terug
Bovenaan Onderaan