diederik01
Rookie
- 29 apr 2019
- 27
- 3
Hoi!
Even voorstellen...Diederik. Trotse bezityer van omgebouwde suzuki DR 800 1 cilinder uit 96...
specs:
-36 mm mikuni bst carbs ipv 33 mm carbs
-high flow luchtfikter (Dus schuimfilter zonder behuizing)
-45 mm uitlaatpijp met aftermarket demper.
Euvel....
Veel met dempers zityen rommelen...en daardoor veel met sproeiers. Nu mooie demper gemonteerd die het geweld van 800 cc op 1 cilinder enigszins weet te temmen. Maar...
Het lijkt erop dat deze demper te weinig flow heeft waardoor de motor bij volgas verzuipt. dus. hoofdsproeier te groot.
was bij oude uitlaat 145 en zit nu al terug op 135. de originele sproeier in de originele 33 mm carb betreft maatje 130 voklgens werkplaatshandboek.
Vraag.
Ligt het aan de flow van mn uitlaat (beperking door db killer) of maakt het niet uit om bv ondanks de (iets) grotere carbs terug te gaan naar maatje 130???
Ben benieuwd naar jullie bevindingen...
Mvg. Diederik
Even voorstellen...Diederik. Trotse bezityer van omgebouwde suzuki DR 800 1 cilinder uit 96...
specs:
-36 mm mikuni bst carbs ipv 33 mm carbs
-high flow luchtfikter (Dus schuimfilter zonder behuizing)
-45 mm uitlaatpijp met aftermarket demper.
Euvel....
Veel met dempers zityen rommelen...en daardoor veel met sproeiers. Nu mooie demper gemonteerd die het geweld van 800 cc op 1 cilinder enigszins weet te temmen. Maar...
Het lijkt erop dat deze demper te weinig flow heeft waardoor de motor bij volgas verzuipt. dus. hoofdsproeier te groot.
was bij oude uitlaat 145 en zit nu al terug op 135. de originele sproeier in de originele 33 mm carb betreft maatje 130 voklgens werkplaatshandboek.
Vraag.
Ligt het aan de flow van mn uitlaat (beperking door db killer) of maakt het niet uit om bv ondanks de (iets) grotere carbs terug te gaan naar maatje 130???
Ben benieuwd naar jullie bevindingen...
Mvg. Diederik