Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

P8152444.JPG
 
Aangezien iedereen zijn gele drz plaatst, wie maakt het kwartet compleet?
 

Bijlagen

  • 20160716_184031.jpg
    20160716_184031.jpg
    366,1 KB · Weergaven: 22
Goedenavond , weet er iemand hier een DRZ specialist in omgeving R'dam of op een uurtje rijden daar vandaan?
Maatje van me heeft er eentje gekocht en na de eerste lange rit van 200Km lijkt het big-end lager er al uit te liggen.
De advertentie staat zelfs nog op marktplaats.

 
Mike Velthuizen, van Crossblokrevisie/MVS racing is een absolute aanrader voor 1 cilinderwerk. Neem wel een extra nier mee.
 
Was dat geen professionele verkoper?
Bij wet heb je dan recht op 1 (indien zo gemeld) of twee (indien niet specifiek 1 gemeld) jaar garantie.
Al de rest is niet wettelijk.
 
Was dat geen professionele verkoper?
Bij wet heb je dan recht op 1 (indien zo gemeld) of twee (indien niet specifiek 1 gemeld) jaar garantie.
Al de rest is niet wettelijk.
Dat zou wat zijn, 1 (of 2) jaar garantie op een motor van 20 jaar oud... Helaas werkt dat niet zo. Wel zuur dat het big-end eruit lijkt te liggen.
Oliepeil gechecked etc?
 
Werkt zover ik weet gewoon wel zo.

Edit: oh, dit blijkt geen Europese, maar een Belgische wet. In Nederland kan je dus best gezien zijn.
Wij hebben hier in het zuiden gewoon wettelijk minimaal recht op 1 jaar garantie.
 
Laatst bewerkt:
Het was idd zo meenemen.
Hij is er mee bezig, lastig om olie te peilen als je het risico loopt op een totale vastloper.
Er schijnt wel een soort van niveau schroefje te zijn?
 
Het was idd zo meenemen.
Hij is er mee bezig, lastig om olie te peilen als je het risico loopt op een totale vastloper.
Er schijnt wel een soort van niveau schroefje te zijn?
Er zit aan de rechterkant bij het balhoofd gewoon een oliepeil stop, een zwart dopje met een peilstokje van ca 5 cm lang die in het subframe gedraaid wordt. Het eerste stuk frame is je olietank het mooie aan de drz is dat het peil ook gerust iets hoger mag staan als het peilschaal aangeeft gezien de oliepomp gewoon zijn eigen opbrengst rond pompt. Altijd kloten zoiets
 
Wordt er hier nog een beetje gereden met de soezen?
IMG-20211212-WA0007.jpg
20211216_210248.jpg

Lekker gebaggerd maar de ketting is nu wel echt op aan het raken...
IMG-20211214-WA0006.jpeg

En ook het voorste tandwiel is niet meer zo best zag ik...
IMG-20211214-WA0003.jpeg

Dus nu maar een nieuwe kettingset besteld samen met de andere spulletjes voor het onderhoud.
Ben voor een d.i.d. ketting gegaan en ben met mijn andere motoren niet anders gewend dat dat je de kettingen klinkt met een kettingpons. Nou zag ik dat veel crossmotoren ook kettingen gebruiken met zo'n visje om de schakels aan elkaar te zetten. Zag er wel makkelijk uit! Zijn er hier mensen die dat gebruiken? Misschien voor een volgende keer...
 
Wordt er hier nog een beetje gereden met de soezen?
Bekijk bijlage 1706077Bekijk bijlage 1706078
Lekker gebaggerd maar de ketting is nu wel echt op aan het raken...
Bekijk bijlage 1706079
En ook het voorste tandwiel is niet meer zo best zag ik...
Bekijk bijlage 1706080
Dus nu maar een nieuwe kettingset besteld samen met de andere spulletjes voor het onderhoud.
Ben voor een d.i.d. ketting gegaan en ben met mijn andere motoren niet anders gewend dat dat je de kettingen klinkt met een kettingpons. Nou zag ik dat veel crossmotoren ook kettingen gebruiken met zo'n visje om de schakels aan elkaar te zetten. Zag er wel makkelijk uit! Zijn er hier mensen die dat gebruiken? Misschien voor een volgende keer...


Suus is hier de deur uit ik heb nog wel wat onderdelen liggen.. de motoren met minder vermogen hebben vaak een visje dat vind ik persoonlijk prettiger als geklonken kettingen tegenwoordig worden de kettingen niet meer uitgekookt zoals ik dat in het begin van mijn motor jaren wel deed.. maar het wisselen is snel en eenvoudig op de baan nog wel te doen ..
 
Ik gebruik dat op al mijn offroaders. Ik heb al veel verhalen gehoord maar zelf nooit problemen gehad. Zien dat het clipsje juist zit (voor/achter en binnen/buiten).

Mijn soes staat nog in SM trim op zomer(bijna)circuitslicks omdat ik al 4 maand wacht op de remadapter voor de nissin klauw op wp vork.

Ik plan wel de vering eens een service te geven, maar moet er eens tijd voor vinden.
 
Eh.. het zou zeer verleidelijk zijn om hiervoor de credit op te strijken, maar dit was Travis Pastrana die begin jaren 2000 SM racete met de DRZ voor de RMZ bestond..
 
Oh haha! Lijkt wel best op de jouwe toch? En omdat je zei dat je hem nog met circuitbanden had staan. Maar wel mooie platen
 
Ter vergelijk DRZ400(E) vs DR350(S)
Als je ze naast elkaar ziet is het niet te geloven dat ze exact hetzelfde wegen (137 kg vol)

p6pb21896519.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan