AnytimePaul bedankt voor je replyer zit geen aansluiting(en) op mijn inlaatrubber(s)
Ik denk dan dat die 2 slangen rood omcirceld zitten comform een T-stukje op de kleine aansluiting zit.
Weet iemand waar ik de oorspronkelijke cataloguswaarde van een '81 GS 550 kan vinden?
Ik heb het papier al ingestuurd en dat gewoon opengelaten. Heb al een auto en een motor daar in de verzekering. Ze mogen er wel wat moeite voor doen.Ik kan het wel voor je nakijken voor het model van '79. (heb ik toevallig een boekie van: "Alle motoren van 1979").
Of de spoel goed is kun je zo niet zien.hoi,
kocht via Ebay deze spoel, maar hoorde dat wellicht de bedrading voor de europese GS550E (1984) niet klopt!?Zou sprake van zijn dat één van de draden rechtstreeks de verlichting van stroom voorziet, terwijl in europese modellen eerst alle drie draden door een 'electrifier' gaan!?
Het klopt dat de dynamo 3 fasen heeft, waarvan oorspronkelijk 2 fasen door de rectifier gaan en 1 fase rechtstreeks naar het(de) licht(schakelaar) gaat.
Op latere modellen is dat gewijzigd omdat dit nogal eens defecten veroorzaakten (dynamo-spanning schakelen blijkt niet bevordelijk voor de levensduur van de dynamo).
Qua aansluiten kunnen in feite beide mogelijkheden...
De originele aansluiting is 2 fasen naar de gelijkrichter en 1 fase wordt direkt "bijgezet" zodra je lichtschakeleaar aanzet. Lichtschakelaar heeft dus een dubbele functie.Fijn, een reaktie! Ik ben nieuw op dit forum en in motorland. Kan dus af en toe wat hulp gebruiken. Thanks!
Dus ik kan het beste dervoor zorgen dat alle drie fasen door de rectifier gaan lopen? Wil graag de oplossing kiezen met de grootst mogelijke kans op lange levensduur van spoel, de mazzel van deze uit de VS voor een prikkie lukt me vast geen tweede keer...
Ik heb de hulp van een vriend met veel technische kennis, en Roelof Thijs Motoren om de hoek als we er helemaal niet uitkomen, maar ik kom het liefst aan met een complete aanpak voordat ik één van beiden om hulp ga vragen
EDIT: als ik het ding eenmaal in handen heb, kan ik dan wel zien of het de juiste is? Of is het een kwestie van proberen? Geen risico op opbranden bij proberen?
...
Dus ik kan het beste dervoor zorgen dat alle drie fasen door de rectifier gaan lopen? Wil graag de oplossing kiezen met de grootst mogelijke kans op lange levensduur van spoel, de mazzel van deze uit de VS voor een prikkie lukt me vast geen tweede keer...
...
...
EDIT: als ik het ding eenmaal in handen heb, kan ik dan wel zien of het de juiste is? Of is het een kwestie van proberen? Geen risico op opbranden bij proberen?
Anytime
Maar dat met die T splitsing geloof ik niet zo hard, doch dat neemt niet weg dat 't niet zou kunnen.
Voel eerst maar eens als er vacuum op een van die buisjes staat.
Kijk eens, probleem opgelost! nu lekkerPaul je had gelijk er ontbrak een pijpje aan de zijkant van de rechtercarburateur vlak bij het inlaatrubber;ik had gelukkig nog losse onderdelen erbij gekocht en daar zat het pijpje los bij, deze kon je zo op de carb drukken en je vacuumaansluiting is gemaakt.
Dus de 2 x roodomcircelde aansluitingen zijn overloopaansluitingen en hangen los naar beneden, zo ook de 2 vlotteraftapslangen.
Mijn donor gs550e uit 83 mag in onderdelen weg.
Mijn donor gs550e uit 83 mag in onderdelen weg.
Mist al de cdi, stuur,versnellingsindicator(op het blok), zadel, voorspatbord.
Blok hangt er nog bijna volledig in.
Koppelingsplaten liggen er los bij en de duwstift ligt ernaast
Ligt misschien nog meer naast maar is wel compleet.
Voorpoten hebben pitjes dus niet goed.
Mail maar wat je kan gebruiken, moet niet weg voor penning tien maar ga het ook niet weggeven.
Bedoeling is weer een opknapper(gs850) te kopen van de knaken.
In elk geval zoek ik die ronde kapjes op het motorblok, horen aan de linkerkant,boven de cilinders.