En met Turbo op de km teller zeker,Trekt ie wel goed in de versnellingen door?
Die van mij liep 160 in de 2de versnelling.. Wel met een ouderwetse Marshall uitlaat.
Met dezelfde gasstand en snelheid begint de motor te brommen alsof hij in een eigen resonantie geraakt , gaat daarna langzamer lopen (bij 130) totdat hij nog maar 100 rijdt, pak daarna snel de aflsag en machine valt dan uit terwijl ik terugschakel. Dan kan ik vlot daarna weer starten en loopt hij op de parallelbaan best wel vlot terug op de snelweg wil hij echt niet harder dan 100Je zegt dat de motor begint te brommen. Hoe bedoel je dat? Omschrijf eens wat er gebeurt als je gas geeft, verandert het geluid? Hoe reageert de motor op het gas? Trilt de motor ook meer?
Ja in WeertKun je hem ergens op een dynobank zetten?
De eerste 11,4 km rij ik hem warm, eerste stuk 8km is max 60, dus ga daar niet veel harder, maar optrekken doet hij dan goed.Laatste opwarm stuk rij/trek ik af en toe door naar de 80-120km/h. Dan ga ik de snelweg op trek op tot 130 en dan na 2km begint hij te brommen/resoneren. en zakt in snelheidTrekt ie wel goed in de versnellingen door?
Die van mij liep 160 in de 2de versnelling.. Wel met een ouderwetse Marshall uitlaat.
Ja en Jahoe stel je vlotters nat af? Bedoel je niet het brandstof niveau controleren?
En carburateurs in de bankschroef zelfde stand als op de motor gemonteerd?
Ja met pijn en moeite haalt hij dan de 100Als hij begint te brommen en de vaart gaat er uit, voelt het dan aan alsof de motor het zwaar heeft? Dat hij heel hard moet werken? Alsof er een rem op staat ofzo?
Ik denk het niet want, als hij ontkoppeld/stilstand is loopt hij na het brommen ook even heel slecht, daarna lijkt wel of de aanvoer van benzine weer komt en loopt hij weer soepel. Maar we hebben (behalve op de vlotternaaldbehuizing zeefjes wat Zot vertelde) alles gedaan qua brandstof problemen.Weet je zeker dat er geen heel andere, niet motorblok gerelateerde, oorzaak is? Loopt er geen lager in je versnellingsbak vast?
Kijken of ik die aftap plugjes nog kan kopen , wel een goede tip.eerste wat ik nu zou doen is kijken of alle carbus genoeg benzine krijgen. aftapschroeven los, overal darmpjes aan en alle 4 in een apparte fles en maar laten lopen. zouden alle 4 gelijk moeten zijn.
Een bezoekje aan de testbank zou inderdaad niet onverstandig zijn,als er bijvoorbeeld een brandstof tekort is
dan moet dat te zien zijn op de testbank.
eerste wat ik nu zou doen is kijken of alle carbus genoeg benzine krijgen. aftapschroeven los, overal darmpjes aan en alle 4 in een apparte fles en maar laten lopen. zouden alle 4 gelijk moeten zijn.
Bougies zijn donkerbruin / zwart, maar daar zit ook een 1 km dorpsverkeer bijDat zou nu ook wel aan de bougies af te lezen zijn lijkt me.
Een x een maatje groter stationair sproeiers erin en weer bekijken.
110 in de eerste, 160 in de 2 en tegen de 190 in de 3, wel met een dikke Marshall uitlaat.En met Turbo op de km teller zeker,
Ik zal nog eens testen heb per ongeluk 1 en 2 bougie verwisseld, denk ik. (shit).De linker bougie op de foto is kapot of vet geslagen. Ontsteekt in ieder geval niet.
Kan komen door een defecte bougiekabel of bougiedop, olie, overstromende carb of een vervuilde carb
2e en 4e bougies laten zien dat die cilinders te weinig brandstof krijgen.
Dat brommen en afslaan komt dus door dat de motor op 3 cilinders gaat lopen.
Vindt de warm gemeten compressie waardes ruim aan de lage kant.
Wel met het gas volledig open gemeten?