PRI in combinatie met een gare vlotternaald = een carburateur die je benzinetoevoer niet goed afsluit en daardoor blijft overlopen, dat kan je vieze carb verklaren. Als ie het alleen met PRI doet moet je even checken of het vacuum slangetje carburateur <-> benzinekraan nog goed is (niet lek, niet makkelijk in te knijpen). Is dat het geval dan kan je proberen om je benzinekraan te reviseren, nieuw membraam erin etc. Hoe kom je aan het juiste revisie-setje? Geen flauw idee, ben zelf ook nog aan het zoeken
Je carb-teurs zitten waarschijnlijk vol met vuil.
Gewoon even demonteren en reinigen die boel.
Niets aan de afstellingen veranderen met reinigen.
Wel alles goed controleren op beschadigen.
Nieuwe pakkingen erop doen, vlotterbakken.
Controleren van alle slangen op de carb, zitten ze aangesloten volgens werkplaatshandboek?
Verder even je benzine-slangen demonteren en reinigen.
Benzine koppelstuk reinigen (benzine-mengkraan), en controleren op doorstroming zonder dat moter loopt!!
Benzine filter reinigen en controleren+ stand van de kraan onder aan de tank controleren.
Die moet 90graden staan, niet volle 180graden open.
Benzine-toevoeging is altijd een goed idee, niet alleen het reinigen van het brandstof-systeem maar ook van de kleppen en dergelijke.
Na dit alles kon ik dmv het regelen van de luchtschroef onder aan de carb. bij stationair toerental de cilinders beter regelen. Misschien niet de juiste manier maar de motor ging merkbaar beter lopen. Bij de rechter cilinder met sproeier 125 reageerde hij vrijwel niet.
Maar bij de linker carb met sproeier 122,5 reageerde hij vrijwel direct, beter stationair en betere reactie op de gashendel.
Ik heb dus een soort gelijk probleem gehad.
Na het uitvoeren van de bovengenoemde werkzaamheden heb ik weer goed trekkend vermogen, geen afslaan meer en direct respons op de gashendel.
De moter loopt weer heel netjes.
mocht je vragen hebben effe bellen of mailen.
succes gr pat