Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is dat ook wel het probleem waarom mijn motor niet kan starten zonder de koppeling in te drukken? :s
Hij staat nu bij de dealer, dus ik zal ze even informeren.
 
Ja oke, maar ik had/heb een startprobleem. Hij wilde niet meer starten. Accuspanning was 11,4 Volt.
Misschien lag het deels daar aan, maar nadat de accu opgeladen was (die werd niet bijgeladen) wilde hij nog niet starten. Het was niet in me opgekomen om het met koppeling ingetrokken te proberen, maar toen ik bij de dealer stond deed de monteur dat en toen startte hij wel. Dus misschien lag het toch aan de koppeling.
 
guys, ik wil ook stalenremleidingen monteren maar weten jullie waar je die (goedkoop) kan vinden? en maakt het uit of je ze 2e hands koopt... misschien met aanslag er in ofzo?!
2dehands kan eventueel bij mij mocht ik onderdelen gaan verkopen.
Heb alleen stalen leidingen voor de voorkant.

Ik laat het je weten wanneer ik op onderdelenverkoop overga.

Edit: trust me, het is een gigantisch verschil. Mijn huidige FZR heeft rubberen leidingen en ik ben hem serieus wezen ontluchten omdat het zo slecht aanvoelt in vergelijking met de leidingen van de GS. :/

Op de FZR ga ik dus ook stalen leidingen monteren :9
 
Laatst bewerkt:
Ik kan gewoon starten zonder de koppeling te bedienen hoor.

Enige manier waarop mijn GS niet start is met de standaard uit en in de versnelling...
Volgens mij hebben gs'en van na '95 dit alleen. Welk jaar is de jouwe? Mijnes 2002 en heb het dus.
 
Ik kan gewoon starten zonder de koppeling te bedienen hoor.

Enige manier waarop mijn GS niet start is met de standaard uit en in de versnelling...

Ik kan zelfs starten met de standaard uit. Kan alleen niet als ie in de versnelling staat :o


Ik dacht dat het vandaag de beste dag van de week zou worden qua weer. Het regent, begint al niet goed :X
Maar ik heb nog de hoop dat het beter wordt!
 
haha en wat is een Jiffy?

Nadat ik deze week de progressieve voorveren en gsx600f achterveer gemonteerd heb, ben ik net even een flink stuk wezen sturen en wat rijd dit goed zeg, hij veert veel sportiever, het weggedrag is veel beter en het contact met de weg in bochten is veel zekerder.
Helaas krijg ik mijn knie nog niet aan de grond maar dat is nu enkel een kwestie van tijd. :Y
Ik moet wel zeggen dat ik van lange stukken op slechte klinkerwegen behoorlijk buikpijn krijg hahaha.

thnx to beunkoe voor de tips
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees hier, komen er nog wel wat upgrades op mijn GS. :P
Gsx schokker, progressieve voorvering, stalen remleidingen (in ieder geval voor, achter ook aan te raden? )
wordt een duur geintje denk ik:P.
 
Heren, nog even een vraagjuh. Is het mogelijk dat je dynamodeksel er af kan halen zonder dat er olie uit loopt? Ik denk het zelf niet maar ja oude gs misschien hebben ze wat uitgevonden. Want heb nwt olie ververst maar linker kant van carter is weer nat. ( carter pan pakking ook vervangen) anders olie ff uit laten lopen opvangen en weer op nieuw er in mikken..

@rugtert als je je leidingen weg doet wanneer weet je dat? En kwanta kosta?
 
Het valt mij op dat de toerenteller heel erg op en neer beweegt terwijl ik het gas stabiel houdt. Vooral bij 6k toeren of meer, dan gaat ie van 5,5k naar 6,5k heen en weer :o

Iemand een idee waar dat aan ligt en of het simpel op te lossen is?
 
Heren, nog even een vraagjuh. Is het mogelijk dat je dynamodeksel er af kan halen zonder dat er olie uit loopt? Ik denk het zelf niet maar ja oude gs misschien hebben ze wat uitgevonden. Want heb nwt olie ververst maar linker kant van carter is weer nat. ( carter pan pakking ook vervangen) anders olie ff uit laten lopen opvangen en weer op nieuw er in mikken..

@rugtert als je je leidingen weg doet wanneer weet je dat? En kwanta kosta?


je moet het zelf weten maar eerlijk gezegd heeft het niet mijn voorkeur olie wat uit het blok komt er weer opnieuw in te doen (ook al is het nieuw) maar je vraagt mijn mening niet denk er maar eens over na ;)

ps. als je het toch besluit te doen zou ik als ik jou was het olie nog even een keer filteren voor de zekerheid dit door het olie via een trechter met doek of koffie filter weer in een blik te laten lopen waarna je het weer gaat her gebruiken hoe noemen ze zoiets ook nog maar recycling ?
 
Heren, nog even een vraagjuh. Is het mogelijk dat je dynamodeksel er af kan halen zonder dat er olie uit loopt? Ik denk het zelf niet maar ja oude gs misschien hebben ze wat uitgevonden. Want heb nwt olie ververst maar linker kant van carter is weer nat. ( carter pan pakking ook vervangen) anders olie ff uit laten lopen opvangen en weer op nieuw er in mikken..

@rugtert als je je leidingen weg doet wanneer weet je dat? En kwanta kosta?
Ik gok op een maandje.
 
Als ik dit zo lees hier, komen er nog wel wat upgrades op mijn GS. :P
Gsx schokker, progressieve voorvering, stalen remleidingen (in ieder geval voor, achter ook aan te raden? )
wordt een duur geintje denk ik:P.

Ik heb de afgelopen 2 week de volgende upgrades gedaan:
Nieuwe banden BT090 (achter 140) € 201,-
Gsx600f achterveer € 80,-
Progressieve voorveren (hyperpro) € 135,-
Takkoni uitlaatdemper € 235,-
Ik heb alles zelf gemonteerd en was voor de aankoop totaal 651 euro kwijt.

Stalen remleidingen doe ik alleen voor, ik vind de achterrem al agressief genoeg nu.
 
Heren, nog even een vraagjuh. Is het mogelijk dat je dynamodeksel er af kan halen zonder dat er olie uit loopt? Ik denk het zelf niet maar ja oude gs misschien hebben ze wat uitgevonden. Want heb nwt olie ververst maar linker kant van carter is weer nat. ( carter pan pakking ook vervangen) anders olie ff uit laten lopen opvangen en weer op nieuw er in mikken..

@rugtert als je je leidingen weg doet wanneer weet je dat? En kwanta kosta?

Hee dat is toeval :P ik heb toevallig afgelopen donderdag me pakking vernieuwd van me dynamodeksel. Ik heb een gsje uit '93 en nee als je het dynamodeksel eraf haalt dan komt er olie uit. Bij mij was de pakking van het dynamodeksel weggesleten rondom de boutgaten..

2k37tl.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan