Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Whoehoe, sinds vanmorgen de trotse eigenaar van mijn eerste motor.
Uiteraard een GS500! Als het weer eens mooi weer is zal ik een paar mooie foto's maken.

Rick
 
Ik heb de veren bij motorcorner besteld, van hyper pro (nl product), daar kosten ze een paar euro meer, Kwatiteit kost nou één keer geld en de set is super compleet dus incl olie, veren, vet om de pootjes mee in de smeren en een hele goeie omschrijving (ik had eerst op internet van alles gelezen (http://pantablo500.tripod.com/id2.html) maar die info klopte niet helemaal ze hebben het daar over pvc bussen kopen of spacer afzagen wat helemaal niet nodig is omdat de hyperpro veren gewoon net zo lang zijn als de originele).
Gisteravond was het in 3 kwartier gepiept. Het stelt echt niets voor.

Maar wat rijd het geweldig hij is nog steeds comfortabel maar tegelijk ook een stuk stugger.
De vering voelt veer vertrouwder en zekerder aan tijdens het rijden.


Nog steeds geen reactie gehad van motorcorner....? Ben benieuwd of er nog een antwoord komt van hun.
 
Ik heb de afgelopen 2 week de volgende upgrades gedaan:
Nieuwe banden BT090 (achter 140) € 201,-
Gsx600f achterveer € 80,-
Progressieve voorveren (hyperpro) € 135,-
Takkoni uitlaatdemper € 235,-
Ik heb alles zelf gemonteerd en was voor de aankoop totaal 651 euro kwijt.

Stalen remleidingen doe ik alleen voor, ik vind de achterrem al agressief genoeg nu.

Ja, maar wel zo'n 60 euries teveel betaald, want je had geen MF korting 8-)
 
guys, ik wil ook stalenremleidingen monteren maar weten jullie waar je die (goedkoop) kan vinden? en maakt het uit of je ze 2e hands koopt... misschien met aanslag er in ofzo?!

Ik zou stalen remleiding nooit tweede hands kopen, je weet immers niet wat ermee is gebeurd (vervuiling, geknikt geweest, corrosie enz.)
compleet kitje voor de GS500 kost iets van 5 a 6 tientjes (met leiding in kleur)
 
Ik heb 80 Euro voor mijn setje betaald. Ik zou ze ook liever nieuw kopen. Je weet maar nooit wat ermee gebeurd is.
 
Klopt, schroefje moet er wel helemaal uit trouwens.

Vandaag het onderste zwate stuk van het voorspatbord gekregen van rijkwessel :) ziet er nu ook weer netjes uit dus.
 
Het valt mij op dat de toerenteller heel erg op en neer beweegt terwijl ik het gas stabiel houdt. Vooral bij 6k toeren of meer, dan gaat ie van 5,5k naar 6,5k heen en weer :o

Iemand een idee waar dat aan ligt en of het simpel op te lossen is?

Weet iemand dit?

Ja, ik weet het kan ook de garage bellen :')
Dat ga ik komende week ook al wel doen voor wat info/prijzen van andere dingen. Maar ben benieuwd of ik het zelf ook zou kunnen :)
 
Weet iemand dit?

Ja, ik weet het kan ook de garage bellen :')
Dat ga ik komende week ook al wel doen voor wat info/prijzen van andere dingen. Maar ben benieuwd of ik het zelf ook zou kunnen :)


De mijne deed dat ook, ik heb hem toen losgedraait en er wat kruip olie in laten lopen nu werkt hij weer super.
 
Ik heb hem uit het zwarte huis gehaald.
Daarna heb ik volgens mij aan de achterkant iets los gemaakt en via daar een druppel olie in laten lopen.
En nu is ie weer goed :)
 
Nogmaals dank voor de mooie kleppendeksel DB-tje! :} (foto volgt)

Gisteren nog lekker gereden D? kwam later met bakken uit de lucht |(

Ben weer bezig met de GS. Zal mijn pagina weer eens een update geven.


Heeft iemand (afstel) ervaring met een open uitlaat op een 25kW GS? ik ben ten einde raad..
 
Laatst bewerkt:
Geen dank jij nog bedankt voor je spatbord lapje of hoe dat ding ook maar heet.
Persoonlijk denk ik dat je het best even langs motoport kunt rijden voor de afstelling.
Het komt behoorlijk nouw allemaal, een verkeerd luchtfilter alleen zorgd al voor slecht lopen.
ik denk dat je voor afstellen z'n 200 euro moet rekenen, maar dan loopt hij ook echt goed.
Voor een goede afstelling heb je zeker een 4 gas meet aparaat nodig en een ervaren monteur.

Ik heb idd nog wel even lekker gereden, toen ik de motor achter het huis reed (na het rijden) begon het net te gieten.
 
MotoPort zegt telkens: dan heb je geen 25kW meer :+
dacht dat zij wel wisten dat een motor ook slijt... aan die 1 á 2pk zal het niet aan liggen

Had al zo'n vermoeden dat je het wel droog zou houden ;)

Ik heb nog een minder plezierige mededeling, die stel dingen voor op de voorvork zijn overleden. begrijp niet hoe het komt, maar toen ik ze vandaag los probeerde te draaien. draaide mijn dop rond op de bout :(
Ik kan ze er wel afkrijgen, maar het is geen gezicht.
 
Laatst bewerkt:
MotoPort zegt telkens: dan heb je geen 25kW meer :+
dacht dat zij wel wisten dat een motor ook slijt... aan die 1 á 2pk zal het niet aan liggen

Had al zo'n vermoeden dat je het wel droog zou houden ;)

Ik heb nog een minder plezierige mededeling, die stel dingen voor op de voorvork zijn overleden. begrijp niet hoe het komt, maar toen ik ze vandaag los probeerde te draaien. draaide mijn dop rond op de bout :(
Ik kan ze er wel afkrijgen, maar het is geen gezicht.

Oke geen probleem hoor.
Maar vraag bij motoport eens naar, lugiano deze kerel heeft onze gs eerder ook afgesteld met 25kw set en open uitlaat.
Als de jouwe max 130 haalt mankeerd er echt wat aan de afstelling de gs van ons haalde slecht afgesteld nog 160 op de 25kw set.

Ik heb de wijzigingen aan mijn motor ook even in de OP gezet, wanneer de spiegels en knippers binnen zijn zal ik er ook even een nieuwe foto op plempen.
 
Laatst bewerkt:
:^ .
Heb zelf 170 op de kilometertellert gezet op de 25kw GS.

Van waar de "I'm with stupid"?

Natuurlijk zal er een afwijking in de teller zitten maar 160 is wat hij aangaf (wind mee en plat er op).

Ik ben niet zo van het opscheppen maar een top van 160 op teller is met een slecht afgestelde 25kw gs wel haalbaar hoor.

edit... ik heb nog even wat rond gespeurd in de GS topics, en 160 met 25kw is geen uitzondering.
 
Laatst bewerkt:
Van waar de "I'm with stupid"?
Hij bedoeld dat je gelijk hebt dat ze makkelijk 160+ lopen. :)

Maar daarom ben ik wel benieuwd wie hier in dit topic (behalve D) nog meer met open demper en 25kW rijdt..

Jullie GS is 25kW D? was ik helemaal vergeten...
Maar goeie tip! ik zal morgen gelijk vragen voordat ik Albert weer voor mijn neus krijg! :+

Ben benieuwd naar je spiegels! eigenlijk benieuwder naar het verschil met nu :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan