Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt het dat de bovenste kroonplaat bestaat uit 2 delen? Ik kan het niet bekijken op mijn motor (staat bij dealer) en op foto kan ik het ook niet goed zien. Kan het ook niet vinden in de WPHB.

Wat zijn die 2 glimmende dingen in de kroonplaat tussen de voorvorkpoten in?
Ik zit te denken om gaten in de kroonplaat te frezen om een stuur met 2 stuurbrackets te monteren, aangezien ik geen andere kroonplaat kan vinden.
2RD02_062_03_$%7B09380599%7D.jpg.519408.jpg
 
die twee glimmende dingen tussen je voorpoten zijn sierdoppen die op de imbussen van je kroonplaat zitten. Ze zorgen ervoor dat er geen water blijft staan in de inbussen en dat het geheel netjes is afgewerkt.

Volgens mij zijn er kits te koop waarmee je de kroonplaat kunt ombouwen naar een recht stuur. Ik denk ook dat je een betreffende kroonplaat van een nieuwe model er gewoon oppassen. Als ik het goed heb zijn de motoren van 92 of 93 zonder clip-ons uitgevoerd, alleen zul je dan wel een complete set op de kop moeten tikken, bij een motor sloop oid.
 
Hey mede gs'ers,

Mijn motor staat te koop, omdat ik van mijn 25 kw periode af ben (nou ja, zaterdag). Waarschijnlijk blijf ik wel GS rijden, alleen van een ander merk (als zijnde BMW GS 1100).

Ik zal zo af en toe nog wel op het forum komen kijken en misschien koop ik een oud gsje als pekel fiets.

Ik laat weten wanneer de motor verkocht wordt.

Greetz,

Krichaun
 
Hey mede gs'ers,

Mijn motor staat te koop, omdat ik van mijn 25 kw periode af ben (nou ja, zaterdag). Waarschijnlijk blijf ik wel GS rijden, alleen van een ander merk (als zijnde BMW GS 1100).

Ik zal zo af en toe nog wel op het forum komen kijken en misschien koop ik een oud gsje als pekel fiets.

Ik laat weten wanneer de motor verkocht wordt.

Greetz,

Krichaun

kijk ook even naar een Honda XRV750 Africa Twin :}
 
die twee glimmende dingen tussen je voorpoten zijn sierdoppen die op de imbussen van je kroonplaat zitten. Ze zorgen ervoor dat er geen water blijft staan in de inbussen en dat het geheel netjes is afgewerkt.

Volgens mij zijn er kits te koop waarmee je de kroonplaat kunt ombouwen naar een recht stuur. Ik denk ook dat je een betreffende kroonplaat van een nieuwe model er gewoon oppassen. Als ik het goed heb zijn de motoren van 92 of 93 zonder clip-ons uitgevoerd, alleen zul je dan wel een complete set op de kop moeten tikken, bij een motor sloop oid.
Oke dank je.
Wat verbind die 2 inbusbouten dan? De 'sier kroonplaat' met de kroonplaat waarin de poten vastgemonteerd worden?

Die kits die te koop zijn die vind ik wat te prijzig + dat mijn duits niet zo goed is. Ik kom deze en deze tegen. Ik weet zo niet wat er dus allemaal bij zit. Kan iemand dat vertellen?

Ik heb nog brackets liggen, dus die kan ik zo gebruiken. Kroonplaat frezen (mocht dat nodig zijn) kan ik zelf, dan heb ik alleen nog een stuur nodig.
 
Oke dank je.
Wat verbind die 2 inbusbouten dan? De 'sier kroonplaat' met de kroonplaat waarin de poten vastgemonteerd worden?

Die kits die te koop zijn die vind ik wat te prijzig + dat mijn duits niet zo goed is. Ik kom deze en deze tegen. Ik weet zo niet wat er dus allemaal bij zit. Kan iemand dat vertellen?

Ik heb nog brackets liggen, dus die kan ik zo gebruiken. Kroonplaat frezen (mocht dat nodig zijn) kan ik zelf, dan heb ik alleen nog een stuur nodig.

Bij de 1e link krijg je alleen die schroeven enzo om het stuur mee vast te zetten en bij de 2. link een komplete set (stuur + schroeven enzo)
 
Thanks, maar is dat in de orginele kroonplaat?
Zo ja, dan kan ik dus net zo goed zelf een stuur aanschaffen want die stuurklemmen heb ik zelf al.
 
Thanks, maar is dat in de orginele kroonplaat?
Zo ja, dan kan ik dus net zo goed zelf een stuur aanschaffen want die stuurklemmen heb ik zelf al.

Lijkt er wel op ja :)

In de tekst bij de 2e link staat ook dit:
- Gefräste Lenkerböcke (diese werden auf die serienmäßige Gabelbrücke aufgeschraubt)
Wat zoiets betekend: Gefreesde stuurbevestiging (deze worden op de standaard kroonplaat bevestigd)


En op de foto bij de 1e link, staat de originele kroonplaat.
Ik wil er ook wel een superbike stuur op, maar 80 euro voor een paar stalen klemmetjes vind ik wel erg duur. Dat moet toch wel goedkoper kunnen? :o
 
Laatst bewerkt:
Op het duitse Gs forum staan ze geloof ik voor 30 of 35 euro en een lsl superbike stuur voor 30 incl. verzendkosten.
 
Lijkt er wel op ja :)

In de tekst bij de 2e link staat ook dit:Wat zoiets betekend: Gefreesde stuurbevestiging (deze worden op de standaard kroonplaat bevestigd)


En op de foto bij de 1e link, staat de originele kroonplaat.
Ik wil er ook wel een superbike stuur op, maar 80 euro voor een paar stalen klemmetjes vind ik wel erg duur. Dat moet toch wel goedkoper kunnen? :o
Ah oke, dat zou dus in die 'gaten' kunnen waar de inbussen inzitten met die chromen afdekdopjes? Al weet ik niet waar die inbussen voor dienen...

Stuurklemmen moeten wel goedkoper kunnen. Je zou kunnen zoeken op brommer stuurklemmen, maar weet niet of die even sterk zijn als motor stuurklemmen, en of dat dezelfde diameter is als die van je gashendel enzovoorts. Je kan eventueel ook bij motorcrosswinkels kijken?

Ik heb het voordeel dat ik al stuurklemmen heb, maar weet niet of dat de juiste maat is, maar die kan ik wel aan laten passen.

/edit: Mijn stuurklemmen zijn niet handig. Ze moeten met 2 bouten gemonteerd worden op de kroonplaat, en niet met 1 :')
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, dat zou dus in die 'gaten' kunnen waar de inbussen inzitten met die chromen afdekdopjes? Al weet ik niet waar die inbussen voor dienen...
Dat denk ik wel ja. Ik weet ook niet precies waar ze voor dienen :o
Stuurklemmen moeten wel goedkoper kunnen. Je zou kunnen zoeken op brommer stuurklemmen, maar weet niet of die even sterk zijn als motor stuurklemmen, en of dat dezelfde diameter is als die van je gashendel enzovoorts. Je kan eventueel ook bij motorcrosswinkels kijken?

Ik heb het voordeel dat ik al stuurklemmen heb, maar weet niet of dat de juiste maat is, maar die kan ik wel aan laten passen.
Er zijn hier nauwelijks motorwinkels in de buurt, laat staan motorcrosswinkels :+
 
Dat denk ik wel ja. Ik weet ook niet precies waar ze voor dienen :oEr zijn hier nauwelijks motorwinkels in de buurt, laat staan motorcrosswinkels :+
Haha nee weet ik ook niet.
Weet iemand waarvoor die 2 inbussen dienen op/in de kroonplaat?

Je kan natuurlijk ook googlen op motorcrosswebwinkels :P Maar dan moeten we even weten wat de diameter is van de clip-ons.
 
Oke dank je.
Wat verbind die 2 inbusbouten dan? De 'sier kroonplaat' met de kroonplaat waarin de poten vastgemonteerd worden?

Die kits die te koop zijn die vind ik wat te prijzig + dat mijn duits niet zo goed is. Ik kom deze en deze tegen. Ik weet zo niet wat er dus allemaal bij zit. Kan iemand dat vertellen?

Ik heb nog brackets liggen, dus die kan ik zo gebruiken. Kroonplaat frezen (mocht dat nodig zijn) kan ik zelf, dan heb ik alleen nog een stuur nodig.

De inbussen verbinden inderdaad de sier met de echte kroonplaat. Als je brackets hebt liggen zou ik die zo maken dat je de inbussen kunt gebruiken om ze te monteren. Ik zou niet zo happig zijn op je kroonplaat frezen, dat is een vrij prijzig onderdeel en in dat geval kun je beter een paar centen uitgeven aan zo'n kit.

Voor een stuur zou je kunnen kijken op louis.de , daar staan ook verschillende kits op.

Greetz,

krichaun
 
De inbussen verbinden inderdaad de sier met de echte kroonplaat. Als je brackets hebt liggen zou ik die zo maken dat je de inbussen kunt gebruiken om ze te monteren. Ik zou niet zo happig zijn op je kroonplaat frezen, dat is een vrij prijzig onderdeel en in dat geval kun je beter een paar centen uitgeven aan zo'n kit.

Voor een stuur zou je kunnen kijken op louis.de , daar staan ook verschillende kits op.

Greetz,

krichaun
Ah oke bedankt! Die stuurklemmen kan ik ook wel aanpassen bedenk ik me nu. Moet ik alleen nog even bedenken hoe ik draad in die dingen ga maken, aangezien daar nu geen draad in zit.

Oke bedankt! Zal daar eens gaan kijken.
 
Hier staat een LSL superbike stuur, en dit of dit kun je denk i kwel gebruiken als stuurklemmen.

Ik denk dat ik hier maar een setje van ga bestellen. Die LSL Kits bij Louis.de zijn €130 voor een GS, en dat is zonder het stuur. Is gewoon een set van sierkroonplaat met stuurklemmen.
 
kapiteinkoek heeft er een logeermotor bij, een cb500. Hij heeft wat achterstallig onderhoud en daar moet ik even wat aan doen. Voorvork keerringen vervangen, nieuwe voorband, kleppen controleren, voorrem reviseren, olie en filter vervangen en alle bewegende delen aan de buitenkant smeren + nog veel meer dingen die ik zo gauw even niet meer weet. Hij heeft altijd buiten gestaan dus alles is roestig en loopt stroef. Wat ook wel grappig is is dat het ding amper de bocht door wil, het stuur gaat zwaar en je moet letterlijk aan de zijkant gaan hangen om een bocht te nemen :P aan mij de taak om er weer een soepel ding van te maken :Y
 
Hier staat een LSL superbike stuur, en dit of dit kun je denk i kwel gebruiken als stuurklemmen.

Ik denk dat ik hier maar een setje van ga bestellen. Die LSL Kits bij Louis.de zijn €130 voor een GS, en dat is zonder het stuur. Is gewoon een set van sierkroonplaat met stuurklemmen.

Dat stuur is 22mm en die klemmen 50mm en 30mm. Weet je zeker dat dat gaat passen? Als het zo is dan hoor ik het graag van je :o
 
Dat stuur is inderdaad 22mm. De afmetingen die bij de stuurklemmen staat zijn afmetingen voor de hoogte ervan. Brommer stuurtjes zijn ook altijd 22mm, tenzij je bewust voor een fatbar oid kiest.
Heb jij ooit een stuur gezien van 50mm dik? :P

Bij de recht stuurklemmen komt het stuur wat meer naar je toe, dan bij de afgeschuinde stuurklemmen.


Succes ermee! Laat ff weten of t gelukt is!
 
Dat stuur is inderdaad 22mm. De afmetingen die bij de stuurklemmen staat zijn afmetingen voor de hoogte ervan. Brommer stuurtjes zijn ook altijd 22mm, tenzij je bewust voor een fatbar oid kiest.
Heb jij ooit een stuur gezien van 50mm dik? :P

Bij de recht stuurklemmen komt het stuur wat meer naar je toe, dan bij de afgeschuinde stuurklemmen.


Succes ermee! Laat ff weten of t gelukt is!

Hm, dat kan ook nog ja :P

Ben benieuwd of het lukt :Y
 
Weet iemand wat die bus voorsteld die rechts naast de veer (2) (foto 1) is afgebeeld?
Hij lijkt namelijk op de bus die onder mijn deksel zit om de gasschuifhoogte te begrensen, maar deze kan ik in geen enkele 25kw set vinden.

En heeft iemand nog onderdelen van carbs liggen?
Ik zoek
2x ring (3) (foto 1)
2x bus (deel van 25kw set (zie foto 2) in de carb deksels
2x gasnaalden (6) (foto 1) voor mijn carbs van '89 tot '93.

foto 1
full


foto 2
9kcd2v.jpg


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan