Suzuki GS500 topic #22 - Opening the new season

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben gister met het mooie weer ook nog even druk geweest.
Eerst heb ik een nog gemaakt om de stuuruitslag te beperken van de RS125 voorvork.
Daarna heb ik de takkoni uitlaat 9cm ingekort *O*

full


De stickerset is inmiddels ook binnen en afgelopen vrijdag zijn alle onderdelen vast naar de spuiter gegaan.... ik kan niet wachten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gister met het mooie weer ook nog even druk geweest.
Eerst heb ik een nog gemaakt om de stuuruitslag te beperken van de RS125 voorvork.
Daarna heb ik de takkoni uitlaat 9cm ingekort *O*

[afbeelding]

De stickerset is inmiddels ook binnen en afgelopen vrijdag zijn alle onderdelen vast naar de spuiter gegaan.... ik kan niet wachten.
je bent er helemaal ondersteboven van :+
 
Hij komt perfect lopend bij Bassie vandaan.
Blok zit er goed onder, en het is een soort klik/tik wat je hoort. Zal straks even kijken of ik het op de video kan krijgen.

Stationair wil hij niet, tenzij ik de schroef ver in draai, maar dan zakt hij niet meer in toeren.
Als ik hem met iets gas bij rond de 1400rpm hou loopt hij perfect.

Woon in twente, jij?
 
Hij komt perfect lopend bij Bassie vandaan.
Blok zit er goed onder, en het is een soort klik/tik wat je hoort. Zal straks even kijken of ik het op de video kan krijgen.

Stationair wil hij niet, tenzij ik de schroef ver in draai, maar dan zakt hij niet meer in toeren.
Als ik hem met iets gas bij rond de 1400rpm hou loopt hij perfect.

Woon in twente, jij?


hmm bijzonder :N Ik gok dat het slechte lopen puur de afstelling is.
Is jou GS vol vermogen of 25kw?
Probeer anders de basis afstelling eens op de carbs (staat vast ergens in de OP) dan zou de motor iig behoorlijk moeten lopen.
Weet je zeker dat de "klik/tik" uit het blok komt?

Ik kom overgens uit Assen, dus dat is niet echt om de hoek.
 
Hij is vol vermogen. Heb echter geen benzinekraan, dus het loopt van me tank direct in de onderste pijp van de carb.
Bassie stuurt er nu een op en ga dan nog eens kijken.

Merk tijdens het rijden dat hij bij gas geven vlak is, en bij meer gas pas oppakt.
Als ik me DB-killer eruit haal gaat het blok tikken en stoten, met db killer erin alleen backfire en bovenstaande.
 
Van achter de pc iemand helpen met zijn motor is lastig. Blijkt ook nu weer. Heb contact gehad met bioflap en het blijkt dat hij geen benzinekraan heeft en dat het vacuumslangetje niet aangesloten is. Hij zuigt dus valse lucht en loopt daarom moeilijk stationair.

Ik zou sowieso een kraan monteren want zo kun je de leiding nooit afsluiten.
 
Blijf me verbazen over het "gebeun" hier af en toe -O-

Wil je zonder problemen rijden zal er af en toe wat geld tegenaan gegooid moeten worden.
Het is niet anders.

Marc
 
Zo, net terug van een weekend Eifel. Wat kunnen die blokjes warm worden zeg!

Nog een klein probleempje met de afstelling (wat ik overigens al vanaf het begin heb).
Als ik door de toeren heen trek dan is het altijd wanneer ik volgas geef dat hij een "Mwwaaaaaaap" geluid maakt. Ook verliest hij vermogen en hikt een beetje. Ook op de snelweg. Dan rijd ik 150 op de teller en ik kan dan niet meer dan 8000 toeren want als ik dan volgas geef dan doet hij hetzelfde.

Iemand ideetjes?

EDIT: Het is dus ook met originele pijp.
 
Laatst bewerkt:
Blijf me verbazen over het "gebeun" hier af en toe -O-

Wil je zonder problemen rijden zal er af en toe wat geld tegenaan gegooid moeten worden.
Het is niet anders.

Marc
Kocht hem van iemand hier op MF. Hoopte dat het goed zou zijn.. Blijkt dus dat er aardig wat aan mankeert.
Het blok schakelt ook zoveel strakker als me oude blok xD
 
Kocht hem van iemand hier op MF. Hoopte dat het goed zou zijn.. Blijkt dus dat er aardig wat aan mankeert.
Het blok schakelt ook zoveel strakker als me oude blok xD

Ik heb er al die tijd zonder problemen mee gereden, dus vind het wel vervelend dat hij dan naar een tijdje zo verrot loopt, daarbij heb je er zelf nog wel een tijdje op gereden zonder problemen toch? Beetje jammer om dat dan af te schuiven, maargoed

En overigens, een benzinekraantje zit er wel degelijk op hoor?? Onder de tank
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er al die tijd zonder problemen mee gereden, dus vind het wel vervelend dat hij dan naar een tijdje zo verrot loopt, daarbij heb je er zelf nog wel een tijdje op gereden zonder problemen toch? Beetje jammer om dat dan af te schuiven, maargoed

En overigens, een benzinekraantje zit er wel degelijk op hoor?? Onder de tank

Om de tank af te kunnen sluiten voor demontage ja, daar is die kraan voor. Een GS500 hoort twee benzine kranen te hebben.

Nu loopt de benzine dus rechtstreeks door naar de carburateurs... Als de vlotternaaldjes niet helemaal goed afsluiten loopt het dus constant door. En door naar het blok. En door naar de olie. En ineens boem blok kapot...

De benzinekraan is verstuurd Maik. Daar gaat hij stationair al veel beter van lopen, want nu trek je valse lucht.
 
Om de tank af te kunnen sluiten voor demontage ja, daar is die kraan voor. Een GS500 hoort twee benzine kranen te hebben.

Nu loopt de benzine dus rechtstreeks door naar de carburateurs... Als de vlotternaaldjes niet helemaal goed afsluiten loopt het dus constant door. En door naar het blok. En door naar de olie. En ineens boem blok kapot...

De benzinekraan is verstuurd Maik. Daar gaat hij stationair al veel beter van lopen, want nu trek je valse lucht.

Dat laatste snap ik niet Bas,
De carbs rechtstreeks op de tank aansluiten is toch hetzelfde als wanneer je de kraan op PRI hebt staan (niet vacuum gestuurd). Waarom zou hij dan nu valse lucht trekken?

~[edit] ik lees nu pas (een paar berichten terug) dat de vacuum niet afgedopt is :+
De vacuum afdoppen zou al een hele stap de goede richting op zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Om de tank af te kunnen sluiten voor demontage ja, daar is die kraan voor. Een GS500 hoort twee benzine kranen te hebben.

Nu loopt de benzine dus rechtstreeks door naar de carburateurs... Als de vlotternaaldjes niet helemaal goed afsluiten loopt het dus constant door. En door naar het blok. En door naar de olie. En ineens boem blok kapot...

De benzinekraan is verstuurd Maik. Daar gaat hij stationair al veel beter van lopen, want nu trek je valse lucht.

Ah oke op die manier, naja dan nog blijft het raar. Heb die fiets bijna 4 jaar gehad en nooit wat mee gehad
 
Ah oke op die manier, naja dan nog blijft het raar. Heb die fiets bijna 4 jaar gehad en nooit wat mee gehad

Kan ook een gevalletje van dikke pech zijn, want tweedehands kopen blijft altijd een risico.

Moraal van het verhaal: altijd moeilijk om iemand van een afstand te helpen, omdat er wijzigingen aan een motor aangebracht kunnen zijn...
 
Zo, net terug van een weekend Eifel. Wat kunnen die blokjes warm worden zeg!

Nog een klein probleempje met de afstelling (wat ik overigens al vanaf het begin heb).
Als ik door de toeren heen trek dan is het altijd wanneer ik volgas geef dat hij een "Mwwaaaaaaap" geluid maakt. Ook verliest hij vermogen en hikt een beetje. Ook op de snelweg. Dan rijd ik 150 op de teller en ik kan dan niet meer dan 8000 toeren want als ik dan volgas geef dan doet hij hetzelfde.

Iemand ideetjes?

EDIT: Het is dus ook met originele pijp.

Ja, hij kan gewoon niet harder dan 150 op de teller. Neem dan ook aan dat hij 25kW is. Bart-92 en ik zijn vandaag ook terug gekomen uit de Eifel. Terugweg een deel autobahn gepakt, Bart-92 kon ook niet harder dan 150 op de teller met zijn 25kW GS.

Trouwens geen laseragentjes ofzo gezien. Alleen de vaste palen die de navigatie netjes aangaf en op best stomme plekken staan (vaak bij stoplichten waar je sowieso wel wat afremt).
 
Ja, hij kan gewoon niet harder dan 150 op de teller. Neem dan ook aan dat hij 25kW is. Bart-92 en ik zijn vandaag ook terug gekomen uit de Eifel. Terugweg een deel autobahn gepakt, Bart-92 kon ook niet harder dan 150 op de teller met zijn 25kW GS.

Trouwens geen laseragentjes ofzo gezien. Alleen de vaste palen die de navigatie netjes aangaf en op best stomme plekken staan (vaak bij stoplichten waar je sowieso wel wat afremt).

Nee, hij is geen 25kw. Hij gaat niet voorbij de 8000 toeren, terwijl het max vermogen rond de 9000 ligt. De manier hoe hij zich gedraagt is niet zoals een 25kw dat doet.
 
ik haalde overigens 160 op de teller down-hill Tropic :9 kan niet wachten tot ik vol vermogen mag rijden! :+ tel de 4 en halve maandjes al af *O*
 
Hè sjips. Net de benzinetank losgehaald en nu is de onderste benzineslang naar het kraantje gescheurd.

Onderste op het plaatje is het slachtoffer.

Bassie, heb jij heel misschien zo'n klein slangetje liggen?
full


EDIT: Laat maar, wat zit ik nou moeilijk te doen. Even een slangetje halen.
 
Laatst bewerkt:
Jongens even voor de duidelijkheid, want ik sta op het punt er 1 te kopen..

Een achterveer van een gsx600f (katana) past toch 1 op 1 (zonder aanpassing) op de gs?
 
Ik heb er al die tijd zonder problemen mee gereden, dus vind het wel vervelend dat hij dan naar een tijdje zo verrot loopt, daarbij heb je er zelf nog wel een tijdje op gereden zonder problemen toch? Beetje jammer om dat dan af te schuiven, maargoed
Blok heeft geen enkele keer stationair goed gelopen. Bleef telkens hakkelen onder de 1.000 toeren. Toen het warmer weer werd kwamen er steeds meer rateltjes in het blok. Vergeleken met het blok van Bassie is goed te merken dat hij op is ;)

Benzinekraan zit er bijna onder, ben benieuwd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan