Suzuki GS500 topic #22 - Opening the new season

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij liep stationair met benzinekraan, maar hij viel weg als je gas gaf.. Nu start hij helemaal niet meer.
Begin zo langzamerhand een hekel te krijgen aan die motor. :P
 
Ik gok dat de afstelling van de carbs zuigt, of je trekt nog steeds valse lucht.
Heb je de kraan wel goed aangesloten?
www_gs500_de_HoseRouting.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik gok dat de afstelling van de carbs zuigt, of je trekt nog steeds valse lucht.
Heb je de kraan wel goed aangesloten?
[afbeelding]

Afstelling van de carbs kan het niet aan liggen. Die komen ook bij mij weg.

Volledig schoongemaakt en gesynchroniseerd op het blok dat bioflap heeft.

Denk dat er iets niet goed aangesloten is...
 
Hij liep stationair met benzinekraan, maar hij viel weg als je gas gaf.. Nu start hij helemaal niet meer.
Begin zo langzamerhand een hekel te krijgen aan die motor. :P
Precies dit heb ik ook. Soms loopt die stationair, geef ik licht gas, slaat die uit. Het lijkt zelfs zo dat wanneer ik me gashendel dichter dan dicht draai hij ook uitvalt.

Daarnaast werkt bij mij de 'start' knop daarna niet meer. Na 10 keer klikken (verschilt) reageert de startmotor ineens wel weer.
 
Ik gok dat de afstelling van de carbs zuigt, of je trekt nog steeds valse lucht.
Heb je de kraan wel goed aangesloten?
[afbeelding]
Ja, heb de reserve slang aan het langere pijpje(Links), en de normale aan de kortere(Rechts).

Ik zal het straks eens proberen als ik hem op PRI zet.
Hoe moeten de kabels eigenlijk lopen? Ik heb ze nu vanaf de kraan tussen luchtfilter en frame door naar de voorkant, bij de carbs een bocht terug naar boven richting de tank. Misschien dat deze verkeerd liggen?
 
Hierbij de laatste poging mode schuur op te ruimen :-)
Ik heb de volgende onderdelen liggen .

Zadel (zonder schade of krassen) €20,-
LH en RH achter kappen (zie foto OP) €15,-
Spatbord achter €5,-
Stalen achterframe (waar het achterlicht op gemonteerd zit) €5,-
Handgreep (spoiler) achter €10,-
Achterlicht (kabels doorgeknipt) €5,-
Achterwiel (wit) met Bridgestone BT090 140/70/17 €25,-
Achter remschijf (zit bij het wiel)
Achter remklauw €10,-
Voor remklauw €10,-
Clip-ons zonder pennen €1,-
Snelheids meter kabel €5,-
Toerenteller kabel €5,-

Prijs voor alles €115,- €75,-

Mocht er interesse zijn dan graag even via PB, het liefst verkoop ik alles in 1 keer ;-)

Gr Dirk[
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben weer aanwezig .

De GS gooide de benzine eruit, daarom de benzineslangen vervangen maar nog steeds lekt hij.
In mindere mate maar toch zonet de klemmen er beter op gezet en hopelijk is het nu af.

Verder rijd die npg prima:D
 
Om de hoeveel km moet de voorvork olie worden vervangen/bijgevuld? Moet de voorvork hiervoor helemaal gedemonteerd worden?

Er is geen officieel interval voor voorvork olie. Bijvullen hoeft niet want als er iets uit de vork is verdwijnt dan zijn je keerringen lek en moet de vork worden gedemonteerd om deze te vervangen. Voorvork olie vervangen kan wel helpen om het gedrag van de voorvork te verbeteren omdat de kwaliteit van de olie achteruit gaat met de tijd. Hiervoor hoef je de vork niet te demonteren. Je kan de motor ondersteunen zodat het voorwiel vrij hangt, doppen bovenop de vork los, wiel+as eruit, imbusbout onder uit de poten draaien en leeg laten lopen. Imbus er weer in met een nieuw pakkingsringetje en dan bijvullen tot de juiste hoogte (zie wpbh). Doppen er op met nieuwe O-ring er omheen en wiel er weer in.
 
Laatst bewerkt:
Toch hier nog steeds problemen.
Gister me bougies vervangen deze waren lichtelijk wit.
Ook de carbs nagekeken en deze waren helemaal schoon.
Daarna nogmaals de brandstofkraan opengemaakt en de vacuum aansluiting goed schoongemaakt, hier kwam een klein beetje vuil uit.

Hierna alles weer in elkaar gezet en een testritje gaan maken, motor sloeg na het rondpompen van de benzine goed aan en liep lekker.
Na een minuut draaien heb ik rustig wat gas gegeven, ook dit ging goed.

Helm gepakt om een testrondje te gaan maken, en vreemd genoeg viel die toen al uit direct na het starten. Hij zakt omlaag in toeren en valt gewoon 'uit'. Alsof die geen brandstof doorspuit. De motor maakt geen schokken als die uitvalt maar draait gewoon 'stil' uit.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn??

Wat ik ook nog heel erg vreemd vind:
De start schakelaar op me stuur werkt sporadisch wel en niet. Bij het indrukken van de start knop gebeurd er soms 10 keer helemaal niks, en dan ineens maakt die een klein contact. Terwijl die 5 minuten later bij wijze van constant direct de startmotor laat draaien.
Zelf heb ik ook het idee dat wanneer de motor stationair loop en ik het gashendel verder dan dicht draai, de motor uitvalt, dit lijkt me alleen iets onmogelijks?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, of een klein aanknopingspuntje heeft om te gaan zoeken/na te kijken.
 
Net eens alle motorjeans die de winkel had gepast, modellen die mij pasten qua lengte/breedte zat de kniebescherming te hoog, andere modellen pasten niet, en andere waren foeilelijk. (Is om in september mee ww-verkeer mee te doen, omkleden op het werk is moeilijk dusja..)

Wil een mens dan al eens geld uitgeven, past het allemaal niet :( :+
Zal mijn benen wat moeten laten inkorten (en wat kilo's aankomen), zal gemakkelijker zijn dan een gepaste broek vinden :') :9
 
Ik hoop dat iemand me kan helpen, of een klein aanknopingspuntje heeft om te gaan zoeken/na te kijken.

Omdat je ook problemen hebt met je startschakelaar, schroef het armatuur waar de startschakelaar inzit eens open. Misschien is die wel rot/vuil.
Als de noodknop ook rot is zou hij spontaan kunnen uitvallen.

Slecht lopen verklaard dit niet. Het zou dan wel of niet moeten zijn.
 
Omdat je ook problemen hebt met je startschakelaar, schroef het armatuur waar de startschakelaar inzit eens open. Misschien is die wel rot/vuil.
Als de noodknop ook rot is zou hij spontaan kunnen uitvallen.

Slecht lopen verklaard dit niet. Het zou dan wel of niet moeten zijn.

+1
 
Dat ga ik nog is doen. Ik had hem er al afgehaald en hij is helemaal schoon. Nog maar is checken hoe de kabels zijn (verbinding kabel/schakelaar).

Hij loopt dus soms goed, en soms heeft die iets tekort en valt die uit.
Wat ik ook nog vergeten ben, onder het rijden wanneer ik rem en terugschakel naar zn 1 komt er af en toe een keiharde knal/vlam uit de uitlaat. Niet het bekende geroffel, maar een felle harde knal. Dit lijkt mij dat die teveel brandstof inspuit op heg moment dat ik aan het afremmen ben en dit er dan via de uitlaat uit knalt.

Wat dus raar is, want het ene moment is er teveel brandstof en het andere moment te weinig.

overigens wordt deze knal vaak gevolgd door het ook weer uitvallen.
 
even een vraagje.
Ik heb vandaag een olietemperatuurmeter rechtstreeks in de olie gehangen, en het blijkt dat mijn temperatuur maar niet boven de 59 graden uit komt!
Hebben meer mensen zo'n soort meter?
En kan het kwaad dat de temperatuur niet hoger dan 59 graden komt?

ipv de normale vuldop, deze meter:
media.nl


Ik had ook zo'n meter op de GS, maar die kwam geregeld boven de 90 uit!
 
Zou inderdaad rond de 90 graden aan moeten geven, ik weet niet hoe dat bij een sv650 zit maar ik herinner mij dat de auto hier ook een keer te koud bleef door een kapotte thermostaat. Deze bleef open staan dus de motor kwam pas na vele kilometers op temperatuur.
 
Ik denk dat het wel goed is, want de staaf van de teller hangt boven de olie, en wordt alleen geraakt wanneer hij in contact komt met opspatten olie :P
Een kameraad met exact zelfde motor en zelfde tellertje blijft op dezelfde temperatuur steken.

btw, na 45 minuten stevig rijden bleef hij nog op 59 graden steken, dus denk dat het wel goed zit :)
 
Hee,
Sinds dat ik mijn nieuwe uitlaat erop heb zitten merk ik dat als ik bij het stoplicht sta en hij stationair loopt hij wel eens "overslaat". Een tikje en dan zakt hij heel even in toeren en meteen weer normaal. Ik zat te denken dat het is omdat hij nogal arm loopt en daarom ooit niet goed kan ontbranden. Ik heb mn sproeiers nog niet vergroot.

Hoop dat dit het kan zijn, want dan weet ik wat het probleem is.

Iemand een idee?

Gr Gerlof

kleppen stellen
 
Vandaag wat zitten prutsen met bluetooth setje die'k nog liggen had en wat speakers om in m'n helm te monteren (zoals te vinden is op een tutorial hier op MF).
Het principe werkte wel, helaas zoals verwacht is de speaker niet luid genoeg. -O-
Misschien eens zoeken naar luider speakertje of versterker ertussen. Zou wel handig zijn voor navigatie op m'n gsm, aangezien ik nooit op het scherm kijk maar enkel luister naar de instructies(nu via bedrade oortjes).
 
GSje vandaag weer vertroeteld met nieuwe olie + filter.Kan ie er weer effe tegen.

Blijf me toch verbazen over dat ding; 106.000km gelopen; 1 druk op de knop en ding staat rustig te draaien zonder choke. En dat terwijl ie al een tijdje niet gelopen heeft. *O*

Vande week nog maar effe lekker rondje draaien met dit mooie weer!

Marc
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar jij gebruikt je GS ook alleen maar in een cleanroom zo kan ik dat ook :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan