Suzuki GS500 topic #22 - Opening the new season

Status
Niet open voor verdere reacties.
Perfect zou ik niet zeggen. Misschien lange bovenbenen, maar met mijn +- 1,90m heb ik het gevoel alsof mijn benen niet passen tussen tank en voetsteunen. Heb dan ook geregeld kramp in de benen, maar het is doenbaar vind ik.
Njah, het zal voor iedereen anders zijn. Veel ruimte heb ik ook niet, maar het gaat wel. En ik heb er geen last van. Ik moet er wel bij zeggen dat ik andere tailrisers heb waardoor m'n gs iets hoger is.

edit: testrijden zou ik zeggen!
 
Laatst bewerkt:
Perfect zou ik niet zeggen. Misschien lange bovenbenen, maar met mijn +- 1,90m heb ik het gevoel alsof mijn benen niet passen tussen tank en voetsteunen. Heb dan ook geregeld kramp in de benen, maar het is doenbaar vind ik.
Met me paar centimeters extra heb ik hetzelfde gevoel. Knieën passen niet achter de inhammen, maar het wil zeker. Gewoon iets vaker je pootje uitsteken en er is niets aan de hand.

Het ziet er alleen uit alsof je op een minibike zit. :+
 
Njah, het zal voor iedereen anders zijn. Veel ruimte heb ik ook niet, maar het gaat wel. En ik heb er geen last van. Ik moet er wel bij zeggen dat ik andere tailrisers heb waardoor m'n gs iets hoger is.

edit: testrijden zou ik zeggen!
Toen'k met de onaangepaste SV achtervering reed (die de achterkant veeeel hoger plaatste) had'k het gevoel dat't beter paste (kon ook maar meer met de tippen aan de grond om een idee te geven hoe hoog het werd). Helaas zorgde het voor teveel problemen met achterbrug/kettinguitlijning, dan maar een paar cm er af gedaan :+

@bioflap: inderdaad, toen'k tijdelijk terug de originele gs-achtervering plaatste had'k het gevoel met een chopper te rijden (en toesliders ook aan de grond in de eerste flauwe bocht :') ). Minibike style :9
 
Toen'k met de onaangepaste SV achtervering reed (die de achterkant veeeel hoger plaatste) had'k het gevoel dat't beter paste (kon ook maar meer met de tippen aan de grond om een idee te geven hoe hoog het werd). Helaas zorgde het voor teveel problemen met achterbrug/kettinguitlijning, dan maar een paar cm er af gedaan :+

@bioflap: inderdaad, toen'k tijdelijk terug de originele gs-achtervering plaatste had'k het gevoel met een chopper te rijden (en toesliders ook aan de grond in de eerste flauwe bocht :') ). Minibike style :9
ik vond vorige week mijn AT nog te klein. ook al was mijn gsje ruim zat. 72 uur met langste pauze max 3 uur. en totaal rond de 5-6 uur onderbreking per dag dus 18 uur rijden :] en dat dagen achter elkaar. zonder echte problemen. had last van mijn knieen maar ik ben er nu achter dat het door mijn strakke thermo ondergoed komt _O- (ja 5 jaar later _O- )

en even staan helpt tegen een zere kont. en vorige week heb ik de hele terugreis op mijn achterste stepjes gestaan en in de wind gelegen :} (mocht weleens 6250km in 7 dagen waarvan de laatste dag 21:34 was en daarin 2050km aflegde _O-
 
De nieuwere gsjes hebben al een wat bredere tank enzo dus als je groot bent is dat ook een idee. Ik ben net een smurf, zelfs op de gs :+
 
Helaas zijn die nieuwere gs'jes ook weer duurder xD
Het budget is 1000 tot max 1500 incl. Eventuele onderhoudswerkzamheden. (Maar dan vooral de kosten van de onderdelen want een kennis gaat de motor helemaal nakijken.)
 
Hee,
Zojuist benzineslangetjes vervangen. Maar nu heb ik mn tank er weer opzitten goed aangeduwd en vastgedraaid met de bouten. Toch heeft hij nog veel speling voor. Ik kan hem een beetje heen en weer en op en neer bewegen. Is dit de bedoeling?

EDIT: Laat maar, weer te snel gevraagd. Was het rubber vooraan de tank wat niet goed zat.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen naar de Gamma Racing Day geweest?
Vanochtend 2 keer de motor van me pa kapot gegaan. Uiteindelijk motor van een oom meegenomen.

Zal nog wel een rode Gs met aftermarket uitlaat wegrijden! Wat een ubervet geluid zeg.
 
altijd leuk daar, alleen erg vervelend van die zijspanrace -O- ;( '(
Inderdaad, vroeg me al af waarom het zolang moest duren voordat ze verder gingen. Maar dat is nu wel duidelijk :X

Ik vond de zon ook behoorlijk vervelend trouwens, ben ondanks regelmatig insmeren aardig rood -O-

Om het enigszins ontopic te houden: Op de heenweg kwam ik nog een groepje motoren tegen waar een GS500 tussen reed, wat reden zij debiel.. Ze reden een heel stuk +/- 130 km/h, halen ze een busje in en zakken ze opeens terug naar 100-110 bij het weer naar rechts gaan voor dat busje. Busje vol op de rem en gaat naar rechts en wil hun weer inhalen, gaan ze weer gas geven als dat busje naast hun zit :/
 
Laatst bewerkt:
Gister even heerlijk met de motor weg geweest ondanks dat die heel iets lekt, en het irritante is het onderdeel aan het stuur waar de knoppen voor de knipperlichten en dergelijke aan zitten zit los( kun je draaien) kan ik die nog aandraaien en zoja waar en wat is er anders aan te doen?
 
Gister even heerlijk met de motor weg geweest ondanks dat die heel iets lekt, en het irritante is het onderdeel aan het stuur waar de knoppen voor de knipperlichten en dergelijke aan zitten zit los( kun je draaien) kan ik die nog aandraaien en zoja waar en wat is er anders aan te doen?

Aan de onderkant zitten twee lange schroeven.
 
Gister even heerlijk met de motor weg geweest ondanks dat die heel iets lekt, en het irritante is het onderdeel aan het stuur waar de knoppen voor de knipperlichten en dergelijke aan zitten zit los( kun je draaien) kan ik die nog aandraaien en zoja waar en wat is er anders aan te doen?

Dat komt heel vaak voor. Het bovenste deel van die bedieningsknoppen heeft een klein uitstekend kunststof pinnetje dat in het stuur valt. Dit voorkomt dat de knoppen rond kunnen draaien. Vaak is dit pinnetje afgebroken. Harder aandraaien van de knoppen (met de twee lange schroeven aan de onderkant) heeft geen zin.

Je zou een klein gaatje kunnen boren en een heel klein schroefje in het bovenste deel kunnen schroeven. Dit schroefje laat je dan samenvallen met het gaatje in het stuur. En klaar is kees *O*
 
Heb geen enkele MF-er gezien.. :P
Weinig politie overigens. Het achterlijke is wel dat je daarna met de motor over een zandpad wordt gestuurd.

Over een zandpad? Waar stond jij geparkeerd dan? Op het grindpad op de parkeerplaats zelf na, heb ik alleen maar op verharde wegen gereden. Stond achter de hoofdtribune :)
 
Dat komt heel vaak voor. Het bovenste deel van die bedieningsknoppen heeft een klein uitstekend kunststof pinnetje dat in het stuur valt. Dit voorkomt dat de knoppen rond kunnen draaien. Vaak is dit pinnetje afgebroken. Harder aandraaien van de knoppen (met de twee lange schroeven aan de onderkant) heeft geen zin.

Je zou een klein gaatje kunnen boren en een heel klein schroefje in het bovenste deel kunnen schroeven. Dit schroefje laat je dan samenvallen met het gaatje in het stuur. En klaar is kees *O*

Heeft wel zin, met alleen dat pinnetje zit er nog een hoop speling op. Gewoon die 2 schroeven wat harder aandraaien en hij zit muurvast. Heb het zelf paar weken geleden wat aangedraaid en zit nog steeds goed. En dat pinnetje was niet afgebroken.
 
Heeft wel zin, met alleen dat pinnetje zit er nog een hoop speling op. Gewoon die 2 schroeven wat harder aandraaien en hij zit muurvast. Heb het zelf paar weken geleden wat aangedraaid en zit nog steeds goed. En dat pinnetje was niet afgebroken.

Er is een verschil tussen (rond kunnen draaien) of (bewegen). Als ze wat los zitten kun je inderdaad proberen om de bouten aan te draaien. Draaien ze helemaal rond dan is het pinnetje afgebroken en heeft aandraaien niet veel zin
 
eventueel kun je ook locktide oid tussen de stuurpennen en de controls doen, did the trick for me

even iets anders: ik heb nog een kaal GS frame in de schuur liggen, is uit 1990 met kenteken
is hier nog markt voor of kan ik hem net zo goed naar het oud ijzer brengen?
 
eventueel kun je ook locktide oid tussen de stuurpennen en de controls doen, did the trick for me

even iets anders: ik heb nog een kaal GS frame in de schuur liggen, is uit 1990 met kenteken
is hier nog markt voor of kan ik hem net zo goed naar het oud ijzer brengen?

Weinig tot geen vraag naar. Ik heb nog nooit een vraag gehad om een frame. Sterker nog: nog nooit 1 verkocht. Ik maak er ook altijd oud ijzer van :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan