Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achterop ergens hem in de vergrendeling drukken inderdaad. Bij de mijne gaat het vrij rot :+
met 2 pennen dat was ook zo. bij mijn at kan het gewoon van een oude stoelhoek met een gat erin *O*

gewoon beginnen met een oude plaat hout en wat oud ijzer *D
 
Laatst bewerkt:
De fzr is gisteren verkocht dus vandaag mijn gs'je uit zijn winterslaap gehaald, heb besloten om de spiegels er niet meer terug op te zetten, wat vinden jullie? (afgezien van dat het illegaal is). Die vering van de voorvorken is wel echt om te huilen vergeleken met die fzr -O-




 
Laatst bewerkt:
De fzr is gisteren verkocht dus vandaag mijn gs'je uit zijn winterslaap gehaald, heb besloten om de spiegels er niet meer terug op te zetten, wat vinden jullie? (afgezien van dat het illegaal is). Die vering van de voorvorken is wel echt om te huilen vergeleken met die fzr -O-

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/62/ij54.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/q6l4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/dvvb.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/691/hi1t.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ja gave bike!! En je hebt je motor snel verkocht zeg? Of lijkt dat maar zo?

Die spiegels ga je missen hoor :Y

En inderdaad die vering is om te janken. Als je de losse voorvork in je handen hebt en je zet hem op de grond dan druk je de vering zo tot de eindstop. Ik sta daar elke keer weer verbaasd van te kijken na een revisie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn spiegels er ook afgelaten. :Y

Er zit nu alleen een klein rond fietsspiegeltje op om de dode hoek op te vangen.
Bevalt best goed. Ik rij :] wel met een streetbar stuur rond en geen clip ons.
 
Ja gave bike!! En je hebt je motor snel verkocht zeg? Of lijkt dat maar zo?

Die spiegels ga je missen hoor :Y

En inderdaad die vering is om te janken. Als je de losse voorvork in je handen hebt en je zet hem op de grond dan druk je de vering zo tot de eindstop. Ik sta daar elke keer weer verbaasd van te kijken na een revisie.

De fzr heeft 23 uur te koop gestaan :P
Kom binnenkort wel ff keer bij je langs, mag je er wat dikkere olie ingooien voor me ;)
 
Ik moet mijn voorvork ook nog uit elkaar halen inderdaad.
Effe 1 tandje dikkere olie werkt vaak ook best goed.
Maar het hele boeltje lekker uitsoppen en brandschoon weer monteren helpt ook weer merkbaar.

Zag op een filmpje op YT iemand de vork reviseren van een GS.
Heb daar dus nog wel wat speciaal gereedschap voor nodig begrijp ik?
 
Niet gekocht maar wel gemaakt door collega voor mij om in beton te gieten in voortuin zodat de motor vast kan staan :)
Daaromheen ga ik een constructie maken zodat ze er niet met een betonschaar bij kunnen.
Mijn slot dan want hier knip je never nooit doorheen.

Als het droog is hoef ik straks dus niet elke keer de brandpoort, achtertuin en 180graden de fietsenschuur in.
20140220_013714_zpsb09fphat.jpg


:)
 
Laatst bewerkt:
Mijn GS ligt weer gedeeltelijk uit elkaar haha, kleppendeksel word gecoat (rood) en komt een andere choke kabel op, heb het kapje over de startmotor opnieuw gespoten.

Nu wachten tot ik het weer terug heb en dan kan ik hem weer in elkaar zetten

Verder ben ik dus ook bezig met onderhoud aan de auto ook dat staat niet stil haha
 
Plannen zijn veranderd. Dochterlief (wil ooit ook gaan motorrijden) wil mee naar de motorbeurs, dus gaan we vrijdagmiddag.

De GS500 had gisteren wat kuren. Het voelde aan alsof de gasschuif niet lekker liep, bij weinig gas had hij een dood punt en op dat dode punt knalde hij wat in de uitlaat. Stationair liep hij goed (ik was bang dat hij dat niet zou doen) en met wat meer gas deed hij het ook goed.
Dit heeft hij op de heenweg een paar keer gedaan, op de terugweg liep hij weer als een zonnetje. Het kan een gevalletje carbicing zijn, hij begon er pas na een 50-tal kilometers last van te hebben - mijn GS staat in een verwarmde en overvolle schuur.

Ik heb vanmorgen de gewichtige Duitser maar weer van stal gehaald.
 
Ik moet mijn voorvork ook nog uit elkaar halen inderdaad.
Effe 1 tandje dikkere olie werkt vaak ook best goed.
Maar het hele boeltje lekker uitsoppen en brandschoon weer monteren helpt ook weer merkbaar.

Zag op een filmpje op YT iemand de vork reviseren van een GS.
Heb daar dus nog wel wat speciaal gereedschap voor nodig begrijp ik?
zet er progressieve veren in. en gooi die vulbussen weg
 
Ik moet mijn voorvork ook nog uit elkaar halen inderdaad.
Effe 1 tandje dikkere olie werkt vaak ook best goed.
Maar het hele boeltje lekker uitsoppen en brandschoon weer monteren helpt ook weer merkbaar.

Zag op een filmpje op YT iemand de vork reviseren van een GS.
Heb daar dus nog wel wat speciaal gereedschap voor nodig begrijp ik?
IK had eens geinformeerd bij HyperPro wat een setje veren kostte voor de GS daar, 175 euro maarliefst (wel inclusief olie 8-) )... Vind ik persoonlijk teveel geld om nog aan dit fietsje uit te geven. Dan nog maar even een seizoentje zo rijden tot ik mijn zware rijbewijs binnen heb ;)
 
IK had eens geinformeerd bij HyperPro wat een setje veren kostte voor de GS daar, 175 euro maarliefst (wel inclusief olie 8-) )... Vind ik persoonlijk teveel geld om nog aan dit fietsje uit te geven. Dan nog maar even een seizoentje zo rijden tot ik mijn zware rijbewijs binnen heb ;)
wilbers met olie 110 euro uit duitsland een paar jaar terug
 
De fzr is gisteren verkocht dus vandaag mijn gs'je uit zijn winterslaap gehaald, heb besloten om de spiegels er niet meer terug op te zetten, wat vinden jullie? (afgezien van dat het illegaal is). Die vering van de voorvorken is wel echt om te huilen vergeleken met die fzr -O-

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/62/ij54.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/q6l4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/dvvb.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/691/hi1t.jpg"]afbeelding~][/URL]

Is dat nog altijd mijn oude achterband?
Is hij jou net zo goed bevallen als mij?
 
Ik heb mijn spiegels er ook afgelaten. :Y

Er zit nu alleen een klein rond fietsspiegeltje op om de dode hoek op te vangen.
Bevalt best goed. Ik rij :] wel met een streetbar stuur rond en geen clip ons.

Ik vond de originele ook niks. Te groot voor mij en teveel in het zicht.
Afgelopen seizoen met deze gereden:
301-736l.jpg


Maar komend seizoen monteer ik er nog maar één denk.
 
ik ga wat onderdelen bestellen. 1991 model
advies gevraagd
Welke remblokjes raden jullie aan, zowel achter als voor?
met een 22mm stuur zullen de remleidingen waarschijnlijk langer moeten zijn?
welke vorm 22mm bevalt jullie het best?
bedankt alvast
 
Ik vond de originele ook niks. Te groot voor mij en teveel in het zicht.
Afgelopen seizoen met deze gereden:
[afbeelding]

Maar komend seizoen monteer ik er nog maar één denk.

Ik heb precies die op mijn GS geschroeft,zeer fijne spiegeltjes,en je ziet er nog verrassend veel door :)

Tip.
Die verkleinring moet je even een 2 mm vanaf snijden zodat de ring beter ingeknepen kan worden,anders draai je hem met grof geweld vast en dan draaid je spiegels alsnog op je stuur.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij misschien de Plus & minpunten van deze motor vertellen?
Nog iets meer als 1 jaar en ik mag a2 rijden Dus dit is een geschikte motor,
Maar zou der graag nog wat over willen horen kwa ervaringen.
Zijn er zo misschien dingen waar je extra op moet letten bij bepaalde bouwjaar type's?
 
ik ga wat onderdelen bestellen. 1991 model
advies gevraagd
Welke remblokjes raden jullie aan, zowel achter als voor?
met een 22mm stuur zullen de remleidingen waarschijnlijk langer moeten zijn?
welke vorm 22mm bevalt jullie het best?
bedankt alvast

Remblokken zijn bij gewoon origineel.

En ik rij met een streetbar rond. Zit je iets naar voren toe zonder op je polsen te hangen.
Voelt lekker in control aan.
Is een vrij recht stuur met een licht knikje waar de handvaten komen.

Het superbike stuur vind ik iets teveel omhoog en naar je toe komen.

Maar dat is mijn gevoel.
 
ik ga wat onderdelen bestellen. 1991 model
advies gevraagd
Welke remblokjes raden jullie aan, zowel achter als voor?
met een 22mm stuur zullen de remleidingen waarschijnlijk langer moeten zijn?
welke vorm 22mm bevalt jullie het best?
bedankt alvast

Ik reed met een zelfgemaakt SBK stuur rond.
Redelijke rise omhoog en licht naar me toe gebogen. Eigenlijk gewoon zoals elk ankder sbk stuur.

Beviel perfect, ik ga nu vandaag op de beurs kijken of ik nog een nieuw (niet zelfgemaakt) stuurtje op de kop kan tikken. En dan neem ik weer hetzelfde qua afmetingen.

Als het maar een beetje breed is, de rise draai ik iets naar voren zodat je toch wat meer voorover zit.
 
Ik heb op ebay toen een nieuw dekje gekocht en dit (met vulling) over de oude gespannen.
Zit echt perfect en was niet te duur *O*
Toen nog met korting gekocht van de duitse GS500 site *D

[afbeelding]

Gaaf ding he?


Waar vind ik die dingen?
Heb al even zitten zoeken maar zonder succes.
Wel stuk gemakkelijker dan zelf kunstenaar lopen spelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan