Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De fzr is gisteren verkocht dus vandaag mijn gs'je uit zijn winterslaap gehaald, heb besloten om de spiegels er niet meer terug op te zetten, wat vinden jullie? (afgezien van dat het illegaal is). Die vering van de voorvorken is wel echt om te huilen vergeleken met die fzr -O-

[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/62/ij54.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/q6l4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/46/dvvb.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/691/hi1t.jpg"]afbeelding~][/URL]

Gisteren zag ik hem staan bij calypso! kon natuurlijk niet laten om even te gaan kijken, mooi ding hoor!
 
Whouzz wilde het zadel hebben als jij het niet nodig had, hij is dus nu gereserveerd.

Vandaag het zadel op de motorbeurs persoonlijk van roy overhandigd gekregen *O* *O*

Was overigens weer een geslaagde beursdag!!
Op naar volgend jaar ;)
 
om doe hoeveel km doen jullie kleppen stellen/controleren?
op de mijne staat nu 12.000 km en komt uit 2004.

Toevallig ga ik morgen bij de gs van Idoo de kleppen stellen, gs500f uit 2004 met 16.000 op de teller geloof ik. Interval is om de 7.000 kilometer, dus als het de vorige beurt gedaan is kan je nog 2.000 rijden.
 
Laatst bewerkt:
En al gekeken of hij goed past? Veel plezier ermee :)


Passen gaat nog altijd niet.
Hij ligt nog helemaal uit elkaar. Komende week even 2 kleppen halen. Een nieuw kopje bestellen, ik neem toch maar weer gewoon dezelfde als ik al had. En dan kan het spuiten beginnen.

Hopelijk kan ik over 2 weken op de motor de schuur uit rijden. :]
 
Toevallig ga ik morgen bij de gs van Idoo de kleppen stellen, gs500f uit 2004 met 16.000 op de teller geloof ik. Interval is om de 7.000 kilometer, dus als het de vorige beurt gedaan is kan je nog 2.000 rijden.

Stellen met een tooltje of door de nokkenassen los te schroeven?

DSCN4523.jpg
 
Plannen zijn veranderd. Dochterlief (wil ooit ook gaan motorrijden) wil mee naar de motorbeurs, dus gaan we vrijdagmiddag.

De GS500 had gisteren wat kuren. Het voelde aan alsof de gasschuif niet lekker liep, bij weinig gas had hij een dood punt en op dat dode punt knalde hij wat in de uitlaat. Stationair liep hij goed (ik was bang dat hij dat niet zou doen) en met wat meer gas deed hij het ook goed.
Dit heeft hij op de heenweg een paar keer gedaan, op de terugweg liep hij weer als een zonnetje. Het kan een gevalletje carbicing zijn, hij begon er pas na een 50-tal kilometers last van te hebben - mijn GS staat in een verwarmde en overvolle schuur.

Ik heb vanmorgen de gewichtige Duitser maar weer van stal gehaald.

Hi Sav, Was leuk je gisteren te zien. Jammer dat de band (onze stand op de motorbeurs was naast een optredende band....... :N )zo'n kabaal maakte anders hadden we nog een hele tijd kunnen kletsen. Wellicht dat dit nog een keer kan zonder (herrie) band.
Als je eens in brabant ben kom je maar gezellig langs voor een bak koffie! :W

Adres via PB. Groetjes Marc

PS waar was de rest op de beurs????
 
Hi Sav, Was leuk je gisteren te zien. Jammer dat de band (onze stand op de motorbeurs was naast een optredende band....... :N )zo'n kabaal maakte anders hadden we nog een hele tijd kunnen kletsen. Wellicht dat dit nog een keer kan zonder (herrie) band.
Als je eens in brabant ben kom je maar gezellig langs voor een bak koffie! :W

Adres via PB. Groetjes Marc

PS waar was de rest op de beurs????
Ja,
Het was reuze gezellig op de beurs. En die band.... ach, die aapjes willen ook doorbreken. Grote plannen, weinig kansen.
Ik ben af en toe in het Brabantse land. Eens een keer een bakkie doen zonder een stel lawaaischoppers op de achtergrond lijkt mij een prima idee. Misschien kunnen we een toertochtje uitzetten voor de GS500-club.


Ga jij nog mee met de 18 mei toertocht? Dan kunnen we in een groep richting Apeldoorn rijden, ik zag dat Sjors078 ook die kant uit reed.


We gingen ook naar de beurs om eens te kijken voor een leuke bromtuf voor dochterlief. Zij wil straks mijn GS500 "laten overwennen", maar ik weet nog niet of ik dat toe ga laten. Ik weet sinds vrijdag dus dat als ik de GS500 vervang door een Yamaha MT03, ik de GS500 mag houden.
Lekker ding, daar moet je toch wel van houden.......

Misschien ga ik wel voor een GSX-R 600, daar mag ze de eerste twee jaar toch niet op rijden. En laat ik er nu net een goede weten voor weinig.
Ik denk alleen dat met zo'n brommer mijn bank verdacht veel overschrijvingen naar het CJIB moet gaan uitvoeren.
 
Toevallig ga ik morgen bij de gs van Idoo de kleppen stellen, gs500f uit 2004 met 16.000 op de teller geloof ik. Interval is om de 7.000 kilometer, dus als het de vorige beurt gedaan is kan je nog 2.000 rijden.

En stond alles nog goed of was het nodig?
Waar kan ik zo een tooltje kopen?
 
En stond alles nog goed of was het nodig?
Waar kan ik zo een tooltje kopen?

Ben net terug, 3 kleppen stonden net goed met 0,4 speling. Een klep stond niet goed met minder dan 0,3. ff nieuwe shim bestellen erin knallen, carbs syncen en nog een hoop andere klusjes en dan gaan met die banaan, tooltje hebben ze iig bij louis. Zie de link in de kleppenstelhandleiding van le capitan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan