Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding][afbeelding]

Dit ziet er een stuk minder netjes uit. 2 Magneten uit de rotor gebroken. Magneet is zachter dan het metaal van de tandwielen, dus vind ik ook stukjes gemalen magneet terug.
Iemand een idee hoe je de rotor los krijgt zonder Suzuki speciaal gereedschap?

:/ zwaar kut man, hoeveel gaat dat kosten?
 
Geen idee wat zoiets gaat kosten, eerst die rotor maar verwijderen, en al die stukjes magneet verwijderen.
Hij liep nog wel, je hoorde alleen rammelen. 1 Geluk, die stukjes magneet blijven aan het metaal van het deksel en de tandwielen plakken, en gaan dus niet heel je blok door .
 
Laatst bewerkt:
Koplamp ook weer normaal afgesteld :)
full
 
[afbeelding][afbeelding]

Dit ziet er een stuk minder netjes uit. 2 Magneten uit de rotor gebroken. Magneet is zachter dan het metaal van de tandwielen, dus vind ik ook stukjes gemalen magneet terug.
Iemand een idee hoe je de rotor los krijgt zonder Suzuki speciaal gereedschap?

Gewoon effe bij de dealer langsgaan. Ik moest eergisteren de dynamo van de SV650 blok los hebben.Zit conisch vast met een spietje. Als je de bout eruit draait komt de rotor nog niet los. Speciaal bout en sleutel 32. Zonder kosten bij de dealer effe kunnen doen :}
Bout van de dealer gekregen en zelf in hun werkplaats losgedraaid.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Het gat in de rotor is M14. Ik draai daar altijd een M4 bout in en zet er dan de luchtsleutel op. Een paar tikjes en hij komt zo los.

Het kan ook met een bout en een ringsleutel als je geen luchtsleutel hebt.

Een andere rotor heb ik nog wel liggen. Stuur maar een pb als je interesse hebt.
 
Ziet er nochtans niet zo normaal uit :+

Vanmorgen B-rijbewijs behaald hier, gedaan met door weer en wind in de winter rijden (zal het niet missen :P )
Haha nee niet echt normaal he :+

Gefeliciteerd met je B :) soms is met de auto best lekker ja.

Ik mag om 2300 weer naar huis *O* dus dan even kijken of de lamp nu wel goed staat.
 
Jongens bedankt alvast voor jullie tips. Ga eventueel met wat hulp proberen de rotor eraf te krijgen. Naar de dealer duwen kan altijd nog, als het niet lukt haha. Vervolgens kijken of er nog verdere schade is.
wordt vervolgd.....
 
Gefeliciteerd :)
Maar "winter" ?
Geen winter gezien dit jaar.
Misschien niet, maar met +- 2u rijden op de autosnelweg w-w per dag hoeft het niet -10° te vriezen om koud te zijn hoor ;)
(Gisteren ook weer, handschoenen waren zelfs vanbinnen zeiknat, dan mag het nog 5° zijn, gevoel in vingers is verdwenen :+ )

En vanaf volgende week een bedrijfsauto, dan is een rijbewijs B ook wel handig natuurlijk (net op tijd *D )
 
Goed :) beetje jammer dat het weer zo hard regende alleen :P dat zal je altijd zien.
Waarmee doen jullie je motor invetten? Zuurvrije vaseline, wd40 of siliconenspray.... ik rij vooral in de regen
hoe bedoel je invetten?
 
Geen idee wat zoiets gaat kosten, eerst die rotor maar verwijderen, en al die stukjes magneet verwijderen.
Hij liep nog wel, je hoorde alleen rammelen. 1 Geluk, die stukjes magneet blijven aan het metaal van het deksel en de tandwielen plakken, en gaan dus niet heel je blok door .

Rammelen.....
DAN HEB JE EEN DUCATI!!!! :P
maar wel zwaar kut zeg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan