Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thank's man.
Na de zoveelste zere reet ben ik het zat en heb een afspraak gemaakt bij tiger leather in den haag.
Volgende week vrijdag heb ik een nieuw zadel! :)
 
SHIIIIIIT! Begint mijn mooie gs'je net richting werk opeens te sputteren...snel op PRI en het was weer weg. Had dit gister ook al, stomme kranen!
 
is het mogelijk om de kraan te repareren. Ik bedoel, wat gaat er eigenlijk niet goed in de kraan dat hij niet genoeg benzine meer doorgeeft. Ik beschik op werk over een fantastische werkplaats waar we alles kunnen maken dus...

EDIT: Google is je vriend! --> klikkerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Het membraam zelf wordt te stroef ofzo, of het vacuum te zwak? Het membraam blijft de on functie teveel blokeren en er kan niet genoeg nafte door, het vlotterniveau zakt enzoverder..
Ik denk dat je dit niet apart kunt bestellen.

Het lijkt me dat: als je het membraam gewoon verwijdert dat je dan terug een normaal functionerend naftekraantje hebt inc reservefunctie.

Het enige nadeel is als je de slangetjes losdoet dat er benzine blijft uitlopen, MAAR , de gs heeft toch zijn 2de benzinekraan die je wel kan dichtdraaien als het moet. Dan moet je gewoon de resterende benzine die in de slangetjes zit even opvangen?

Probeer dit even voor je dat pingelkraantje van "maar" 120$ probeert of dergelijk.
 
Laatst bewerkt:
is het mogelijk om de kraan te repareren. Ik bedoel, wat gaat er eigenlijk niet goed in de kraan dat hij niet genoeg benzine meer doorgeeft. Ik beschik op werk over een fantastische werkplaats waar we alles kunnen maken dus...

EDIT: Google is je vriend! --> klikkerdeklik



Op de site zie je de werking al, door het vacuum wordt het membraan weggezogen zodat de benzine er doorheen kan. Als dit membraan gescheurd is wordt hij te weinig weggezogen en kan er daardoor te weinig benzine doorheen. Of zoals ik al een paar keer heb gezien is het vacuumtuutje verstopt geraakt met vergomde benzine, en daardoor is er een te laag vacuum om het membraan ver genoeg weg te zuigen. Als je de benzinekraan openmaakt en je stelt vast wat er aan de hand is, is dat vrij makkelijk op te lossen. Je moet daarna wel een nieuwe pakking er tussen doen.
Mocht dat membraan gescheurd zijn, ik heb hier nog een goede liggen ;)
 
Laatst bewerkt:
Kapiteinkoek heeft besloten toch maar nieuwe gasschuiven in de carbs te steken. Alles in de carbs is nu eigenlijk nieuw op de schuiven en membranen na. Mochten de membranen het begeven dan zijn die voor een paar centen op ebay nog wel te vinden. Ook wat nieuwe sproeiers erbij en dan meteen de begrenzing eruit door de standaard schuiven.
Kost uiteindelijk wat maar ja ik heb weer wat geleerd en achteraf waren we allemaal rijk is het niet :P
 
links te rijk en rechts te arm. even je carburateurs synchroniseren of reinigen,
Heb vandaag de carburateur losgehaald en schoongemaakt. Niets geks aan ontdekt op de stand van de luchtstelssproeiers na. Heb deze nu gelijk gezet. (Beide 3 slagen los). Alle overige sproeiers schoongeblazen en carburateur weer teruggeplaatst. Motor startte na enkele keren proberen. Heb vervolgens met een diy manometer (2 flessen met luchtslangen) getracht de carburateurs te synchroniseren. Maar dit is toch lastiger als ik dacht. Het draaien aan de stelschroef lijkt amper effect te hebben?

Ik ga eerst maar eens een stukje ermee rijden binnenkort. Kijken of de nieuwe afstelling effect heeft op de kleur van de bougies.
 
Mayo hier op mf heeft mijn cards afgesteld,Hoe?
Niks meters en apparatuur.

Cards gelijk zetten.
Motor starten,effe goed warm laten draaien,plop hij trekt er één bougiedop af en steld de andere cilinder af op precies 1000 toeren.
Plop bougiedop er weer op,plop andere los en hetzelfde verhaal.
Zooitje weer vast en dan met de stationair schroef de toeren afstellen op 1200 toeren.

Mengselschroef eerst helemaal in en dan heeeeeeeeel langzaam terug draaien,motor gaat dan steeds mooier lopen tot een bepaald punt hij weer minder lekker gaat lopen.
Precies op het omslagpunt zetten en klaar.

Beste man deed alles op het gehoor en motor loopt echt meeeega mooi :)

YouTube
 
Mayo hier op mf heeft mijn cards afgesteld,Hoe?
Niks meters en apparatuur.

Cards gelijk zetten.
Motor starten,effe goed warm laten draaien,plop hij trekt er één bougiedop af en steld de andere cilinder af op precies 1000 toeren.
Plop bougiedop er weer op,plop andere los en hetzelfde verhaal.
Zooitje weer vast en dan met de stationair schroef de toeren afstellen op 1200 toeren.

Mengselschroef eerst helemaal in en dan heeeeeeeeel langzaam terug draaien,motor gaat dan steeds mooier lopen tot een bepaald punt hij weer minder lekker gaat lopen.
Precies op het omslagpunt zetten en klaar.

Beste man deed alles op het gehoor en motor loopt echt meeeega mooi :)

YouTube

Dit klinkt geniaal. Bedankt voor de tip!
Met de mengselschroef bedoel je toch de schroef op de "arm" die door de gaskabel heen en weer wordt bewogen?
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat: als je het membraam gewoon verwijdert dat je dan terug een normaal functionerend naftekraantje hebt inc reservefunctie.

Het enige nadeel is als je de slangetjes losdoet dat er benzine blijft uitlopen, MAAR , de gs heeft toch zijn 2de benzinekraan die je wel kan dichtdraaien als het moet. Dan moet je gewoon de resterende benzine die in de slangetjes zit even opvangen?

iemand dit wellis gedaan??
 
Mayo hier op mf heeft mijn cards afgesteld,Hoe?
Niks meters en apparatuur.

Cards gelijk zetten.
Motor starten,effe goed warm laten draaien,plop hij trekt er één bougiedop af en steld de andere cilinder af op precies 1000 toeren.
Plop bougiedop er weer op,plop andere los en hetzelfde verhaal.
Zooitje weer vast en dan met de stationair schroef de toeren afstellen op 1200 toeren.

Mengselschroef eerst helemaal in en dan heeeeeeeeel langzaam terug draaien,motor gaat dan steeds mooier lopen tot een bepaald punt hij weer minder lekker gaat lopen.
Precies op het omslagpunt zetten en klaar.

Beste man deed alles op het gehoor en motor loopt echt meeeega mooi :)

YouTube

Zoiets werkt ook goed bij het synchroniseren van de carbs. Aan de slang met olie kan ik zien welke kant ik op moet draaien, in de buurt van het evenwicht gaat ie vrij plotseling wat beter lopen.
 
Dit klinkt geniaal. Bedankt voor de tip!
Met de mengselschroef bedoel je toch de schroef op de "arm" die door de gaskabel heen en weer wordt bewogen?


Nee de stelschroef aan de onderkant van de carb.
Effe klein tooltje maken want is lastig draaien door weinig ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan