sav
MF veteraan
Ja. Werkt goed maar als je ooit een lekkende vlotternaald hebt loopt de tank heel langzaam leeg.iemand dit wellis gedaan??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Werkt goed maar als je ooit een lekkende vlotternaald hebt loopt de tank heel langzaam leeg.iemand dit wellis gedaan??
Maar daarmee synchroniseer je toch niet de carburateurs? Ik probeer nu juist die schroef op die arm af te stellen... op deze manier:Nee de stelschroef aan de onderkant van de carb.
Effe klein tooltje maken want is lastig draaien door weinig ruimte.
nu al over 1,5 week weer een nachtje doorhalenNou ik ben werken jongens, slaap lekker!
Maar daarmee synchroniseer je toch niet de carburateurs? Ik probeer nu juist die schroef op die arm af te stellen... op deze manier:
Mayo hier op mf heeft mijn cards afgesteld,Hoe?
Niks meters en apparatuur.
Cards gelijk zetten.
Motor starten,effe goed warm laten draaien,plop hij trekt er één bougiedop af en steld de andere cilinder af op precies 1000 toeren.
Plop bougiedop er weer op,plop andere los en hetzelfde verhaal.
Zooitje weer vast en dan met de stationair schroef de toeren afstellen op 1200 toeren.
Mengselschroef eerst helemaal in en dan heeeeeeeeel langzaam terug draaien,motor gaat dan steeds mooier lopen tot een bepaald punt hij weer minder lekker gaat lopen.
Precies op het omslagpunt zetten en klaar.
Beste man deed alles op het gehoor en motor loopt echt meeeega mooi
YouTube
Oké gaan we het volgende hoofdstuk in,zelfbouw synchroniseren dinges.
Dit heb je dus niet persee nodig zoals omschreven in mijn uitleg.
Lees je eerst verdomd goed in en let op de gevaren van dit zelfbouw systeem.
Effe niet opletten en je carb zuigd de vloeistof op met alle gevolgen van dien.
Lezen lezen lezen gewoon met de zoekfunctie.
Maar goed dat gezegd.
Mijn tip,het is niet moeilijk maar doe dat effe de eerste keer onder begeleiding van een ervaren iemand.
Oké gaan we het volgende hoofdstuk in,zelfbouw synchroniseren dinges.
Dit heb je dus niet persee nodig zoals omschreven in mijn uitleg.
Lees je eerst verdomd goed in en let op de gevaren van dit zelfbouw systeem.
Effe niet opletten en je carb zuigd de vloeistof op met alle gevolgen van dien.
Lezen lezen lezen gewoon met de zoekfunctie.
Maar goed dat gezegd.
Mijn tip,het is niet moeilijk maar doe dat effe de eerste keer onder begeleiding van een ervaren iemand.
Waarom zou je de moeite nemen om het membraan te verwijderen als je hem ook gewoon op PRI kan zetten
Nee de stelschroef aan de onderkant van de carb.
Effe klein tooltje maken want is lastig draaien door weinig ruimte.
Dan werkt de rechter cilinder wat minder dan de linker. Je zal ook zien dat de temperatuur van de linker uitlaat (meten vlak bij de cilinderkop) iets hoger is dan van de rechter. Wat je nog kan doen is de methode van mayo: Stationair iets hoger zetten zodat hij met rechts alleen nog loopt en dan de mengselregelschroef verdraaien tot hij ook met rechts mooi blijft draaien. Als je vooraf weet hoeveel slagen je moet indraaien, kan er weinig fout gaan. Je kan dan altijd nog terug naar de huidige instelling.Daar heb ik natuurlijk wel op gelet dat de vloeistof (water overigens) niet naar binnen gezogen wordt. Overigens denk ik dat het me gelukt is om de druk gelijk te houden, dus dat gedeelte is volgens mij achter de rug. Motortje klinkt ook lekker. Nu het volgende probleem: wanneer hij stationair loopt en ik er de linker bougiedop af trek valt hij uit. Andersom blijft hij wel lopen. Misschien gewoon een kwestie van nieuwe bougie?
Over dat ervaren iemand erbij: Goed advies maar ik vind het veel leuker zelf op m'n bek te gaan / te leren.
Vandaag opgehaald:
[afbeelding]
"motor loopt niet"
Ja.. dat krijg je als je de benzineslangen verkeerd aansluit. Ik vond het al zo raar dat er geen druppel benzine in de tank zat. Dus ik lekker met mn jerrycannetje wat benzine er in gemikt, stroomt het er net zo hard onder weer uit.. Heb die poepert maar één van de twee slangen aan de tank gehangen. De andere slang had ie aan de ontluchting van de carbs gehangen (bovenste T-stuk).
Enfin, 15 minuutjes werk en voila. Loopt echt als een zonnetje. Ik was natuurlijk vet bezorgd om een defect blok maar hij loopt echt heel goed.
Haha en weer een km stand van 10K zeker