Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk door de combo zoutzuur en tankcure coating zit één bout van de benzinekraan helemaal vast. Door de vorm van de tank kan je moeilijk kracht zetten, en heb ik dus een linksdraaiend boortje geprobeerd. Doordat je zo weinig ruimte heb kan ik echter moeilijk kracht zetten (denk dat verstelbare sleutel niet past.
Hebben jullie nog briljante ideeën?
[afbeelding]
:N

Ik heb een passende dopsleutelset, dat werkt heerlijk. Dat geknutsel met dat "boortje" is het niet, dat wordt niks. En, als hij afbreekt heb je een echt probleem.

Een griptang is een optie, je kan ook een moniertang (ik moest het woord ook even opzoeken) gebruiken. Maar, ik zou pas naar deze noodoplossing grijpen als ik met een GOEDE dopsleutel de zeskant dol heb gedraaid.
(Een goede dop van 10 mm gebruik je veel vaker. Koop desnoods een los 10 mm dopje, dat kost je een goede 5 euro en je hebt er jaren plezier van).

Moniertang:
99143004k_07.jpg
 
:N

Ik heb een passende dopsleutelset, dat werkt heerlijk. Dat geknutsel met dat "boortje" is het niet, dat wordt niks. En, als hij afbreekt heb je een echt probleem.

Een griptang is een optie, je kan ook een moniertang (ik moest het woord ook even opzoeken) gebruiken. Maar, ik zou pas naar deze noodoplossing grijpen als ik met een GOEDE dopsleutel de zeskant dol heb gedraaid.
(Een goede dop van 10 mm gebruik je veel vaker. Koop desnoods een los 10 mm dopje, dat kost je een goede 5 euro en je hebt er jaren plezier van).

Moniertang:
[afbeelding]

Als het met een griptang niet lukt, gaat het met die moniertang zeker niet lukken. Of je moet een betere griptang kopen. Dopjes zijn natuurlijk het beste, maar lijkt mij dat hij dat als eerste geprobeerd heeft (als dat mogelijk was) of niet?
 
Zeker water dat dat een gopro is?
Of is dat een ouder versie ervan?
Vind de kwaliteit namelijk niet echt spetterend, en al helemaal niet voor een GoPro
De positie is wel gaaf, maar ik zou niet durven om de zuignap op het blok te drukken, ben dan bang dat hij smelt :P

Zekers weten dat het een gopro is, wel de Hero2.
Ik heb niks met de instellingen gedaan. Vond het beeld best ok zo.
Maar op het www ook al gelezen dat je veel kunt winnen en/of verliezen door de instellingen aan te passen.

Blok word niet zo heet als ik had verwacht. Nog gevoeld aan de zuignap toen ik hem eraf haalde :9
 
Ik vind het een heerlijk blokje om mee te rijden,maar standaard klinkt het echt nergens naar he Haha.
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Misschien toch maar gaan sparen voor een leuke uitlaat. :P

Ik heb al een open demper erop zitten. _O-
Maar met de camera zo dicht op het blok hoor je daar helemaal niks van -O-
 
Laatst bewerkt:
Zekers weten dat het een gopro is, wel de Hero2.
Ik heb niks met de instellingen gedaan. Vond het beeld best ok zo.
Maar op het www ook al gelezen dat je veel kunt winnen en/of verliezen door de instellingen aan te passen.

Blok word niet zo heet als ik had verwacht. Nog gevoeld aan de zuignap toen ik hem eraf haalde :9

Dan staan de instellingen verkeerd :P
De kwaliteit van de Hero2 is namelijkbeter.
Of je moet het met het bewerken iets veranderd hebben.

Hier filmpje van de motorvakantie, met de hero 2 :)


Het is niet negatief bedoeld, ik wil je gewoon helpen dat je de mooiste beelden krijgt :)
 
standaard uitlaat geluid vind ik best leuk zolang ik alleen rijd haha, laatst met het voorrijden verdween mijn geluid zodra Vincent en/of Ruben het gas los trok
 
Heeft iemand ervaring met zelf schroefdraad tappen? Het resterende van de schroef is namelijk 'versmolten' waardoor het schroefdraad niet te redden is

Edit:
Zou het hiermee lukken?
http://www.toolstation.nl/shop/Handgereedschap/Metaalbewerking/Tap+snijset+10delig/d10/sd160/p10128


Pfoei dat is zeker 12 jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
Wat ik me kan herinneren is met dat setje een nieuwe draadtap maken en daarna moet er zo'n soort veertje in vastgedraaid worden die uiteindelijk het draad geeft waar de bout in vastdraait.

Moet effe graven hoor
 
Pfoei dat is zeker 12 jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
Wat ik me kan herinneren is met dat setje een nieuwe draadtap maken en daarna moet er zo'n soort veertje in vastgedraaid worden die uiteindelijk het draad geeft waar de bout in vastdraait.

Moet effe graven hoor
Heb hier wel een handige tutorial: pdf

5 mm boren (originele grootte) en dan tappen voor M6. Moet niet heel lastig zijn lijkt mij
 
Wil je schroefdraad snijden of tappen?? Schroefdraad snij je met een snijraam, hiermee maak je schroefdraad op een as. Schroefdraad tap je met een tap, hiermee maak je schroefdraad in een gat.

Snijden gebeurd met het snijraam op een asje waarvan de buitendiameter overeenkomt met het M getal op het snijraam. M4 = rond 4, M5 = rond 5 etc.

Tappen gebeurd in een gat waarvan het gat de juiste diameter heeft voor desbetreffende tap. Dit gat is kleiner dan de M maat op de tap daar je namelijk nog 'vlees' moet hebben om draad in te tappen. M4 = 3.3, M5 = 4.2 M6 = 5.0 etc (getallen staan overal op het web, zijn ook hele mooie tabellen van voor in je schuur, de boormaat is namelijk ook een beetje afhankelijk van het materiaal).

Gebruik olie tijdens tappen en snijden en tap in een keer de gehele diepte/lengte. Soms hoor ik wel eens dat mensen na elke 2 slagen eventjes een halve slag terugdraaien om de spaan te "breken", doe dit echter niet want een een goede spaan moet je helemaal niet breken maar gewoon door tappen/snijden dan krijg je het mooiste draad. Bij goede tappen/raampjes zal de spaan namelijk naar buiten komen. Natuurlijk niet blijven draaien als het te zwaar gaat aangezien een gebroken tap erg vervelend is.

Laatste is natuurlijk erg belangrijk dat je een goed tappen/snijraam setje hebt. Ik zelf heb er eentje van SKF. Dit is een erg goed merk. Maar er zijn zeker goedkopere die het prima doen. Let er bij aanschaf op hoe de tappen en raampjes eruit zien, bramen etc. Goede tappen/raampjes hebben geen bramen.

Succes
 
Laatst bewerkt:
WD40 is geen olie. Het beste is snijolie, indien dit niet voor handen is gebruik dan op zijn minst een andere olie want droog tappen/snijden is oorlog! In jou geval, motorolie!
 
Heey iedereen,

Vandaag een mooi stukje snelweg gepakt en na 2 min 130 rijden kapte hij er mee, dit was gister ook al gebeurd. Ik heb gelezen op het forum dat het aan het benzine kraantje ligt.
Zijn er goede niet al te dure vervangers voor te krijgen of is het makkelijker om het kraantje op PRI te zetten ?

Sjoerd

10169396_630645647005522_968222576850463076_n.jpg
 
Heey iedereen,

Vandaag een mooi stukje snelweg gepakt en na 2 min 130 rijden kapte hij er mee, dit was gister ook al gebeurd. Ik heb gelezen op het forum dat het aan het benzine kraantje ligt.
Zijn er goede niet al te dure vervangers voor te krijgen of is het makkelijker om het kraantje op PRI te zetten ?

Sjoerd

[afbeelding]
Vette Suzuki sticker _O-
 
Heey iedereen,

Vandaag een mooi stukje snelweg gepakt en na 2 min 130 rijden kapte hij er mee, dit was gister ook al gebeurd. Ik heb gelezen op het forum dat het aan het benzine kraantje ligt.
Zijn er goede niet al te dure vervangers voor te krijgen of is het makkelijker om het kraantje op PRI te zetten ?

Sjoerd

[afbeelding]

Check de vorige pagina, onderste post. Link naar nieuw model benzinekraan. Betere oplossing dan Pri. Succes ermee.
 
Wil je schroefdraad snijden of tappen?? Schroefdraad snij je met een snijraam, hiermee maak je schroefdraad op een as. Schroefdraad tap je met een tap, hiermee maak je schroefdraad in een gat.

Snijden gebeurd met het snijraam op een asje waarvan de buitendiameter overeenkomt met het M getal op het snijraam. M4 = rond 4, M5 = rond 5 etc.

Tappen gebeurd in een gat waarvan het gat de juiste diameter heeft voor desbetreffende tap. Dit gat is kleiner dan de M maat op de tap daar je namelijk nog 'vlees' moet hebben om draad in te tappen. M4 = 3.3, M5 = 4.2 M6 = 5.0 etc (getallen staan overal op het web, zijn ook hele mooie tabellen van voor in je schuur, de boormaat is namelijk ook een beetje afhankelijk van het materiaal).

Gebruik olie tijdens tappen en snijden en tap in een keer de gehele diepte/lengte. Soms hoor ik wel eens dat mensen na elke 2 slagen eventjes een halve slag terugdraaien om de spaan te "breken", doe dit echter niet want een een goede spaan moet je helemaal niet breken maar gewoon door tappen/snijden dan krijg je het mooiste draad. Bij goede tappen/raampjes zal de spaan namelijk naar buiten komen. Natuurlijk niet blijven draaien als het te zwaar gaat aangezien een gebroken tap erg vervelend is.

Laatste is natuurlijk erg belangrijk dat je een goed tappen/snijraam setje hebt. Ik zelf heb er eentje van SKF. Dit is een erg goed merk. Maar er zijn zeker goedkopere die het prima doen. Let er bij aanschaf op hoe de tappen en raampjes eruit zien, bramen etc. Goede tappen/raampjes hebben geen bramen.

Succes

0,8 x (benodigde schroefdraad) = Het te boren gat.
Voorbeeld: 0,8 x (M)5 = 4mm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan