Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het repareren van de motor gaat sneller dan ik gedacht had.
Als alles meezit is hij zondag alweer klaar :)
e9zv2f.jpg

20h3v6e.jpg

15x1wr5.jpg


De kapotte delen (schakelpedaal en knipperlicht) zijn ook alweer vervangen :)

Zaterdag shoppen naar een mooie kleur metallic blauw :)
 
Het kost echt allemaal geen drol XD
Met een soldeerbout de scheuren dichtgelast
Met een soldeerbout en plastic roerstaafjes (die van de koffie) het gat opgevuld (2e foto)
plamuren (3e foto)

Enige kosten die ik gemaakt heb is de plamuur te kopen, dat was €3,50 bij de action _O-

En met een KTM vallen is soms wel beter, dan moet het wel een crossbrommert zijn :P
 
Beste wat er is na een val,opstaan en weer verdergaan :)
Beter hiermee vallen dan met een peperdure KTM ofzo ;)
Dikke allroad heeft gewoon valbeugels rondom. Even wat blanke of gekleurde lak over de schaafplek en klaar. En binnen 30 seconden weer doorrijden
 
Ja daar zit wat in natuurlijk.
Koppelings en remhendel die ook de andere kant op kan knikken zonder breken heeft ook zijn voordelen natuurlijk.
 
Ik heb laatste voor de keerste keer het achterwiel uit de gs500 gehaald echter is hier een bus uitvallen. Ik heb deze al in het WPH zien staan die moet er gewoon ergens tussen ;-)

Nu is het feit dat ik op kantoor geen wph kan downloaden (iets met onbeveiligde websites) en wel even die pagina wil printeren ;-)

is er iemand zo lief om voor mij de pagina uit het WPH te mailen (zie profile) of als plaatje hier te posten zodat ik weet in welke volgorde het achterwiel terug gemonteerd moet worden ?

Ik dacht

Bus links (welke kant links, kettingkant de kleine of de grote kant ?)
wiel
rembracket.
 
Net ter plekke mijn zadel helemaal in het nieuw laten steken bij Tiger Leather in Den Haag :)

I'M SOOO GAPPYYYYY I'M SO GAPPYYYYYY !!!!! :) :) :)

20140425_110337_zpsrhi1qqra.jpg


20140425_110547_zpso1f2atug.jpg


20140425_112021_zpsv3mmfvmz.jpg


20140425_113842_zpszotw0mnr.jpg


20140425_114142_zpsxuoynfqs.jpg


20140425_114431_zpsbxysegne.jpg


20140425_115615_zpsnwnipzfa.jpg


20140425_123150_zps5oo0hqip.jpg


20140425_123144_zpsfvm0xzxq.jpg


:)
 
Ziet er goed uit man! :) Dat wil ik ook wel, ietsje hoger zitten. Ben net terug van een ritje van +- 100km en op een gegeven moment kreeg ik last van de knieën. Ding zit toch wat lager dan ik me herinnerde.
 
ADFzjhu.jpg


Gelukkig zat er nog voldoende schroef/metaal om nog enkele milimeters M6 schroefdraad te maken! Nu alleen nog het resterende een beetje schoonmaken en hopelijk werkt alles dan eindelijk weer.
 
Gokje, negen tientjes..... :z

Dat zadeltje is erg mooi geworden. De GS500 is inderdaad maar een klein motortje, het is meer een model voor Japanners en Pygmeeën. Ik heb gelukkig maar korte pootjes, maar zelfs voor mij is hij laag.

Ik wil nog een keer mijn BMW zadel laten bekleden. Al die zadels scheuren op dezelfde plek en meneer BMW heeft een ontwerpfoutje in zijn comfortzadel gemaakt. Dus, ik wil die kuil er uit laten halen (een plasje water zit echt niet lekker) en ik wil een soort bekleding die niet meer scheurt.
Ik ga toch maar eens bij tiger leathers langs, dit zijn mooie prijsjes.


Ik heb de laatste tijd met de GS500 iets vervelends. Als de tank bijna leeg is, begint hij te haperen. Ik zet hem dan op reserve, maar hij loopt dan niet direct lekker door. De eerste keer viel de motor zelfs helemaal uit, vandaag hikte hij een paar keer.
Het rare is wel dat zelfs na het filter de boel als een dolle doorloopt. Daar kan zelfs een dikke yanktank nog volgas op scheuren.

Ik heb net even gecontroleerd of de boel goed doorliep (en gezien dat er een benzineslang toch wel poreus begint te worden), ook door de vlotterkamers af te tappen. Er kwam wel een vuiltje uit maar het is mogelijk dat dit al in het potje (of de slang die ik voor het aftappen gebruikt heb) zat.
Nu zit er verder weinig anders op dan een, twee, drie in godsnaam proberen, hoewel ik dat liever op een paar kilometer van huis doe in plaats van de volle 70 km...

En misschien zoek ik het helemaal verkeerd. Misschien zit het in een bobine en is het toeval dat het allebei de keren optrad vlak voordat hij op reserve moest.
 
Laatst bewerkt:
Laatste poging alvorens toch maar naar een garage te brengen:

Zoals sommige hier weten was ik bezig mijn GS een beetje op te knappen (carburateurs schoongemaakt, verse olie, benzinekraan werkte niet goed).

Nu inmiddels weer wat dagen verder en nu issie kapot ;)

Het probleem was hetvolgende: nadat ik de carburateurs schoon had gemaakt kreeg ik hem niet lekker afgesteld. De ene keer bleef hij na gas los laten te hoog in toeren hangen (valse lucht?) En de andere keer liep ie niet stationair, of een ander mankementje.

Nu heb ik gisteren de carburateurs er nogmaals afgehaald en nogmaals schoongemaakt met carburateurspray volgens een uitgebreide video op youtube. De carburateurs daarna teruggeplaatst en goed gelet op de inlaatspruitstukken en de verbindingen naar de airbox om valse lucht te zien te voorkomen. Tevens nieuwe bougies erin gestoken. De motor startte direct zonder choke en liep goed (zo leek het). Heb geprobeerd de beide cilinders afzonderlijk van elkaar af te stellen met de mengselschroeven zodat ze stationair 1000rpm maakte. Bij de rechter cilinder lukte dit. De linker wil echter niet stationair lopen. Pas vanaf 2000rpm oid. (Met moeite). De kleuren van de bougies blijven ook maar hetzelfde: Links pikzwart van de roet, rechts wit (te arm).

Vanmorgen klein stukje gereden maar de motor leek prima te rijden. Accelereerde goed, stotterde niet, leek prima (alleen dat ie op de linkercilinder niet stationair wilde lopen beviel me niet).

Echter...

Vanmiddag weer een stukje gereden en hij viel stil. Heb hem naar een benzinepomp weten te duwen aangezien ik op reserve zat en dacht laat ik bij de brandstof beginnen. Getankt, hij startte weer, maar ik kon er maar amper op rijden. Met de koppeling in kan ik revven wat ik wil en klinkt ie zuiver, maar zodra ik (in welke versnelling dan ook) de koppeling op laat komen begint ie te stotteren en kan ik hem maar amper aan de gang houden. Ben via een fietspad met een slakkegangetje met slippende koppeling terug gereden (gelukkig niet zo ver).

Ben ten einde raad. Iemand misschien het verlossende antwoord?

Een ander ding wat me opvalt is dat het blok echt in notime ontzettend heet wordt. Is dit normaal? Kan na 10minuten rijden mijn hand niet op de carter leggen zo warm is hij. Oliepeil is wel goed!


gs500e.JPG


;(
 
Laatst bewerkt:
Gokje, negen tientjes..... :z

Dat zadeltje is erg mooi geworden. De GS500 is inderdaad maar een klein motortje, het is meer een model voor Japanners en Pygmeeën. Ik heb gelukkig maar korte pootjes, maar zelfs voor mij is hij laag.

Ik wil nog een keer mijn BMW zadel laten bekleden. Al die zadels scheuren op dezelfde plek en meneer BMW heeft een ontwerpfoutje in zijn comfortzadel gemaakt. Dus, ik wil die kuil er uit laten halen (een plasje water zit echt niet lekker) en ik wil een soort bekleding die niet meer scheurt.
Ik ga toch maar eens bij tiger leathers langs, dit zijn mooie prijsjes.


Ik heb de laatste tijd met de GS500 iets vervelends. Als de tank bijna leeg is, begint hij te haperen. Ik zet hem dan op reserve, maar hij loopt dan niet direct lekker door. De eerste keer viel de motor zelfs helemaal uit, vandaag hikte hij een paar keer.
Het rare is wel dat zelfs na het filter de boel als een dolle doorloopt. Daar kan zelfs een dikke yanktank nog volgas op scheuren.

Ik heb net even gecontroleerd of de boel goed doorliep (en gezien dat er een benzineslang toch wel poreus begint te worden), ook door de vlotterkamers af te tappen. Er kwam wel een vuiltje uit maar het is mogelijk dat dit al in het potje (of de slang die ik voor het aftappen gebruikt heb) zat.
Nu zit er verder weinig anders op dan een, twee, drie in godsnaam proberen, hoewel ik dat liever op een paar kilometer van huis doe in plaats van de volle 70 km...

En misschien zoek ik het helemaal verkeerd. Misschien zit het in een bobine en is het toeval dat het allebei de keren optrad vlak voordat hij op reserve moest.
emmer water in de tank?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan