Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon in deze want de nieuwe is geannuleerd. Bolski is zuunig en wil dat we eerst de resterende 94 posts opmaken
 
Gewoon in deze want de nieuwe is geannuleerd. Bolski is zuunig en wil dat we eerst de resterende 94 posts opmaken
Schandalig.

Zijn we zo vriendelijk zijn servers vol te plempen met vage onzin over motorfietsen, gaat hij zuunig doen :( ....

Anyway: in het kader van de vage onzin: ik heb een lek blokkie. Tot december vorig jaar reed ik bijna dagelijks hele stukken snelweg. Nu rij ik er alleen nog maar in mijn vrije tijd op als ik behoefte heb aan een stukje toeren.

En nu is het blok lek. Linkerdeksel, vooraan bij de balansas. 80k dagelijks rijden doet hem niets maar drie maanden stilstaan sloopt een pakking. Gelukkig is het vervangen relatief simpel werk, ik moet het alleen even doen.

Stilstand is echt achteruitgang bij motorfietsen. Misschien kan ik hem beter verkopen, maar wat doe ik dan met die extra onderdeeltjes waar al uren werk in zit?
 
Gewoon meer rijden zeurkous :+
Ik rij nu al 50.000 ingeblikte kilometers per jaar. Moet ik nog meer rijden?

En ja, de werkgever betaalt alleen diesel, geen echte brandstoffen.



Even serieus, ik heb een salaris waarbij de maand ongeveer even lang is als mijn salaris. Maar ik heb ook vier auto's, twee motoren, twee bromfietsen en een ex op mijn naam staan. Ik denk dat een opruiming geen slecht idee is - en de ex opruimen schijnt strafbaar te zijn.

Nu kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen de K75RT of de GS500 de deur uit te doen. De K75RT is een heerlijke toerfiets waar ik mee op vakantie zou kunnen. Er zitten twee grote koffers aan vast, ruimte genoeg voor de vakantieonderbroek en condooms.
De GS500 is een fijne gooi en smijtfiets en ik was al begonnen met prutsen/tunen. Maar ik ben inmiddels mijn wilde haren al wat kwijt en de zithouding is niet de zithouding om naar Zuid Frankrijk te scheuren. Dus vakantie met de GS500 wordt een vakantie in seniorenstijl: motor op aanhangertje achter een overvolle station.

Bovendien, stel je voor dat ik een nieuwe ex-to-be ga vinden; met wat geluk vind ik een motorrijdster.




Maareh, over kilometers maken..... Wanneer is het traditionele toertochie voor GS500-rijders? En waar moeten we verzamelen?

Wel op tijd, ik moet ook nog een aanhangertje huren. :+ :} :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu al 50.000 ingeblikte kilometers per jaar. Moet ik nog meer rijden?

En ja, de werkgever betaalt alleen diesel, geen echte brandstoffen.



Even serieus, ik heb een salaris waarbij de maand ongeveer even lang is als mijn salaris. Maar ik heb ook vier auto's, twee motoren, twee bromfietsen en een ex op mijn naam staan. Ik denk dat een opruiming geen slecht idee is - en de ex opruimen schijnt strafbaar te zijn.

Nu kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen de K75RT of de GS500 de deur uit te doen. De K75RT is een heerlijke toerfiets waar ik mee op vakantie zou kunnen. Er zitten twee grote koffers aan vast, ruimte genoeg voor de vakantieonderbroek en condooms.
De GS500 is een fijne gooi en smijtfiets en ik was al begonnen met prutsen/tunen. Maar ik ben inmiddels mijn wilde haren al wat kwijt en de zithouding is niet de zithouding om naar Zuid Frankrijk te scheuren. Dus vakantie met de GS500 wordt een vakantie in seniorenstijl: motor op aanhangertje achter een overvolle station.

Bovendien, stel je voor dat ik een nieuwe ex-to-be ga vinden; met wat geluk vind ik een motorrijdster.




Maareh, over kilometers maken..... Wanneer is het traditionele toertochie voor GS500-rijders? En waar moeten we verzamelen?

Wel op tijd, ik moet ook nog een aanhangertje huren. :+ :} :] :] :] :]

Kerel is zijn wilde haren kwijt maar neemt wel 1 onderbroek en 2 koffers met condooms mee op vakantie. Ben benieuwd wat je allemaal deed toen je ze nog wel had :+
 
ier is hij dan, laatste dagen van de vakantie nog hard door gewerkt. Helaas nog niet af. Kappen en tank moeten nog goed gestoken worden, carburatie moet nog na gekeken worden, gaskabel afstellen, koppelingskabel en dan zou hij af moeten zijn.

Hij hapert in sommige toerentallen nog wat, ook blijft hij lang hangen in toerentallen. Ik geef gas, laat los en dan zakt hij heel langzaam terug. Ik heb al gedacht aan valse lucht ofzo, maar langs waar kan er allemaal valselucht gaan?

En hoe stel ik de gaskabel precies af, doe je dat aan de carburator aan dat moertje?
Koppelingskabel zou ik ook nog wat minder straf moeten zetten, maar hoe doe je dit precies (en niet aan de hendel zelf want dat heb ik al zover mogelijk gedraaid.)
IMG_0389.JPG
 
Gaskabel is af te stellen vlakbij het handvat (langwerpig draaibaar ding net na het bochtje) en bij de carburateur waar je alleen bij komt als de tank eraf is.

Koppelingskabel is af te stellen bij de hendel en bij het deksel dat voor het voortandwiel zit. Borgmoertje losdraaien en dan het 'pijpje' in of uitdraaien. Je zou voor je eigen leerproces dat hele deksel eraf kunnen halen (er hoeft verder niks uit elkaar) om te zien wat je nu eigenlijk aan het afstellen bent.

Valse lucht komt meestal door lekkende inlaatrubbers dus het rubber tussen de carburateurs en de cilinderkop. Je kan het testen door op de rubbers iets licht ontvlambaars te spuiten (starthulp, remmenreiniger, deodorant, haarlak, etc). Als dat naar binnen wordt gezogen door de lekkende rubbers merk je dat door een stijgend toerental.
 
Deodorant heb ik inderdaad al gedaan en hij stijgt in toerental. Morgen nog eens testen. Maar aan de uitlaat kan dit toch niet liggen?
Voor de vernieuwingswerken had hij dit wel niet...?
 
Die rubbers worden door de temperatuur steeds harder. Als je dan na een paar jaar de carburateurs los haalt, lekt het langs die rubbers. Eigenlijk kan je al rubbers bestellen op het moment dat je weet dat je de carburateurs los gaat halen na een vijf tot tiental jaren vast zitten
.
 
Als je de carbs eraf hebt gehad moet je nog eens heel goed checken of ze wel goed in de rubbers zitten. Soms lijken ze er wel in te zitten maar is dit niet het geval. Er zit een groef in de carb en een ribbel op het rubber en die moeten netjes in elkaar vallen.
 
Dat word geen lachertje, even gekeken en 1 kant kost al makkelijk 90 euro...
Ze zitten er normaal wel goed in want ik voelde ze in de ribbel schuiven. Misschien betere klemmen opzetten anders ga ik dat eens moeten bekijken en misschien een creatieve oplossing zoeken.

Of van iemand rubbers kopen voor een prijsje ;)
 
En waar kan ik deze dan kopen? Of wat heb ik precies nodig?
@bassie: heb jij er geen in de aanbieding? ;)
 
Nieuwe zijn te koop bij oa cmsnl.com of gewoon de plaatselijke Suzuki dealer of sommige willekeurige andere dealers die ook Suzuki spul kunnen bestellen. Is Suzuki nr 1310101D00
Maar Bassie is inderdaad goedkoper als hij het heeft liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan