Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Levendigheid kan je zelf ook voor zorgen door wat te vertellen ipv alleen een vraag te deponeren.

Ene reisjes, in juni gaan we naar Duitsland als corona het toe laat.

Kwa ritjes in Nederland de laatste tijd niet veel gedaan met groepen vanwege de corona regeltjes. Wie weet deze zomer weer, al ben ik zelf geen fan van te grote groepen met rijden.
Zal zeker wat posten als ik hem afgeleverd heb gekregen... ik moet nog even geduld hebben ;-)

nee, corona helpt ook niet mee 🙈
 
Vandaag wat spulletje voor de bike van de vrouw binnengekomen. In totaal 12 pk gains 🤣

20210515_161430.jpg20210515_161436.jpg
 
Hallo allemaal, ook ik heb sinds maart een Suzuki GSR600 (mijn allereerste motor*O*). Nu rijd dat ding prachtig maar heb toch wel 2 kleine issues. Heeft iemand mischien enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het eerste issue is dat sporadisch de motor stilvalt bij het inknijpen van de koppeling (voornamelijk om van 4 naar 3 te schakelen). Het 2e issue is dat het remlicht niet goed werkt bij het inknijpen van de voorrem. Het remlicht brand alleen bij de eerste 2cm van de inknijpactie zegmaar. bij de achterrem zijn er geen problemen....
 
Laatst bewerkt:
Het inknijpen van de koppeling was bij mij ook een probleem.
De oplossing hiervoor was het afstellen van de kleppen.

Voor wat betreft het remlicht; hier heb ik zelf nooit last van gehad.

Voor de rest: geniet van de motor! Ik heb er veel plezier van gehad.
 
Laat je kleppen stellen. Probleem opgelost. Is een bekend probleem bij de gsr. Na het stellen nergens meer lastig van en lopen als een zonnetje
 
Goeie tip vwb de kleppen stellen.

Gelijk ook even gevraagd of ze dat voor mijn afleverbeurt checken. Proefrit niets geks gemerkt maar als het probleem sporadisch is...
 
Je rechterhand 😉
Dat zei ze gisterenavond ook. :}

Excuus voor de late reactie, ik zag dat Erwin had aangegeven dat ik recent een Ghost heb geplaatst. Dit klopt helemaal en ik kan je hem niet genoeg aanbevelen. Zoals ook de andere mannen al aangeven: deze DB killer wil je er echt in laten. De aanbieding die jij hebt gezien is denk ik van GeGshop hè? Die heb ik ook besteld toen. Mooie set met duidelijke instructies en snel geleverd!

Heb wat foto's bijgevoegd als impressie, kun je ook gelijk zien hoe ik het achterspatbord heb aangepakt met de multitool zoals @Roeleey aangaf. Ik heb hem doorgezaagd tot het montage punt van de plaathouder en er een aftermarket plaathouder en knippers op gemonteerd.

Voor de mensen die overigens wat activiteit missen op deze pagina kan ik je aanraden de GSR600 pagina op FB op te zoeken. Daar is het allemaal net wat actiever soms, omdat de meldingen en beeldmateriaal vaak net wat makkelijker gaan.
 

Bijlagen

  • IMG_20210421_145746.jpg
    IMG_20210421_145746.jpg
    178,4 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20210421_145719.jpg
    IMG_20210421_145719.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210408_173617.jpg
    IMG_20210408_173617.jpg
    187,3 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20210408_141541.jpg
    IMG_20210408_141541.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 29
  • VID_20210408_173936.mp4
    40,9 MB
Staat nu uit mijn hoofd rond de 1500 koud. Enig idee wat het zou moeten zijn? en kan ik dit zelf aanpassen? (Geen ervaring met sleutelen aan voertuigen)
1500 is wat hoog, maar zakt vaak nog wat terug wanneer de motor warm is idd.

Het probleem van uitvallen de motor bij inknijpen van de koppeling e.d. zoals een aantal dat hiervoor hebben aangegeven is mij ook bekend. Kleppen stellen was hiervoor inderdaad de oplossing, echter is het juiste stationaire toerental ook enorm belangrijk. Ik check deze überhaupt regelmatig volgens het schema in het WPH voor het periodieke onderhoud.
 

Bijlagen

  • 16212619083171416968732700159706.jpg
    16212619083171416968732700159706.jpg
    193 KB · Weergaven: 17
Hi iedereen!

Sinds kort heb ik ook een GSR in de schuur staan. Hopelijk kan ik volgende week de eerste kilometers maken!

Ik heb wel een kleine issue met het knipperlicht. Zodra ik het gevarenlicht aanzet knippert deze een keer en houdt er dan mee op. De komende paar minuten doet het normale knipperlicht het dan ook niet meer. Even later doet die het spontaan weer. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!
 
Hi iedereen!

Sinds kort heb ik ook een GSR in de schuur staan. Hopelijk kan ik volgende week de eerste kilometers maken!

Ik heb wel een kleine issue met het knipperlicht. Zodra ik het gevarenlicht aanzet knippert deze een keer en houdt er dan mee op. De komende paar minuten doet het normale knipperlicht het dan ook niet meer. Even later doet die het spontaan weer. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!
Als alle lampjes het normaal doen zou het relais een verdachte kunnen zijn....
 
Hallo,
Ben nieuw hier en stel me even voor.
Mijn naam is Humberto omgeving Rotterdam en mijn GSR 600 is uit 2010 zie eerste foto onder
Wat heb ik zelf al gedaan.
Ketting plus tandwielen; olie/oliefilter; wiellagers gecontroleerd en alles ingevet; remmen losgehaald en gereinigd
Uitlaat vervangen. origineel terug en sportuitlaat eruit.
Best luid voor de omgeving hier
Voor en achterwiel uitgelijnd stond behoorlijk scheef.
Ben nu op zoek naar een kuipruit zoals deze op de foto van de OP.
Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Lange ritten op de snelweg is een kuip wel prettig.
Verder zijn GSR tips meer dan welkom
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-05-31 at 19.27.58.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-31 at 19.27.58.jpeg
    112,6 KB · Weergaven: 28
  • WhatsApp Image 2021-05-27 at 15.53.07.jpeg
    WhatsApp Image 2021-05-27 at 15.53.07.jpeg
    153,7 KB · Weergaven: 26
  • Eiffel 2014 premeet.jpg
    Eiffel 2014 premeet.jpg
    393,9 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Welkom Whodini!

Omgeving Rdam, gezellig. Tot voor kort daar ook gewoond, nu neergestreken in Dordrecht.
Motor met scherm in de OP is van Roeley, de stamvader van de bende. Hij komt straks wel online en kan je meer vertellen.

En GSR-tips, er is ook een FB pagina.
 
Hallo,
Ben nieuw hier en stel me even voor.
Mijn naam is Humberto omgeving Rotterdam en mijn GSR 600 is uit 2010 zie eerste foto onder
Wat heb ik zelf al gedaan.
Ketting plus tandwielen; olie/oliefilter; wiellagers gecontroleerd en alles ingevet; remmen losgehaald en gereinigd
Uitlaat vervangen. origineel terug en sportuitlaat eruit.
Best luid voor de omgeving hier
Voor en achterwiel uitgelijnd stond behoorlijk scheef.
Ben nu op zoek naar een kuipruit zoals deze op de foto van de OP.
Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Lange ritten op de snelweg is een kuip wel prettig.
Verder zijn GSR tips meer dan welkom
Mooie versie GSR, heel veel veilige kilometers ermee gewenst :t
De door jou omcirkelde kuipruit heb ik gekocht bij Suzuki zelf maar ben bang dat die ze niet meer verkopen (heb de mijne al 10 jaar). @SoezM had er volgens mij ook een die ze eraf gehaald heeft, ze is echter niet heel actief hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan