Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki gsx 1100 g opknap en verbouwing project

Mooi dan komen er nog wat

Vandaag een frisse start moet je niet !!! doen als je moei bent ga maar is de motorblok in de steigers gooien
nou heb toentertijd voor heel weinig een elektrischer takel voor gekocht splinter nieuw en nooit gebruikt voor 4 tientjes man deed er niks mee en lag in de weg en heb het zelf al gebruikt voor een auto blok op te takelen voor de verkoop .....nu heb zijn geld toen al op gebracht en nu ook voor het motor fiets blok .

Nu er in takelen dat ging wel goed maar ik had dus een las alleen maar even een hecht lasje geven kijk dat ging niet goed toen hing het blok weer naar beneden ( de andere kant was wel goed gedaan ) zeker even niet goed opgelet toen .

Weer takelen en in de lucht de steunen eraf gehaald en maar goed vast gezet , ja toen stond die op de grond nu nog het verplaatsen
En dus maar meteen wielen erop gezet de wielen kunnen 100 kilo hebben per stuk dat heeft me auto blok gehouden dus een Suzuki gsx blokje zal zelf ongeveer dan rond 75 kilo wegen een ( transalp blok weegt 62 kilo ) daar was die eigenlijk voor bedoelt maar komt nu ook zeker van pas voor het Suzuki blok wanneer ik zin heb kan ik beginnen staat nu klaar .

Tevens de bouten en de moeren ontvet en ook maar in de schoonmaak azijn gedaan maar wel gescheiden gehouden van de transalp spullen
De transalp achter spatbord steun die was als eerste maar die moet toch nog even
 

Bijlagen

  • DSCN6615.JPG
    222,4 KB · Weergaven: 78
  • DSCN6616.JPG
    282,6 KB · Weergaven: 76
  • DSCN6617.JPG
    153,8 KB · Weergaven: 77
  • DSCN6618.JPG
    268,4 KB · Weergaven: 79
  • DSCN6619.JPG
    241,6 KB · Weergaven: 76
  • DSCN6622.JPG
    204,1 KB · Weergaven: 75
  • DSCN6623.JPG
    146,4 KB · Weergaven: 72
  • DSCN6624.JPG
    174,8 KB · Weergaven: 73
  • DSCN6611.JPG
    278,5 KB · Weergaven: 74
  • DSCN6612.JPG
    346,5 KB · Weergaven: 69
  • DSCN6613.JPG
    321,5 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Zo weer even verder frame is klaar die gaat vrijdag naar de poedercoater en de lagers eruit om niet mee te bakken dat is slecht
de bouten zijn ontroest . dat komt later
De ontroest schoonmaak werkzaamheden kunnen aanvangen net als de rest
de motorblok ingespoten met kruip olie dat ziet er al beter uit .
En weet of iemand of de schokdemper uit elkaar kan zonder dat het gas of vloeistof verlies die kan ook wat mooier gemaakt worden
 

Bijlagen

  • IMG_20211109_150944.jpg
    185,2 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20211109_150617.jpg
    293,9 KB · Weergaven: 49
  • IMG_20211109_150611.jpg
    263,5 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20211109_150602.jpg
    280 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6646.JPG
    218,5 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6645.JPG
    244,5 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6644.JPG
    146,7 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6642.JPG
    414,1 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6640.JPG
    431,1 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6626.JPG
    323,7 KB · Weergaven: 52
  • DSCN6628.JPG
    329,2 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6630.JPG
    187,7 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6635.JPG
    356 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6636.JPG
    120,4 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6638.JPG
    233,2 KB · Weergaven: 47
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar ik vrees dat je met kruipolie dat blok niet meer gaat redden.
Of je moet gratis aan motorolie kunnen komen en het niet erg vinden om in een grote blauwe wolk te rijden.

Verder ben je lekker bezig, je houdt er goed de vaart in!
 
Hellracer
De kruipolie is er alleen voor het eerst moment schoonmaak en in de hoop dat er niks vast zit of beschadigt bij het uitnemen zodra de cilinders eraf zijn komt er later bij nader onderzoek Flex-Hone Hoonborstels doorheen maar dat komt veel later .
 
En weer wat verder het leek me een idee om een To make a Tumbler Machine om de roest bij het rondraaien na dat het in de schoonmaak azijn had gelegen om de rest van de vliegen roest eraf te halen met grit . stralen is ook niks elk boutje apart .

Kan zeggen dat het werkt maar de moet nog een veel betere en zwaarder en vooral stiller 1 gemaakt worden voordeel is je kunt wat anders doen terwijl die zijn werk doet sommig laten de machine rustig 2 uur draaien om de kogel hulsen te poetsen .

2de foto rechts is nog roestig het linker gedeelte is nu 10 minuten in geweest en daarna nog eens 10 min nog beter ook dat word dus vervolgd
 

Bijlagen

  • DSCN6648.JPG
    201,6 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20211109_150611.jpg
    263,5 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20211109_150602.jpg
    280 KB · Weergaven: 57
  • DSCN6654.JPG
    307,4 KB · Weergaven: 58
  • DSCN6652.JPG
    321,1 KB · Weergaven: 61
  • DSCN6651.JPG
    285,6 KB · Weergaven: 60
  • DSCN6650.JPG
    315,2 KB · Weergaven: 60
  • DSCN6649.JPG
    184,6 KB · Weergaven: 61
Nou een dappere onderneming. Mocht je een orginele rijdende Gsx1100F willen overnemen (kenteken slaapt) hoor ik het wel.
 
Zo weer even verder hoofdzakelijk op de achtergrond bezig geweest met en moest dingen uitzoeken het frame is al een een week naar de poeder coater er is toegezegd rond de 3 weken dus tijd voor de ander dingen de Tumbler
is gemaakt van een oudere die ik toen gemaakt had en niet verder aan ging tot nu toe .

ik heb er een oude figuurzaag machine aan opgeofferd voor de motor dat gaat redelijk had de assen ingesmeerd met butyleenkit dat ging goed maar sleet te snel dus daarover heen siliconen kit dat heeft goed gewerkt voor een uurtje of 2 of zo toen kwam die los van de butyleenkit kit . had gelukkig het meest al klaar .

tevens een nieuwe ton stukken beter groter en harder dan die andere prima hoor daar had ik alleen frictie probleem mee en nog steeds dus op zoek naar wat anders goed rubber niet te ( zacht zakt door en klemt dan ) en ook niet te hard voor doorslippen word vervolgt .

de grote steek assen daar heb ik de koppen van gestraald en daarna aanvangen met het verzinken dus de spullen aangeschaft het oude was zwart en in verre staat van ontbinding ziedaar en er zijn er al een paar klaar en de koppen zijn alleen verzinkt de rest zit toch binnen in het vet .

En ook is geprobeerd het hele gezin aan bouten en moeren is in 1 keer te verzinken morgen is kijken dus
En de grote dingen zijn klaar om gespoten te worden of ............toch maar poeder coaten

En de slangen klemmen wat ook verzinkt is ligt nu buiten als er geen vliegen roest op komt vannacht dan is het goed gedaan
 

Bijlagen

  • DSCN6670.JPG
    157,3 KB · Weergaven: 52
  • DSCN6671.JPG
    303,5 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6672.JPG
    233 KB · Weergaven: 51
  • DSCN6673.JPG
    268,1 KB · Weergaven: 51
  • DSCN6674.JPG
    157,2 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6675.JPG
    238,4 KB · Weergaven: 51
  • DSCN6676.JPG
    215 KB · Weergaven: 52
  • Jouw browser kan deze video niet weergeven.
    DSCN6669.MOV
    51 MB · Weergaven: 5
  • DSCN6668.JPG
    311,7 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6659.JPG
    355,5 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6660.JPG
    360,1 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6661.JPG
    330,3 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6664.JPG
    443,8 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6665.JPG
    293,1 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6666.JPG
    437,8 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6667.JPG
    302,1 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Alles staat hier beschreven en de afbeelding daar staat alles en uitgeprint voor in de garage voor de werkzaamheden

 

Bijlagen

  • 8843897_orig.jpg
    124,5 KB · Weergaven: 38
Zo weer eens wat verder had even me verplichte dingen op een ander gebied vandaag dus verzink en schoonmaak en poetswerkdag eeeehhh polijst werk de remleiding beugels zijn niet goed te veel in 1 keer gaat niet goed dus op een andere manier bezig geweest meer los en meer ruimte wat beter gaat

En de carburateurs een opfris beurt geven zit nog vast er zit geen beweging in dus ingespoten met kruip olie een nachtje laten staan morgen is kijken of de kleppen opengaan

De midden bok licht nu meer dan week in de schoonmaakazijn bijna alle roest en verf is er af daar kan geen straalcabine tegen aan net als de rest doet stil zijn werk en hoe er niet bij te zijn en VOORAL stil kost wat tijd maar met dit soortklussen geen haast dus

Morgen maar is de voorvork slopen en de poten aanpakken
 

Bijlagen

  • DSCN6708.JPG
    242,9 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6707.JPG
    239,7 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6706.JPG
    212,6 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6704.JPG
    326,6 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6702.JPG
    283 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6700.JPG
    217,3 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6698.JPG
    170,3 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6680.JPG
    250,3 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6696.JPG
    322,5 KB · Weergaven: 45
  • DSCN6697.JPG
    490,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
mooi man, je pakt het grondig aan en lekker alles zelf doen levert veel bonuspunten op
 
Netjes , ik heb zelf ook wel bouten en moeren verzink. Maar vond het wel een geklooi met verschillende bakjes etc ook toen was het resultaat wel goed.
De rest heb ik weggebracht naar een verzinkerij
 
ach het is leuk om te doen beetje zen koffie en muziek en vooral scheelt geld en kost een drol

Van mij, zijn superzeldzaam jonguh oké dank uw mijn zoon nu wel kijken of het ook zo mooi blijft ??
 
Het laatste wat ik gedaan heb is een uitlaat spuiten overal in de garage van alles liggen gereedschappen bekleding van de motor kortom de hele garage vol, en dat alleen maar van de uitlaat. Als ik zie waar jij mee bezig bent zal het wel niet veel anders zijn.
Pluim voor het werk en tijd die je erin steekt.
 
Rapporteer

FJR 1300 mh​

spuiten doe ik al jaren niet meer in de garage je zegt het zelf al slijpen is net zo iets had een klusje uitlaatje repareren alleen het een het slijpsel al wat een bende probeer wel steeds meer schoner te werken en daarvoor spullen aan te schaffen .​

voor het slijpen wil nog een afzuig bak /of mond of zoiets te fabriceren groter dus hou nu wel met slijpen de stofzuiger slang bij de slijprichting om het meeste op te vangen scheelt enorm .
En heb in de zijwand ook alleen gewone afzuiger motor hangen naar buiten gemaakt voor de stank of stof al dan niet

spuiten doe ik nu allang buiten kleine spul in de deuropening
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de voor vork verder gesloopt tevens in de afbijt gezet afspoelen rode borstel dan de blauwe borstel en polijsten en dan krijg je dit
meer doe ik er niet aan . andere dag de andere kant .

En dan maar is onderdelen bestellen

Oja de bout en moer die verzink is heb ik een nachtje buiten laten liggen voor eventueel aankomend roest maar niets ---ziet er goed uit dus verzinkt en geslaagd opbouwen dus tzt .
 

Bijlagen

  • DSCN6721.JPG
    341,6 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6722.JPG
    199,4 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6723.JPG
    298 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6725.JPG
    186,7 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6727.JPG
    141,8 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6728.JPG
    272,3 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6720.JPG
    294,4 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6719.JPG
    361,7 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6718.JPG
    337,7 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6717.JPG
    310,9 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6715.JPG
    341,1 KB · Weergaven: 43
  • DSCN6713.JPG
    364,5 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6712.JPG
    287,7 KB · Weergaven: 48
  • DSCN6710.JPG
    159,2 KB · Weergaven: 49
  • DSCN6709.JPG
    294,9 KB · Weergaven: 50
Zo me pakketje onderdelen komen net binnen ik kan verder maar niet heus heb gereedschap besteld bij hbm ook daar is het wachten op .

Dan maar kijken of ik nog poedercoat heb in de zwarte kleur in voorraad ja dus.
of eventueel verf zwart 2k ook daar ben ik nog rijk in en de blanke lak 2 k voor de voorvork poten ja dus kost geen geld frame is er ook nog niet
gewoon wachten dus
 

Bijlagen

  • DSCN6729.JPG
    342,8 KB · Weergaven: 22
  • DSCN6730.JPG
    288,9 KB · Weergaven: 22
Vandaag weer is verder heb de vork poten toch op nieuwe gedaan er zaten teveel krater in vond het niet mooi dus delta schuurmachine toen in 1 richting hand schuren en toen alleen de blauwe borstel zit er aan te denken om het niet te polijsten en beetje rvs look te houden en dan blanke lak .

Daarna dus afwisselend werk begint met poeder coaten en veertjes en beugels verzinken poeder is op kwam op zijn reet uit met iets moest de stoffer nog hanteren wat op de bodem gevallen was en terug in het potje stoppen stoppen .

Dat word bestellen doe ik er ook meteen blanke lak poeder voor de vork poten bij om is te proberen
 

Bijlagen

  • DSCN6747.JPG
    215,9 KB · Weergaven: 34
  • DSCN6746.JPG
    246,9 KB · Weergaven: 33
  • DSCN6745.JPG
    191,9 KB · Weergaven: 33
  • DSCN6744.JPG
    357,6 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6742.JPG
    126,1 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6741.JPG
    115,9 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6740.JPG
    107,7 KB · Weergaven: 32
  • DSCN6739.JPG
    251,6 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6737.JPG
    283,9 KB · Weergaven: 33
  • DSCN6732.JPG
    324,9 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6731.JPG
    289,7 KB · Weergaven: 33
  • DSCN6748.JPG
    250,5 KB · Weergaven: 34