Suzuki gsx 750 inazuma ... caferacer

6 dec 2005
249
0
hamme
Ik zit best veel op MF, en lees vooral de topics hier . Ik heb eerder al een paar projectjes gedaan , maar de laatste tijd was het stil en heb ik enkel maar gereden . Doordat ik nu wat problemen met de rug heb , heb ik de motor die ik voornamelijk gebruikte om te rijden weer van de hand gedaan om me opnieuw wat bezig te houden met het verbouwen van een motor . Het is geen fighter, maat ik zie hier wel meerdere cafe racers staan dus dacht ik " er kan best nog eentje bij " ;) . De eerdere dingen die ik gedaan heb waren ook niet zo extreem , en deze zal het ook niet worden . daarvoor ontbreekt het me aan de plaats en gereedschappen . Hier eerst enkele dingen die ik eerder deed . Ik heb er nog gedaan zoals een Suzuki gt500 , en een honda cb550 four .

Bandit 1200 fighter .
300v09y.jpg


20fswmf.jpg


triumph bonneville
2h5sp5f.jpg


2vlk1p3.jpg


Hier de inazuma zoals ik hem kocht .
96ywc3.jpg


Bij thuiskomst direct gesloopt en aan de inbouw van een andere vork begonnen .
Ik heb gekozen voor een ouder type gsxr vork omdat de stuurpen daarvan dezelfde diameter heeft als de originele pen van de inazuma . Bovendien was die vork helemaal kompleet inclusief schijven , klauwen en voorwiel . lekker makkelijk ;)
11abtee.jpg


Koplamp ook maar meteen vervangen .en een radiale rempomp van een kawa ZX1000 gemonteerd . Er komen ook spiegler remschijven onder te zitten .
2jcjasy.jpg


Hier zie je een beetje hoe ik de kleurstelling in gedachten heb . De kleuren is voor later, maar het zal wel in ongeveer deze vormen gaan zijn .
9acuvd.jpg


Ondertussen zijn de velgen bij de spuiter . Ze worden gespoten en de randen worden gepolierd . Eens ze terug zijn kan ik de motor verhuizen naar mn werk . Ik ben niet tevreden met hoe het subframe loopt . De bovenst buis loopt schuin af naar voor , ik wil ze afslijpen en een nieuwe lassen die mooi de onderste lijn van het zitje volgt . Dus een update zal je hier niet moeten verwachten de eerst twee weken . Nadien ga ik dit topic steeds aanvullen .
14m8m6g.jpg


grtz Marc
 
Welkom met dit topic hier,je hebt al mooie fietsen gehad en waar je nu mee bezig bent is best wel een ondergewaardeerde fiets vind ik.Veel mooiere lijnen dan de Bandit. *O*
De caferacerzit past er super bij kwa lijn.Voorvork had ik persoonlijk laten zitten,zo'n UPSD gsxr vork zie je wat teveel.
Als ik wat voor je kan betekenen wat subframe betreft geef je maar een gil. :+
 
Welkom met dit topic hier,je hebt al mooie fietsen gehad en waar je nu mee bezig bent is best wel een ondergewaardeerde fiets vind ik.Veel mooiere lijnen dan de Bandit. *O*
De caferacerzit past er super bij kwa lijn.Voorvork had ik persoonlijk laten zitten,zo'n UPSD gsxr vork zie je wat teveel.
Als ik wat voor je kan betekenen wat subframe betreft geef je maar een gil. :+

Thanks , Ik bewonder je werk , maar friesland is wat ver voor me ;) Ik ga dit zelf proberen , moet me wel lukken , zo ingrijpend is het nu ook niet .
 
Danku,kijk maar even.Wil ook wel een gebogen buis voor je opsturen(doe ik vaker) als ik de juiste buigmal liggen heb.Succes met het project!
 
Ik heb de velgen ondertussen maar zelf gespoten en gepolierd . Ik informeerde gisteren bij de spuiter en hij had de eerste weken geen tijd zei hij . Nu, geen probleem voor mij dan zal ik ze zelf wel doen , en ik ging ze weghalen bij hem . Als ik daar aankom en hem zeg dat ik ze kom halen wou hij ze ineens wel doen deze week nog . 8-) Niet dus, als het van de eerste keer niet kan dan moet je nadien ook niet meer afkomen dat je het toch wel even zal doen . Gisteren heb ik ze gelakt en vandaag de randjes gepolierd . Hier enkele pics . Volgende week zit ik een weekje aan de kust voor mn werk , dan zal er niet veel gebeuren aan mn brommer . nadien doen we weer mooi verder . :)

2mnlpo1.jpg


2r295c7.jpg


15fkx3a.jpg


2rduaa9.jpg
 
Deze morgen waren mijn bandjes al geleverd *O* , dus snel de velgen bij de bandenboer gedaan en ze laten leggen zodat hij op zijn poten kan staan . Volgende week word er niet aan gewerkt , maar de wek nadien gaat hij naar mn werk om het subframe in orde te brengen . Ook het tellertje was toegekomen en de losse k&n filters . teller heb ik voorlopig even gemonteerd . Ik vind het wel vetjes ;) Koplamp staat op de goede hoogte vind ik , en een spatbord vooraan ..... nope 8-) Hier enkele pics .

34ilctf.jpg


35bigsi.jpg


14y0pko.jpg
 
Nu al een erg mooi apparaat voor te zien!

Koplamp zou ik een fractie lager zetten, maar iedereen heeft een verschillende smaak natuurlijk ;) .

Mooie tankvorm trouwens!
 
Thanks :) Achterbrug komt ook nog in het zwart . Vind het nu te veel opvallen . Ga ze laten poederlakken als de onderdelen bij de spuiter zijn .
 
Alvast succes gewenst met de bike en ook een vraagje het caferacer kontje van waar komt dit. Zeer geslaagd.
 
Zit een supermooie organische lijn in maar die lelijke rechte brug kwam er bij mij niet in ook al word die zwart. :X
 
Deze morgen waren mijn bandjes al geleverd *O* , dus snel de velgen bij de bandenboer gedaan en ze laten leggen zodat hij op zijn poten kan staan . Volgende week word er niet aan gewerkt , maar de wek nadien gaat hij naar mn werk om het subframe in orde te brengen . Ook het tellertje was toegekomen en de losse k&n filters . teller heb ik voorlopig even gemonteerd . Ik vind het wel vetjes ;) Koplamp staat op de goede hoogte vind ik , en een spatbord vooraan ..... nope 8-) Hier enkele pics .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

super mooi ding :Y
 
Thanks voor de leuke reacties ;)

Deze morgen het alu plaatje gemaakt waar het zitje op komt . Dan kon ik het nog snel wegdoen , en heb ik het tegen volgende vrijdag terug :) . Ik ben komende week toch een hele wek weg voor het werk , dus word er toch niks aan de inazuma gedaan . Hier weer enkele pics . Ik heb hem ook tussen de buien door eens buiten geduwd .

Eerst een malletje gemaakt uit karton , en dat dan over gezet op 3mm dik alu plaat .
dmp66a.jpg


Alu plaat plooien tot ze perfect op het zitje past .
mlxf4.jpg


En hier voor de eerste keer buiten *D
fmmb0n.jpg


Ik heb de koplamp toch een ietsje laten zakken .
107vosj.jpg


331elpu.jpg


2i9ia1j.jpg


@ Jerryt : ik doe misschien toch nog even beroep op jou voor de achterste beugel van het subframe . Ik hou je dan wel op de hoogte . ;)
 
Niet voor een mooie organische buizenbrug?Zou er zo mooi passen. *O*
(Begrijp me niet verkeerd hoor,heb hobby meer dan zat maar dat zou deze fiets met zijn mooie rondingen zo af maken. *O* )Vind die brug wel zo'n afbreuk doen aan de rest..........jaja,hou al op. _O- Zal kwestie van smaak zijn. O-)
 
Het is wel heel toevallig, maar nu valt mij pas op dat je óók exact dezelfde zit hebt als mijn project, net als de tank...

Vandaar dat dit project mij zo aanspreekt *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan