Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Net even een testrondje gedaan. Kleinere sproeiers (106!), koppeling mechanisme anders afgesteld en -1 voor, +3 achter....

Geen koppelingslip, nauwelijks meer een dip en wat een monster met trekkracht zo haha.
7 juni naar circuit Zolder :)

Thanks voor de tip qua koppeling, deksel heb ik er een keer af en op gehad, maar niets versteld?? Toch heeft het de slip veroorzaakt. Kabel stond wel altijd met genoeg slack.
 

Bijlagen

  • 16209961540643729381417300976198.jpg
    16209961540643729381417300976198.jpg
    288,9 KB · Weergaven: 12
Net even een testrondje gedaan. Kleinere sproeiers (106!), koppeling mechanisme anders afgesteld en -1 voor, +3 achter....

Geen koppelingslip, nauwelijks meer een dip en wat een monster met trekkracht zo haha.
7 juni naar circuit Zolder :)

Thanks voor de tip qua koppeling, deksel heb ik er een keer af en op gehad, maar niets versteld?? Toch heeft het de slip veroorzaakt. Kabel stond wel altijd met genoeg slack.

Kabel heeft niets met die afstelling op het blok te maken. Door deksel los en vast te zetten kan er toch wat verandert zijn en net genoeg om de afstelling te laten afwijken en slip te veroorzaken.

Maar mooi dat het is opgelost.
 
Thanks voor de tip qua koppeling, deksel heb ik er een keer af en op gehad, maar niets versteld?? Toch heeft het de slip veroorzaakt..

Er komt daar vanwege je ketting natuurlijk een berg vuil kettingsmeer etc te zitten rond deze push rod . Vaak is het een kwestie van schoonmaken, da's feitelijk hetzelfde als een afstelling.Smeer vuil etc zorgt voor een andere stand diepte push rod en of een betere werking ervan.

Wat schoon vet erop smeren in dat mechanisme doet ook wonderen. Op de as smeer je altijd wat schoon vet.Niet dat plakkerige gewoon het normale vet. Zelf haal ik altijd dat draaimechanisme ( op je deksel) uit elkaar en voorzie de kogeltjes van een verse laag vet.
 

Bijlagen

  • vuil.JPG
    vuil.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 9
Heeft iemand nog een NAKS pakking liggen voor een SRAD? Mocht dat niet het geval zijn, ik heb nog een vel pakkingspapier liggen. Zou ik 'm daar uit kunnen snijden of is er nog iets speciaals aan de pakking?
 
Nee hoor, heel simpel papiertje.

Mark No GIF by VVD


Nee joh niet die van Suzuki ,dat zijn speciale met een dunne rubberen seal. Maar goed als je een goede olie lekkage wil hebben .

Ennn, je moet op het juiste punt/plaats een beetje zwarte kit spuiten smeren
 
Ik kreeg bij mijn ape naks een heel simpel papiertje
Die gebruik ik dus nooit , altijd origineel Suzuki met wat kit op het blok.Nu is het voor een SRAD allemaal niet zo heel spannend omdat die niet op oliedrup werken.De moderne NAKS wel daarom een goede pakking nemen met de rubberen seal.

1621164079654.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Top man! Mooi projectje. Heb nog wel een originele demper liggen voor weinig?
Wat heb je nog nodig aan onderdelen?

Tja, wat niet. :-)

Belangrijkste dingen voor nu:
- De twee voor-frames (voor teller en spiegels)
- achterremklauw, met ophangbeugel & torsiearm
- Aansluiting schakelpedaal naar as op versnellingsbak
- Volledige kuipset
- Luchtinlaten
- Stationair-afstel-unit

Wbt uitlaat, ik overweeg om direct de 'upgrade' naar de uitlaatbochten van de K5 Gixxer-1000 erop te zetten. Die bochten wegen een ton, dus titanium lijkt me geen overbodige luxe. En dan heb ik waarschijnlijk ook een 1000 einddemper nodig...
 
Tja, wat niet. :-)

Belangrijkste dingen voor nu:
- De twee voor-frames (voor teller en spiegels)
- achterremklauw, met ophangbeugel & torsiearm
- Aansluiting schakelpedaal naar as op versnellingsbak
- Volledige kuipset
- Luchtinlaten
- Stationair-afstel-unit

Wbt uitlaat, ik overweeg om direct de 'upgrade' naar de uitlaatbochten van de K5 Gixxer-1000 erop te zetten. Die bochten wegen een ton, dus titanium lijkt me geen overbodige luxe. En dan heb ik waarschijnlijk ook een 1000 einddemper nodig...
Heb nog wel wat denk ik.
 
Tja, wat niet. :-)

Belangrijkste dingen voor nu:
- De twee voor-frames (voor teller en spiegels)
- achterremklauw, met ophangbeugel & torsiearm
- Aansluiting schakelpedaal naar as op versnellingsbak
- Volledige kuipset
- Luchtinlaten
- Stationair-afstel-unit

Wbt uitlaat, ik overweeg om direct de 'upgrade' naar de uitlaatbochten van de K5 Gixxer-1000 erop te zetten. Die bochten wegen een ton, dus titanium lijkt me geen overbodige luxe. En dan heb ik waarschijnlijk ook een 1000 einddemper nodig...
Heb alleen de voetsteun links nog voor je?
 
Tja, wat niet. :-)

Belangrijkste dingen voor nu:
- De twee voor-frames (voor teller en spiegels)
- achterremklauw, met ophangbeugel & torsiearm
- Aansluiting schakelpedaal naar as op versnellingsbak
- Volledige kuipset
- Luchtinlaten
- Stationair-afstel-unit

Wbt uitlaat, ik overweeg om direct de 'upgrade' naar de uitlaatbochten van de K5 Gixxer-1000 erop te zetten. Die bochten wegen een ton, dus titanium lijkt me geen overbodige luxe. En dan heb ik waarschijnlijk ook een 1000 einddemper nodig...
ik heb nog wel dat topkuipframe voor tellerunit en spiegels
 
Heren, wie weet er een goed adresje Linkje voor vervangings deel of orgineele schakelpedaal..
Het gaat over een gsxr 750 k4 helaas onderuit gegaan wat kapschuur en afgebroken koppelingspedaal..

Wie heeft er nog wat thuis liggen en wil er van af, of kan me op een andere manier helpen? 16212424897266966992073416307632.jpg
 
Heren, wie weet er een goed adresje Linkje voor vervangings deel of orgineele schakelpedaal..
Het gaat over een gsxr 750 k4 helaas onderuit gegaan wat kapschuur en afgebroken koppelingspedaal..

Wie heeft er nog wat thuis liggen en wil er van af, of kan me op een andere manier helpen? Bekijk bijlage 1633370

Bij een motorsloop een complete set kopen.
Los kost deze pook nieuw 80 EURO bij een Suzuki dealer heb ze ook gezien voor 128EURO
En je hebt de China imitatie versie voor c.a 30 EURO.
Ik zal straks eens zoeken in m'n magazijn of er nog iets ligt van een K4-5 ?


1621249176812.png
 
Ik heb er een liggen van Suzuki gsr 750 uit 2013. Deze gebruiken het blok van de gsxr k5 dus zou mij niet verbazen als dit onderdeel ook hetzelfde is.

Ik heb dit onderdeel zwart gespoten daar alles op mijn motor zwart rood is. Maar dit liet los dus besloten er een zwart exemplaar op te zetten van gsx-s 750. Hierbij een foto.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210517-191307_Chrome.jpg
    Screenshot_20210517-191307_Chrome.jpg
    52,4 KB · Weergaven: 12
Ik heb er een liggen van Suzuki gsr 750 uit 2013. Deze gebruiken het blok van de gsxr k5 dus zou mij niet verbazen als dit onderdeel ook hetzelfde is.

Ik heb dit onderdeel zwart gespoten daar alles op mijn motor zwart rood is. Maar dit liet los dus besloten er een zwart exemplaar op te zetten van gsx-s 750. Hierbij een foto.

2013 heeft een totaal ander schakelsysteem dus het past niet ;)
 
Heren, wie weet er een goed adresje Linkje voor vervangings deel of orgineele schakelpedaal..
Het gaat over een gsxr 750 k4 helaas onderuit gegaan wat kapschuur en afgebroken koppelingspedaal..

Wie heeft er nog wat thuis liggen en wil er van af, of kan me op een andere manier helpen? Bekijk bijlage 1633370

Ik zou er een gaatje in boren en een boutje m6 met moer opdoen en ff een rubbertje erop vrotten. Kun je in ieder geval rijden tot je iets hebt gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan